הרצי הלוי: חמאס יצטער שפתח במלחמה, מחזיקים אותו במתח

הרמטכ"ל הדגיש כי צה"ל מוכן לתמרון קרקעי: "ישנם שיקולים טקטיים עד אסטרטגיים המאפשרים לנו עוד זמן לשפר ולנצל כל דקה כדי להיות מוכנים אפילו יותר" • "לא נשכח לעולם את הילדים שנרצחו, את מעשי הזוועה. את התמונות האלה אנחנו לוקחים איתנו קדימה לשדה הקרב"
חיים טוויל
ט' חשון התשפ"ד / 24.10.2023 17:41

 ביום ה-18 למלחמת ‘חרבות ברזל’: הרמטכ”ל הרצי הלוי נשא אחר הצהריים (שלישי) הצהרה על המשך הלחימה נגד חמאס.

“מדינת ישראל בעיצומה של מלחמה שפתח בה ארגון הטרור חמאס. הוא יצטער עליה, הוא מתחיל להצטער עליה כבר עכשיו. קרבות הבלימה של אזרחים, אנשי כוחות הביטחון, חיילים ומפקדים ב-7.10 ראויים להערכה רבה מאוד. מאות רבות של מחבלים נהרגו בזכות גבורת הנלחמים. כוחות צה”ל אוחזים כעת בשטח, מגנים חזק. עדיין נדרשת דריכות”, הצהיר הלוי.

הוא הוסיף, כי האימונים לקראת השלב הבא של המערכה – הכניסה הקרקעית – נמשכים. “אני עובר בין הכוחות בשטח ומתדרך אותם, משוחח עם הלוחמים, עם המפקדים, באתי עכשיו מביקור בעוד אוגדה. התאמנו לכך, הצטיידנו באמצעים טובים, מהמתקדמים בעולם. אבל בעיקר, יש לנו את הלוחמים הטובים ביותר למשימות האלה. צה”ל ופיקוד הדרום תיכננו תכניות התקפה איכותיות להשגת יעדי המלחמה.

“אני רוצה שיהיה ברור – צה”ל מוכן לתמרון, ואנחנו נקבל החלטה ביחד עם הדרג המדיני אודות המהות והעיתוי של השלב הבא. אנחנו מנהלים מלחמה, בשלב הזה ישנם שיקולים טקטיים עד אסטרטגיים המאפשרים לנו עוד זמן לשפר ולנצל כל דקה כדי להיות מוכנים אפילו יותר. לעומת זאת, בכל דקה שעוברת בצד השני אנחנו תוקפים את האויב יותר, הורגים לו פעילים, הורגים לו מפקדים, משמידים לו תשתיות ואוספים עוד מודיעין לקראת הבאות. אנחנו מחזיקים אותו במתח, עכשיו האויב הוא זה שממתין בדריכות”.

הוא ציין כי ישראל לא מרפה מהלחץ המופעל נגד חמאס: “אנחנו תוקפים ברצועת עזה כל הזמן וללא הפסקה; ביום ובלילה, מהאוויר, מהים ומהיבשה, מטרות מבוססות מודיעין איכותי וממוקד. חיילי היבשה שלנו נמצאים בגבולות, פוגשים כמעט כל לילה חוליות אויב, ופוגעים בהם: חי”ר, שריון, הנדסה ותותחנים, ביחד עם כל זרועות צה”ל, חיל האוויר, הים, מודיעין, כולם עובדים יחד למען מטרה אחת – הגנה על מדינת ישראל.

“בצפון המדינה, גבול לבנון, כוחות צה”ל נחושים בקו המגע, אנחנו תוקפים באופן מיידי כל חוליית חיזבאללה שמעוניינת או מנסה לפגוע באזרחי ישראל או בחיילי צה”ל. חיזבאללה ארגון המשתף פעולה עם המתקפה הרצחנית של חמאס, ובכך מזדהה עם דאע”ש, במסווה של ‘מגן לבנון’. אנחנו ערוכים חזק, מוכנים ודרוכים גם לאפשרות של התרחבות הזירות, קרובות ורחוקות. לאור המצב בצפון, החלטנו לפנות תושבים רבים מבתיהם. זה לא נוח, אבל זה הרבה יותר בטוח. אנחנו פועלים ונפעל להשיב את הביטחון לגבול הצפון”.

לדבריו, “מטרות המלחמה כפי שהוגדרו לנו על ידי ממשלת ישראל הן פירוק חמאס, השבת הביטחון לתושבי ישראל ומאמץ עליון לשחרור החטופים ולהשבתם הביתה. לא נשכח לעולם את הילדים שנרצחו, את הנשים שהופרדו מבעליהן, את מעשי הזוועה. את התמונות האלה אנחנו לוקחים איתנו קדימה לשדה הקרב, נחושים, ונעשה את זה כמו לוחמים. אנחנו גם זוכרים ונלחמים בעיקר כי אנחנו יודעים שיש לשם מה – זו המדינה שלנו, הבית שלנו, ואנחנו נגן עליו בכל דרך”.

הוא הודגיש: “התרחש כאן אירוע שלא היה כמותו מאז קום המדינה – והוא ידרוש שינוי מהיסוד במציאות הביטחונית. יש לכך מחירים, בין היתר גם במשך המלחמה. כולם מגוייסים. מילואים וסדיר, הסתכלו סביב, משטחי ההיערכות של המילואים יצאו לביקורי שבעה, ונערכו בהם גם חתונות. את השילוב הזה של עצב ושמחה, אנחנו נשלב לכוח, שילך איתנו וילווה אותנו בשדה הקרב. למלחמה הזו יש כתובת אחת – הנהגת חמאס וכל מי שפעל תחת פיקודה, הם ישלמו את המחיר על הפעולה שהם ביצעו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות