כל מה שרציתם לדעת על ביצוע חסימת עורקים

לפני שאתם מבצעים חסימת עורקים, מוטב כי תבינו איך עושים זאת כמו שצריך • המדריך הבא נכתב כדי לאפשר לכל אחד להבין את החשיבות של חסימת העורקים ואת הדרך הנכונה לעשותה
תוכן שיווקי
ט"ו חשון התשפ"ד / 30.10.2023 09:55

לא סתם כולנו מדברים רבות על החשיבות של חסימת עורקים באמצעות חוסם עורקים. מדובר על פעולת עזרה ראשונה חיונית, כזאת שיכולה להיות במקרים רבים מצילת חיים.

לפני שאתם מבצעים חסימת עורקים, מוטב כי תבינו איך עושים זאת כמו שצריך. כך לא תמצאו את עצמכם במצב בו בשל חוסר בקיאות תבצעו יותר נזק מאשר תועלת. המדריך הבא נכתב כדי לאפשר לכל אחד להבין את חשיבות חסימת העורקים ואת הדרך הנכונה לעשותה. הבנה מעמיקה של החשיבות יחד עם הדרך היעילה לביצוע תאפשר לכולם להיות יעילים. גם ללא ידע רפואי כביר, תמצאו את עצמכם במצב בו אתם מוציאים את המקסימום האפשרי.

מהו חוסם עורקים?

אינכם צריכים להיות אנשי רפואה מנוסים כדי להבין מהו בכלל חוסם עורקים. השם של חוסם העורקים יכול להסגיר את העבודה החיונית שהוא עושה. על ידי הצבת חוסם עורקים ניתן לחסום את זרימת הדם לעורקים, וכך למנוע מאדם לדמם בצורה מהותית. ברגע שזרימת הדם נחסמת, הסיכויים של האדם הפצוע לאבד דם פוחתים בצורה מהותית. אחת מהסיבות העיקריות למוות במקרים רבים הינה איבוד דם עד להגעת כוחות הרפואה. זוהי פעולה ראשונית שבמקרים רבים הופכת להיות פעולה שעושה את כל ההבדל.

מתי עושים חסימת עורקים?

נהוג לחסום את העורקים בכל שלב בו ישנו איבוד מאסיבי של דם מכל סיבה שהיא. החל מפציעה נקודתית הגורמת לאיבוד דם משמעתי, ועד לקטיעה של איבר בגוף. בכל אחד מהמצבים הללו נהוג לבצע חסימה של העורקים כדי להשאיר את אותו אדם בחיים. כמובן שיכולים להיות אלמנטים רבים שגורמים להסחת דעת, אך זוהי הסחת הדעת המרכזית. אחרי שתטפלו באיבוד הדם, ניתן יהיה להתפנות להתעסק עם כל שאר הדברים.

כיצד מבצעים חסימת עורקים?

אם יש ברשותכם חוסם עורקים cat הפעולה של חסימת העורקים תהפוך להיות פשוטה בהרבה. אך חשוב להגיד כי חסימה של עורקים ניתן לעשות באמצעות כל בגד או חתיכה של בד. אחרי שמצאתם את הפריט הנכון לחסום איתו את העורקים, עוברים לשלב בו מחפשים היטב את אזור הדימום הנקודתי. תזכרו כי מרוב שיש כל כך הרבה דם, ישנה סבירות גבוהה שתמצאו את עצמכם הולכים לאיבוד.

את חוסם העורקים רצוי להניח הכי גבוה שרק אפשר, לכל הפחות כ-5 ס”מ מהפצע עצמו. כמובן שאת החוסם חובה להניח בצורה נכונה וחזקה, רק כך הוא יחסום את הדימום לגמרי. חשוב לעשות ניסיון להצניע את חוסם העורקים כדי למנוע מהנפגע להתעסק איתו. כל התעסקות עם חוסם העורקים עשויה להוביל לכך שהוא יפרם ויפתח לגמרי. תציינו אצלכם או תרשמו על גבי חוסם העורקים את השעה בה הוא הונח. כך יהיה לכוחות העזרה הראשונה את כל המידע הנחוץ להם בעת הטיפול העתידי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות