ראש המוסד הונחה להתקדם עם ‘ההצעה הקטרית’ לשחרור חטופים

ההצעה כוללת שחרור של עשרות חטופים תמורת שבועות של הפוגה בלחימה • לפי הקטרים, חמאס כבר לא דורש לסיים את המלחמה כדי להתקדם בעסקה
חרדים 10
י"ח טבת התשפ"ד / 30.12.2023 20:29

קבינט המלחמה נתן ‘אור ירוק’ לראש המוסד דדי ברנע להתקדם עם ההצעה הקטרית לשחרור חטופים.  כך דווח הערב (מוצאי שבת) ב’כאן חדשות’.

ההצעה הקטרית כוללת שחרור של עשרות חטופים תמורת שבועות של הפוגה מוחלטת בלחימה.

בישראל אומרים כי מדובר במגעים מתקדמים מאוד.

אתמול פורסם כי ברנע עדכן את קבינט המלחמה על המסר קטרי שלפיו בחמאס כבר לא מתעקשים לסיים את המלחמה כתנאי להתקדם בעסקת חטופים חדשה. לדברי גורם המעורה בפרטים, השיח מתמקד בעסקה הומניטרית, אך המחירים שתצטרך לשלם ישראל מבחינת ימי הפוגה ושחרור אסירים יהיו “כבדים יותר”.

“עברנו מהמקפיא למדף הכי קר במקרר”, אומר גורם ישראלי על המגעים לשחרור החטופים.

בתוך כך, קבינט המלחמה צפוי להתכנס מחר ולדון בעסקת החטופים ובשאלת היום שאחרי בעזה.

לדרישת שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, הקבינט המדיני ביטחוני ידון גם הוא בסוגיית השליטה בעזה אחרי המלחמה.

בני גנץ דורש מראש הממשלה לקיים את הדיון על “היום שאחרי” קודם כל בקבינט המלחמה. לפי ‘כאן חדשות’,  בסביבת גנץ הסבירו לאנשי נתניהו את הצורך בקיום שיח רציני ומעמיק בנושא.

בקרב גנץ ישנו חשש כי הדיון יהפוך בקבינט המורחב לפוליטי ופופוליסטי. נ

תניהו נמנע מקיום דיון בנושא בשבוע שעבר בגלל איום של שר האוצר בצלאל סמוטריץ’.

דובר צה”ל  הציג הערב  מהתצפיתנית אורי מגידיש בת ה-19, שנחטפה לרצועת עזה ב-7 באוקטובר וחולצה על-ידי שב”כ וצה”ל לפני חודשיים.

“עברו חודשיים בדיוק מאז שחולצתי. כל כך הרבה דברים הספיקו לקרות בחיים שלי ובינתיים החברות שלי עדיין מוחזקות בעזה”.

מגידיש העבירה מסר לעולם: “חמאס רצחו אותנו כשעוד לבשנו פיג׳מה, הימים בשבי הרגישו כמו שנים. חייבים לעשות הכל להחזיר את כולם הביתה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות