הדיין רבי אלימלך וסרמן הי”ד נרצח בפיגוע בירושלים – בדרכו לבית הדין

הדיין החסידי, הגאון רבי אלימלך וסרמן הי"ד, חסיד בעלזא בן 73, היה בדרכו לבית הדין באשדוד כאשר נורה בידי המחבלים בתחנת האוטובוס בכניסה לירושלים • הראשל"צ: "היה תלמיד חכם ומיחידי סגולה וגם לאחר שפרש לגמלאות התעקש להמשיך ולפעול למען המתדיינים"
יוסף גרינבוים
י"ז כסלו התשפ"ד / 30.11.2023 10:26

טרגדיה בירושלים: אחד הנרצחים בפיגוע הירי הבוקר (חמישי) בכניסה לירושלים  הוא הדיין החסידי הגאון רבי אלימלך וסרמן הי”ד.

מאיזה קורס להתחיל? החלטה שלך • כנסו לקורסים חינם במגוון תחומים

הדיין הי”ד, בן 73, תושב רחוב סורוצקין, היה מחשובי הדיינים בחסידות בעלז בירושלים וחבר בית הדין הרבני באשדוד. הוא היה בדרכו לבית הדין – ונרצח על ידי המחבלים בתחנת האוטובוס בכניסה לירושלים.

הגאון רבי אלימלך הי”ד נולד בב’ כסלו תשי”א בחיפה. הוא התחנך בישיבת סערט ויז’ניץ בחיפה, ולאחר נישואיו למד דיינות בכולל ‘הרי פישל’ בירושלים, ושם הוסמך לדיינות בצעירותו על ידי הגאון רבי יוסף כהן זצ”ל ועל ידי הרבנות הראשית לישראל. הוא היה  חתנו של רבי אשר פריינד זצ”ל.

במהלך השנים שימש כדיין בבי”ד לענייני ממונות בירושלים. היה בעל ניסיון רב בהוראה ופסיקה ובעל בקיאות רבה בש”ס ופוסקים.

הותיר אחריו בנים, בנות וצאצאים ההולכים בדרכו.

הלווייתו תצא בשעה 13:30 מרחוב דון יוסף הנשיא 5, דרך בית המדרש הגדול בקרית בעלזא בירושלים, לעבר חלקת הר תמיר שבהר המנוחות.

נשיא מועצת הרבנות הראשית הגר”ד לאו ספד: “יחד עם חברי מועצת הרבנות הראשית וכל בית ישראל קיבלנו הבוקר ביגון את הבשורה הקשה על הירצחו בידי בני עוולה של דיין בית הדין באשדוד הגאון הרב אלימלך וסרמן הי”ד הרב וסרמן, מבכירי דייני בית הדין הרבני באשדוד. הקדיש את חייו למען באי בית הדין במסירות עצומה.

“אני שולח תנחומים למשפחתו הנכבדה ויחד עם כל עם ישראל נתפלל לרפואה שלמה לכלל הפצועים בפיגוע הקשה”.

נשיא בית הדין הגדול ורבה הראשי של ישראל, הרב יצחק יוסף, ספד: “אבל על הירצחו של הדיין הגאון רבי אלימלך וסרמן הי”ד שנרצח בידי בני עוולה הבוקר בירושלים. הגר”א וסרמן היה תלמיד חכם ומיחידי סגולה וגם לאחר שפרש לגמלאות התעקש להמשיך ולפעול למען המתדיינים.

“בתי הדין הרבניים יחסרו את דמותו רבת ההוד שהשפיעה אך טוב וחסד.  ויה״ר שיבולע המוות לנצח ומחה ה׳ דמעה מעל כל פנים, הרנינו גויים עמו כי דם עבדיו ייקום ונקם ישיב לצריו אמן”.

צילום: יעקב כהן

שר הדתות מיכאל מלכיאלי: “קיבלתי בצער ותדהמה את הידיעה על הרצחו בידי בני עוולה של הדיין הגאון רבי אלימלך וסרמן הי”ד בעת שהיה בדרכו לבית הדין באשדוד. הרב וסרמן, מהדיינים הותיקים והחשובים של מערכת בתי הדין בישראל, שירת את עם ישראל שנים רבות במסירות תוך מאור פנים, תנוחמיי למשפחתו היקרה שלא ידעו עוד צער”.

ח”כ ישראל אייכלר: “ליבי ליבי על חלליהם, ירושלים תיתן קולה על הירצחם של שלושה מבניה בכניסה לעיר. השם יקום דמם.

“עולם הדיינות איבד כלי חמדתו בהילקח הגאון רבי אלימלך וסרמן זצ”ל הי”ד, בקי בכל חלקי שולחן ערוך ונושאי כליו. כיהן כדיין בבית הדין הרבני ובבית הדין לענייני ממונות. הציל משפחות רבות וידע להשכין שלום ולגשר בין הבאים לדין.

“נפש נקי וצדיק בנש”ק נכד השר שלום מבעלזא זיע”א. עניו ושפל ברך. עושה חסד לאלפים, סייע לכל מי שנזקק לסיוע. חתנו של הצדיק המפורסם איש החסד רבי אשר פריינד זצ”ל. דבק בלו”נ בכ”ק מרן האדמו”ר מבעלזא שליט”א ובכל גדולי ישראל”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות