דפק את הרכבת: חולדאי יחרים את טקס חניכת ‘הקלה’ – וזו הסיבה

ראש עיריית תל אביב יפו הודיע כי יחרים את טקס חניכת 'הקו האדום': "זאת המחאה שלי" • בנסיעת ההשקה של הרכבת הקלה בגוש דן הבוקר, השיבה השרה רגב על טענות של עיתונאים חילונים על שהרכבת לא תפעל בשבת: "אנחנו מדינה יהודית ונפעל לפי הסטטוס קוו"
יוני גרין
כ"ט אב התשפ"ג / 16.08.2023 14:59

 לפני הפתיחה החגיגית לציבור ביום שישי: ראש עיריית תל אביב יפו רון חולדאי הודיע היום (רביעי), כי יחרים את טקס חניכת ‘הקו האדום’ של הרכבת הקלה בגוש דן,  שיתקיים מחר בפתח תקווה.

חידה: איזה טעם של מעדן ‘מילקי’ הוא הנמכר ביותר לאחר 40 שנה?

“זאת המחאה שלי”, הכריז בסרטון וידאו שפרסם ברשתות החברתיות שלו, בו הצהיר: “הרכבת הקלה חייבת לפעול ולשרת את הציבור גם בסופי שבוע”.

נסיעת ההשקה של הרכבת הקלה בגוש דן יצאה הבוקר לדרך בהשתתפות עיתונאים. הנסיעה יצאה משדרות ירושלים לכיוון תחנת אלנבי בתל אביב ואז חזרה לכיוון יפו.

לפי דיווח בחדשות 12, במהלך הניסיון של השרה לתקף את הנסיעה ברכבת, חלה תקלה במערכת שלא אפשרה לה לשלם.

רגב הכריזה: “מקווה שעד מוצ”ש זה יעבוד, ואם לא – אז אנשים ייסעו חינם גם במוצ”ש”. אחד העיתונאים אמר לשרה “טוב שזה קרה עכשיו”, היא השיבה: “לכן הגעתי לכאן היום, לא צריך לדאוג אם יש בעיות”.

על טענות של חילונים על כך שהרכבת לא תפעל בשבת – השיבה: “אנחנו מדינה יהודית, יש כאן סטטוס קוו, יש חוק במדינה ואנחנו פועלים על פי החוק ועל פי הסטטוס קוו. הרכבת תעבוד עד כניסת שבת ומצאת השבת”.

‘הקו האדום’ של הרכבת יעבור בין ארבע ערים מרכזיות. הרכבת תעבור בממוצע בכל אחת מ-36 תחנותיה אחת לשש דקות. לאורך תוואי הקו פועלים שלושה קווי שירות, כאשר המקטע המרכזי המשותף לשלושתם הוא בין תחנת אליפלט שבדרום תל-אביב לבין תחנת אהרונוביץ’ שבבני ברק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות