דוח רואה חשבון מבקר – כל מה שחשוב לדעת

מהו דוח רואה חשבון מבקר, מהי המטרה מאחוריו ומדוע צריך אותו? החלטנו להסביר לכם כל מה שתצטרכו לדעת על דוח רואה חשבון מבקר
תוכן שיווקי
ט"ו חשון התשפ"ד / 30.10.2023 12:38

לעולם ראיית החשבון יש הרבה מאוד אלמנטים שונים, בייחוד בעת בה אנו מדברים על הנהלת חשבונות לחברות. העבודה בתחום זה נחשבת קשה ומורכבת מאוד, בוודאי כאשר עובדים מול חברות ענק אשר יזדקקו לשירותים אלו סביב השעון, זאת על מנת שיוכלו לעמוד בכל הדרישות הממשלתיות באשר הן.

נוסף על כך, רואי חשבון אמורים לייעץ לחברות גדולות גם באשר להגדלת הרווחים, בעוד כי גם הנושא של דוח רואה חשבון מבקר הוא חשוב לא פחות. אז מהו דוח רואה חשבון מבקר, מהי המטרה מאחוריו ומדוע צריך אותו?

בכתבה זו, החלטנו להסביר לכם כל מה שתצטרכו לדעת על דוח רואה חשבון מבקר וכל הסובב סביב נושא זה.

אז מהו דוח רואה חשבון מבקר?

דוח רואה חשבון מבקר זהו בעצם דוח רשמי המושפע מדרישות סטטוטוריות וכן גם מתקני ביקורת רשמיים מטעם לשכת רואי החשבון הרשמית בישראל. זהו תוצר סופי לעבודתו של רואה חשבון בחברה מסוימת על דוחות כספיים של הישות המבקרת. בעת בה אנו מדברים על הנהלת חשבונות לחברות, חשוב מאוד להבין כי המטרה העיקרית מאחורי דוח זה היא לאפשר לקבל חוות דעת על דוחות כספיים של הלקוחות כהלכה ובהתאם לכללים החשבונאיים המקובלים בארץ.

דוח זה בעצם מסכם את המצב הכלכלי המלא של כל חברה וארגון, כולל הכנסות, הוצאות, השקעות וכן גם השימוש בהון העצמי של החברה.

מה הדוח מכיל?

חשוב לציין כי הגשה של דוח רואה חשבון מבקר תתרחש רק לאחר ביצוע של עבודה מקיפה וכוללת מצידם של רואי החשבון השונים. למעשה, דוח זה נעשה תחת נוסח אחיד של כל רואי החשבון בישראל, זאת על מנת שיהיה ניתן לשמור על סדר ודפוס מסוים ובכך בעצם ליצור דוח חף מטעויות.

אמנם, חשוב מאוד לציין כי רק עסקים שמחזור ההכנסות השנתי שלהם גבוה מ-615,408 שקלים יצטרכו להוציא דוח רואה חשבון מבקר, כאשר זהו גם הסכום בו עסקים יצטרכו להעסיק רואי חשבון במשרה מלאה. עסקים קטנים יותר לא חייבים בדוח זה, ויכולים להעסיק רואי חשבון על מנת לסדר את ענייניהם הבירוקרטים.

שורה תחתונה

רואה חשבון מקצועי ומנוסה אשר מייצר דוח רואה חשבון מבקר בצורה חסרת פשרות יכול לסייע מאוד לעסק בו הוא נמצא שכן, דוח זה נותן תמונה ברורה ומדויקת באשר לסטטוס הנוכחי של העסק, תוך כדי שהוא גם מאפשר לבצע תהליכי בקרה איכותיים ויסודיים יותר – מה שמשפיע בצורה ישירה על ההכנסות, ההשקעות וההוצאות של החברה.

באמצעות דוח זה, כל חברה או ארגון יוכלו לבצע תהליכים באופן מדויק יותר, כך שיוכלו לראות מהן האפשרויות הכדאיות עבור הבעלים בכל רגע נתון – כמו למשל משיכת דיבידנדים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות