גפני רותח: ‘למה לחרדית שרוצה רחצה נפרדת לא מגיע לה שוויון?’

אחרי שהיועמ"שית הודיעה לשרה עידית סילמן כי היא פוסלת את הפיילוט להפרדה מגדרית במעיינות - גפני הצהיר: נצטרך לקדם חקיקה • "המילה 'שוויון' קיימת רק בציבור מסוים ולא כאשר מדובר בציבור החרדי, הדתי והערבי" • פינדרוס נגד היועמ"שית: "להזיז את מי שלא נבחרה על ידי העם"
אריה ריבקינד
כ"ג אב התשפ"ג / 10.08.2023 16:12

יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, תקף אחר הצהרים (חמישי) את היועמ”שית, גלי בהרב מיארה, על החלטת הייעוץ המשפטי לממשלה שלא לאשר את הפיילוט לרחצה בהפרדה במעיינות הטבע, מעבר לשעות הפעילות הרגילות ו”ללא פגיעה בכלל הנופשים”.

“במשרד הייעוץ המשפטי לממשלה”, אמר גפני, “המילה ‘שוויון’ קיימת רק בציבור מסוים ולא כאשר מדובר בציבור החרדי, הדתי והערבי”.

לדבריו, “מעיינות הטבע בישראל ניתנו לכולם ולא רק לציבורים מסוימים. מישהו יכול להסביר לי למה האישה החרדית שרוצה רחצה נפרדת לא מגיע לה שוויון?”

הוא הדגיש: “המערכת הזאת היא אנטי חברתית, חסרת כל רגישות לצרכים השונים של אוכלוסיות בחברה הישראלית, גברים ונשים, והם מחליטים ועושים רק מה שנוח להם. מדובר בהחלטה מעוותת של המערכת, שדווקא השרה להגנת הסביבה ניסתה להביא בין כלל הציבורים ללא פגיעה בכלל הנופשים, אך בצד השני כנראה לא מעוניינים בהסכמות”.

הוא שיגר מסר מאיים: “החוק שלי להסדרת הנושא מונח על שולחן הכנסת ובהעדר הפיילוט שתוכנן – נצטרך לקדמו, כדי שגם הציבורים המעוניינים ברחצה בהפרדה יוכלו להנות ממשאבי הטבע בישראל”.

גם חברת הכנסת לימור סון הר-מלך הודיעה כי בעקבות החלטת היועצת המשפטית לממשלה לעצור את הפיילוט לרחצה נפרדת במעיינות, היא תקדם את הנושא בחקיקה.

יו”ר סיעת יהדות התורה ח”כ יצחק פינדרוס: “רק יועמ”שית מנותקת מהעם ומתנשאת עליו, מסוגלת להתעלם מצרכיהם וצרכיהן של מיליוני (!) אזרחים, גברים ונשים, חרדים, דתיים ומסורתיים, המעוניינים במעט אתרי נופש לרחצה נפרדת בימי החופשה.

“אחר כך יספרו לנו ש’שומרי הסף’ שומרים על הזכויות שלנו. מתברר שהם שומרים רק על הזכויות של מי שמתאים להם. זו עוד סיבה למה צריך בדחיפות להזיז מהתפקיד את מי שלא נבחרה על ידי העם ואינה מכירה את צרכיו”.

הבוקר דווח ב’ישראל היום’, כי ח”כ משה גפני מאיים בשיחות סגורות כי אם היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב־מיארה תפסול את הפיילוט לרחצה בהפרדה מגדרית במעיינות – הוא יקדם את ההפרדה באמצעות חקיקה.

גפני צוטט: “אנחנו מנסים ללכת בהסכמה, זה מעבר לשעות הפעילות ולא פוגע באף ציבור, וזה רק פיילוט לחודש. אם היועמ”שית תפסול את זה, היא תאלץ אותנו לקדם חקיקה”.

בתחילת החורף הגיש גפני הצעת חוק להפרדה במעיינות הטבע, בה ביקש לקבוע כי רשות הטבע והגנים תקבע זמני רחצה בהפרדה מגדרית בשמורות ובאתרי הטבע, שלא יפחתו מ־15 אחוז מכלל שעות הפעילות של כל אתר.

לפי הדיווח, גפני לא קידם את הצעת החוק עד עכשיו, כי ידע שהשרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, מקדמת את הפיילוט.

הפיילוט היה מיועד לפעול בשני אתרים בלבד: עינות צוקים ועין חניה, כאשר שעות ההפרדה המגדרית יהיו מעבר לשעות הפעילות הרגילות של האתר, וזמני הרחצה לציבור הכללי יישארו כפי שהיו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות