דיווח בעזה: יד ימינו של “המהנדס” יחיא עיאש חוסל בתקיפה ישראלית

עבד אל-פתאח מעאלי , מי שהיה יד ימינו של יחיא עיאש, חוסל בתקיפה אווירית ברצועת עזה • היה ממקימי הזרוע הצבאית של חמאס ונחשב בכיר בארגון הטרור
חיים טוויל
י"ט טבת התשפ"ד / 31.12.2023 00:08

עוד חיסול של בכיר: הפלסטינים בעזה מדווחים הערב (מוצאי שבת) על חיסולו של עבד אל-פתאח מעאלי, מי שהיה יד ימינו של ‘המהנדס’ יחיא עיאש, בתקיפה אווירית ברצועת עזה.

מעאלי היה ממקימי הזרוע הצבאית של חמאס.

מעאלי, יליד היישוב סלפית שביו”ש, סייע לעיאש בפיגוע הראשון שלו בשנת 1992 – מכונית תופת ברמת אפעל.

לפי התקשורת הפלסטינית, מעאלי הצליח לברוח מידי צה”ל והתנייד בין סוריה, תימן וסודאן – עד שהשתקע בעזה בשנת 2006 וזכה למעמד בכיר בזרוע הצבאית של חמאס.

עיאש חוסל בשנת 1996 בדירת מסתור לא רחוק ממעבר ארז, לאחר שקיבל שיחת טלפון מאביו בטלפון הנייד שמסר לו איש עסקים פלסטיני. 50 גרם של חומר נפץ רב עוצמה שהוטמנו בסוללת המכשיר הסלולרי חיסלו אותו.

חבר הלשכה המדינית של חמאס, עזאת אל-רישק, איים הלילה, לאחר החיסול, על ראש הממשלה נתניהו:  “ראש ממשלת הכיבוש ממשיך להילחם עם צבא מובס שטועם את צורות המוות בכל רגע, וציבור שפנה נגדו לאחר שאינו סובל עוד את שקריו המתמשכים. לנתניהו שתי אפשרויות: או שהוא נכנע לנו ונשפט על ידי בני עמו, או שהוא ממשיך במלחמה ואנשי אל-קסאם יעמידו אותו למשפט. ההפוגות הזמניות והחלקיות מאחורינו. העם שלנו לא יסכים לפחות מאשר לשבור את כל המגבלות כדי לחיות בחופש מוחלט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות