כופר – או פרסום ‘תיקים רגישים’ של אדמו”רים ואישים חרדים

יזעזע את העולם החרדי: קבוצת ההאקרים הודיעה כי תעלה מחר לרשת חומרים רפואיים רגישים על מטופלים ובהם נתניהו, ח"כים, אדמו"רים, גדולי תורה ודמויות מוכרות בציבור החרדי – במידה ולא תקבל כופר של עשרות מיליוני שקלים.• מעיני הישועה: "לא מתקיים כל מו״מ עם התוקפים"
חרדים 10
כ"ט אב התשפ"ג / 16.08.2023 14:10

קבוצת ההאקרים העומדת מאחורי מתקפת הסבייר החמורה על בית החולים ‘מעיני הישועה’ בבני ברק, איימה היום (רביעי) כי היא מתכננת לעלות מחר לרשת מידע אישי וחומרים רפואיים על מטופלי בית החולים שנמצא בידיה – לרבות ראש הממשלה, חברי כנסת, אדמו”רים, גדולי תורה ודמויות מוכרות בציבור החרדי – אם לא תקבל את התשלום אותו היא דורשת, העומד לפי מקורות על עשרות מיליוני שקלים.

חידה: איזה טעם של מעדן ‘מילקי’ הוא הנמכר ביותר לאחר 40 שנה?

לפי דיווח ב’ישראל היום’, קבוצת ההאקרים מחזיקה לטענתה במידע הכולל מאות אלפי מסמכים עם חומרים רפואיים, בהם ממצאים פסיכיאטריים ובדיקות בריאותיות בעלות אופי רגיש ביותר על מנהיגים בציבור החרדי.

לפי ‘ישראל היום’, המידע שיתפרסם צפוי לזעזע את העולם החרדי ולהביא לפגיעה חמורה גם במשפחות מן השורה.

מבית החולים מעייני הישועה נמסר בתגובה: “במהלך השבוע האחרון פועלים מומחי הסייבר של משרד הבריאות, מערך הסייבר הלאומי וביה״ח, לניהול חקירת אירוע תקיפת הסייבר, כולל הבנת הדלף ומשמעויותיו. לא מתקיים כל מו״מ עם התוקפים וכפי שדווח בתחילת המתקפה, מדובר באירוע ממניעים כלכליים. לכשיהיו בידנו פרטים נוספים, נעדכן”.

בכיר לשעבר במשרד הבריאות המשמש גם כיועץ מדע ורגולציה, אמר: “יש פער מאוד גדול בין ההודעות שהוציאו ב’מעייני הישועה’ שטענו שהאירוע הסתיים, לבין איום שכזה על ידי ההאקרים. אם אכן יש איום בפרסום מידע – אז זו עובדה מוגמרת. ההנחיות של המדינה הן שלא משלמים עבור המידע שהוצפן, אך פרסום צפוי כך או כך, משום שהחברות הללו עוסקות גם בהצפנה וגם במכירה של המידע”.

‘מעייני הישועה’ הותקף בתחילת החודש, על פי החשד בידי קבוצת ההאקרים Ranger Locker במתקפת כופרה שהשביתה את מערכות המחשוב המנהלתיות של המרכז הרפואי וגרמה להפנות מטופלים לבתי חולים אחרים.

אחת הדאגות המרכזיות שעלו מהמתקפה על ‘מעיני הישועה’ היא דליפת המידע הרפואי והאישי של נתניהו, לאחר שעבר טיפול הקשור לבלוטת הערמונית בבית החולים בשנת 2015.  כך שיש לצפות שבמשרד ראש הממשלה יעשו מאמצים כבירים על מנת למנוע את דליפת המידע הנוכחית.

למרות דיווחים ממקורות שונים, במשרד הבריאות הכחישו כי מתקיים דיון בהול עם גורמים בכירים בהשלכות הנובעות מפרסום המידע הרפואי של ראש הממשלה וחברי הכנסת. במערך הסייבר סירבו להגיב לפניית ‘ישראל היום’.

עם זאת, ל’ישראל היום’ נודע שבמערך הסייבר הלאומי, יחד עם גורמי ביטחון נוספים, בודקים את האפשרות שמדובר היה במתקפת סייבר עם כוונת טרור, שיצאה לפועל בהובלת גורמים העוינים למדינת ישראל ולא קבוצת Ranger Locker, עליה דווח בהתחלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות