אפי נוה: אלרון היה שופט מצטיין. ממה הוא לא קורץ? מהמוצא הנכון?

אפי נוה חושף הראיון כי אמרו לו שאלרון "לא קורץ" מהחומר של שופטי עליון - אך לא הספיקו הסברים • "היה ניסיון למנות במקומו בן משפחה של שופט בדימוס בעליון. אמרתי להם תגידו, זה עובר בירושה" • הוא גם סיפר כי דן עם השרה לשעבר שקד על שינוי שיטת הסניוריטי
חרדים 10
י"ד אלול התשפ"ג / 31.08.2023 14:49

ראש לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה, שוחח היום (חמישי), בריאיון לתוכנית ‘קובן את אסנהיים’ ברשת ב’  על הסערה שחולל שופט העליון יוסף אלרון – שהגיש מועמדות לנשיאות בית המשפט העליון.

3 טעויות גדולות שרוכשים באשראי עושים והשיטה להימנע מהם!

“כשהצגנו אותו לעליון חשבנו שהמערכת תחבק אותו. הוא היה שופט מצטיין.  פתאום אני רואה שמעקמים פנים ואז עלתה הטענה שהוא ‘לא קורץ’ ולא הבנתי במה הוא פחות טוב. אמרתי לנשיאה, מבחינתי לא קורץ זה לא קורץ מהמוצא הנכון”.

נוה סיפר כי באותה הזדמנות ניסו למנות במקום אלרון מועמד שהיה חתן של שופט בדימוס בעליון. “אמרתי להם תגידו, זה עובר בירושה? הוא כתב צוואה שכשהוא מסיים אז מחליף אותו החתן שלו? הרי זה נפוטיזם במיטבו. אתם יוצאים לקרב כנגד מישהו שאמור להיות בשר מבשרכם”, תיאר נוה.

לדעתו השופט אלרון מתאים מאוד לתפקיד והוא “יביא כבוד למערכת”.

בריאיון התייחס גם לשיטת הסניוריטי, לפיה בוחרים את נשיא ביהמ”ש העליון: “כשהתמנתה הנשיאה חיות, שקד רצתה שנדון בנושא, משום שלא תמיד השופט הוותיק ביותר הוא המתאים ביותר. בכל זאת כישורים של נשיא זה לא כישורים של שופט. הנשיאה נאור אמרה לי פעם שזה לא היה משאת נפשה להיות נשיאת העליון”.

 

הוא התייחס גם לרפורמה המשפטית: “חייבים להגיע להסכמות, רוב העם מסכים שצריך לעשות שינוי. אם המפגינים ינצחו, יש פה חצי עם שזכו בבחירות ולא יכול לעשות שינו במערכת המשפט. השר לוין שגה בניהול הרפורמה, היא הייתה צריכה להתחיל בפרקליטות ובמשטרה, מבחינתי הם ממלכת הרשע והפשע”.

הוא גם הסכים שעשה טעות בניסיון להתמנות שוב ליו”ר לשכת עורכי הדין: “אני חושב שבשלב מסוים שגיתי בחטא ההיבריס, אולי הצלחתי יותר מדי. לא הסתיימה דרכי בציבוריות הישראלית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות