יעלון: לחמאס נותרו רק 20% ממלאי הרקטות שהיו ברשותו

בכנס שנערך היום דחה שר הביטחון את הטענות כי ישראל לא היתה ערוכה לאיום המנהרות: "הקבינט הביטחוני נפגש מספר פעמים ומספר רב של דיונים בנושא הרצועה, הוא לא היה מופתע מאיום המנהרות".
אליעזר היון
ה' תשרי התשע"ה / 29.09.2014 16:02

האם ישראל ניצחה במערכה האחרונה? לדעתו של שר הביטחון התשובה חיובית בהחלט. ישראל הכניעה את החמאס בכך שאילצה אותו לקבל את תנאיה.

שר הביטחון נאם היום [ב] במרכז בגין סאדאת באוניברסיטת בר אילן, סיכם את פעילות צה”ל והעריך כי בידי חמאס נותרו 20% ממלאי הרקטות והפצמ”רים שהיו ברשותו ערב המבצע.

יעלון דחה את הטענות כי ישראל לא היתה ערוכה לאיום המנהרות ואמר: “הקבינט הביטחוני נפגש מספר פעמים ומספר רב של דיונים בנושא הרצועה, הוא לא היה מופתע מהמצב ולא מאיום המנהרות”.

עוד סיפר השר כי צה”ל תכנן כבר מראשיתו של המבצע להיכנס קרקעית לרצועה: “רק ארבע מתוך המנהרות נחשפו לפני המבצע. חשבנו שאם ימשיכו בהפסקת האש, ננסה לראות כיצד אפשר יהיה לטפל במנהרות בשטחינו, מבלי להכניס חיילים, או שבמהלך הסדר היינו מגיעים להסכמה לפירוקן. אבל כבר כשהסכמנו ליוזמה המצרית קיבלנו אינדיקציה שהם יסרבו, כך שכבר הכנו את הפעילות הקרקעית לטיפול במנהרות”.

בהקשר לשאלת המצור על עזה הסביר יעלון כי “המצור שאותו מבקש חמאס להסיר הוא לא תוצאה של מהלך ישראלי, אלא של חילופי שלטון במצרים”. את דבריו סיכם יעלון בשאלת ההישג וקבע כי “שאלת ההישג תימדד במבחן הזמן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות