העיתונאי ידידיה אפשטיין תובע מהמשטרה 42,000 ש”ח – וזו הסיבה

פעיל הימין ארגן לפני כחודשיים מפגן של הפנת דגלי ישראל בשכר שכם בירושלים • במהלך המפגן נעצר אפשטיין, נחקר בתחנת משטרה והושאר למשך לילה כאשר הוא ישן על ספסל • לאחר החקירה הובל לבית המשפט אזוק בידיו ורגליו • כעץ הוא תובע עשרות אלפי שקלים 
חיים טוויל
י"ז אלול התשפ"ג / 03.09.2023 17:28

עו”ד אלעדי ויזל מחוננו הגיש תביעה נגד משטרת ישראל ושב”ס על סך 42,000 שקלים, בשמו של פעיל הימין, העיתונאי ידידיה אפשטיין – בעקבות מעצרו לפני כחודשיים, לאחר שארגן מפגן של הפנת דגלי ישראל בשכר שכם בירושלים.

במהלך המפגן נעצר אפשטיין, נחקר בתחנת המשטרה והושאר בה למשך לילה, כאשר הוא ישן על ספסל בתחנה. לאחר החקירה הובל אפשטיין לבית המשפט אזוק בידיו ורגליו.

בכתב התביעה מתאר עו”ד ויזל כיצד התנהלה המשטרה כלפי אפשטיין: “בתאריך 5.7.23 פרסם אפשטיין פוסט בו כתב – ‘לאור הפיגוע הקשה אתמול בתל אביב ולאור התגרויות והצקות חוזרות ונשנות כנגד יהודים במזרח ירושלים, נגיע היום בשעה 19:00 לשער שכם שבירושלים, מוזמנים לבוא להראות נוכחות יהודית ולהניף את דגל ישראל בגאווה’.

“כשעה לאחר שמפגן הנוכחות החל, נעצר אפשטיין ונלקח לתחנת שלם. בתחנת המשטרה נחקר אפשטיין. לאחר תום החקירה ביקש אפשטיין מהחוקר כי ישחררו הביתה עם זימון להתייצב למחרת בדיון, אך החוקר סירב לבקשתו.

“חרף הוראות הדין הידועות, בחרו שוטרי התחנה להותיר את אפשטיין לילה במעצר על מנת שיגיע כעצור לדיון בבקשה לשחרור בתנאים אותם שוטר לא יכול לקבוע. חמור מכך, לא רק שהשוטרים לא שיחררו את אפשטיין, אלא הם אף לא העבירו אותו למעצר לילה בבית מעצר או למצער דאגו לו לתנאי מעצר בסייסים בתחנה.

“אפשטיין הוכנס לתא בתחנה ונאמר לו על ידי השוטרים כי בו הוא יעביר את הלילה. אפשטיין ביקש מהשוטרים כי יתנו לו שמיכה ומזרון שיוכל לישון, אך השוטרים ענו לו כי הם מתנצלים אך קיים מחסור ומשכך יאלץ לישון ללא מזרון.

“אפשטיין שב וביקש מספר פעמים כי יספקו לו שמיכה ומזרון, אך השוטרים שבו על תשובתם כי קיים מחסור. כשרמז אפשטיין לשוטרים כי לעצור שישן בתא הסמוך יש שני מזרונים אמרו לו כי לא כדאי לו לקחת לו את אחד המזרונים, כי הוא מגעיל ומלא חיידקים. כך מצא הקטין את עצמו נאלץ להעביר את הלילה בניסיונות לישון בתא בתחנת המשטרה, כאשר אין לו מזרון לשכב עליו ולא שמיכה להתכסות בה ולהימלט בעזרתה מהקור העז אשר שרר בתחנה”.

עו”ד ויזל מוסיף ומפרט בכתב התביעה כיצד “יובש” אפשטיין בתא המעצר, כשהוא נתון בצום ואף נלקח לדיון בבית המשפט כשהוא אזוק בידיו וברגליו: “גם בבוקר שלמחרת, צום י”ז בתמוז, לא מיהרו הנתבעים לקדם את שחרורו של הקטין – נער דתי אשר נאלץ, לשווא, להעביר שעות נוספות מהצום בתנאי מעצר – אלא הוא יובש בתא ורק לקראת הצהריים הגיעו סוהרי הנתבע לקחת אותו לדיון.

“בניגוד לחוק, הסוהרים אזקו את הקטין בידיו וברגליו והוציאו אותו אזוק לרחוב. הקטין נאלץ להיראות במקום ציבורי, רחובה של עיר, כשהוא אזוק ידיים רגלים כאחרון העבריינים – ולא כקטין נטול עבר פלילי, הנלקח לדיון בבקשת שחרור בערובה. מהרחוב נאסף הקטין על ידי ניידת של הנתבע ונלקח לבית המשפט. גם בבית המשפט לא פסקה ההשפלה והפגיעה בקטין, אלא הסוהרים הובילו אותו בעודו אזוק אף לאולם בית המשפט”.

עו”ד ויזל אמר לאחר הגשת כתב התביעה: “מדובר בפגיעה קשה ומיותרת בזכויותיו של קטין. התנהלות מקוממת הנחזת כהתעמרות מכוונת של משטרת ישראל בקטין, אידאליסט ופעיל חברתי, אשר שם לו למטרה לפעול להשבת תחושת הביטחון לשער שכם ולא להשלים עם מצב הדברים בו דגל ישראל לא יכול להיות מונף במקום כה מרכזי הניצב בלב ליבה של בירת ישראל”.

“ברם, באופן תמוה, בוחרת משטרת ישראל, פעם אחר פעם, להערים קשיים רבים על מחאותיו החוקיות ולפגוע בשוויון נפש בזכויותיו האלמנטריות לחופש מחאה ותנועה. הפרת זכויות אשר הגיעה לשיאה במהלך המעצר הפוגעני נשוא התביעה. אנו מקווים כי התביעה שהגשנו תסייע למשטרת ישראל להתעשת ולשנות את יחסה בנוגע להעדר המשילות בשער שכם, ובמקום להילחם באלו המבקשים להניף בו את דגל ישראל, תשנס את מותניה להילחם בטרור הערבי המבקש למנוע זאת ולהטיל את אימתו לבל יעיז מאן דהוא להניף את דגל ישראל בבירת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות