גפני מקדם: שעות רחצה בהפרדה באתרי טבע – והשמאל משתולל

יו"ר 'דגל' הגיש הצעת חוק להסדרת שעות רחצה נפרדות במעיינות ואתרי הטבע • "לפחות 15 אחוזים מהזמן יוקצו להפרדה" • מרב מיכאלי: "עוד צעד במהפכה ההלכתית שחבריו המטורפים של נתניהו מקדמים בחסותו" • רשות הטבע והגנים: נבנית תוכנית יחד עם השרה להגנת הסביבה
חרדים 10
ב' שבט התשפ"ג / 24.01.2023 10:32

ח”כ משה גפני, הניח על שולחן הכנסת עם חברי מפלגתו, סגן השר אורי מקלב וח”כ יעקב אשר, הצעת חוק להסדרת שעות רחצה נפרדות לגברים ולנשים במעיינות ובשמורות טבע של רשות הטבע והגנים.

בעלי עסקים? תצמחו עליו: גם לכם מגיע לצמוח עד למקום הראשון

לפי הצעת החוק – עליה מדווח אמיר איטינגר ב’ישראל היום’ –  לפחות 15 אחוזים משעות הרחצה של האתרים הללו יהיו בהפרדה.

בשנת 2020 ניסו ברשות הטבע והגנים לקיים פיילוט של שעות רחצה נפרדות בשמורת הטבע ‘עין צוקים’, אך משרד המשפטים ביקש להקפיא את קיום הפיילוט –  בטענה שיש לברר את הסמכות של הרשות לקיים רחצה בהפרדה. בהמשך נדרש תיקון בחוק.

במשרד המשפטים טענו אז גם, כי רחצה נפרדת עלולה לפגוע באוכלוסיות אחרות, זאת על רקע התנגדות ח”כים מהשמאל.

בדברי ההסבר להצעת חוק נכתב כי בישראל יש לפחות 20 אחוזים מהאוכלוסייה מכל הדתות, שמטעמי דת נמנעים מרחצה במקומות שאין בהם שעות רחצה נפרדות. בעקבות כך נמנע מאוכלוסייה זו לבקר ולרחוץ באתרים. כך, לפי ההסבר, אוכלוסיות אלו מופלות.

עוד נכתב שההפליה מתעצמת, שכן מדובר באתרים ששייכים למדינה, שבפועל לא מאפשרים לאוכלוסיות לבקר ולהשתמש בהם.

על כן, הוצע לקבוע בחוק שבכל מקום רחצה של רשות הטבע והגנים יקבעו שעות רחצה נפרדות לנשים ולגברים. בד בבד, הקואליציה קבעה שגפני יעמוד בראש צוות להכנת חוק איסור הפליה, שיקבע כי הפרדה מגדרית באירועים ציבוריים למגזר החרדי והדתי לא תיחשב הפליה.

מרשות הטבע והגנים נמסר בתגובה: “בימים אלה נבנית תוכנית יחד עם השרה להגנת הסביבה והמשרד שתנגיש את ערכי אהבת הארץ והטבע לכלל האוכלוסיות וגם נושא זה ייבחן בהתאם”.

יו”ר העבודה ח”כ מרב מיכאלי, צייצה הבוקר לאחר הפרסום ב’ישראל היום’: “מר גפני, באותה מידה שאני שמחה לרקוד באירוע הפרטי הנפרד שלך ככה אלחם שלא תהפוך את כל המדינה שלנו לאירוע הפרטי שלך. לא נסכים שתיקחו אותנו אחורה, לא באוטובוס, ולא בכל מקום אחר. עוד צעד במהפכה ההלכתית שחבריו המטורפים של נתניהו מקדמים בחסותו. לו לא אכפת, ככה זה כשיש לך בריכה פרטית בבית”.

ח”כ מרב כהן מיש עתיד: “צעד נוסף שרק יגרום אצל אנשים אנטגוניזם נגד החרדים. במקום לקרב לבבות בתקופה כל כך מפולגת – הם מציעים עוד מחיצות, עוד הפרדות ועוד אפליה. אלוהים ברא את הטבע ללא מחיצות. המרחב הציבורי שייך לכולם, וכך גם יישאר”.

שי גליק, מנכ”ל בצלמו: “במדינת ישראל ישנו ציבור דתי וחרדי גדול וכן ציבור מוסלמי אשר איננו רוחץ מעורב. גם לציבור הזה יש את הזכות ליהנות ממשאבי טבע. אין מדובר בהדרה או כפיה דתית חלילה אלא בפתרון מותאם לכל אחד ואחת לפי אמונתו ואורח חייו”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גפני
    24/01/2023 11:58
    אלי
  1. גפני הזה פשוט לא רואה מה הוא עושה הו רק גורם לחילול שם שמיים אותו דבר בחמץ מה הוא רוצה כמו שביום כיפור מותר להכניס אוכל וביום יובם מותר להכניס גם חזיר אז מה פתאום מזיז לו החמץ שישב בשקט ויסתום את הפה
    אפורפו הצביעות של המפלגות החרדיות קחו דוגמה כשליצמן העלה את המס על סיגריות ברמה פסיכית וידוע שהציבור החרדי הוא הציבור שצורך עישון בכמות הגבוהה ביותר ואז כולם סתמו ת’פה אבל כשליברמן מעלה מס על שתייה מתוקה שלפי מחקרים זה כמו עישון כולם צועקים גזירות גזירות
    דיייי תפסיקו עם הצביעות עם אתם רוצים בריאות שיהיה עד הסוף

  2. רעיון נפלא
    24/01/2023 12:36
    דתי
  3. די לכפייה חילונית

  4. למה עכשיו
    24/01/2023 14:21
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. הרי בית המשפט יבטל את זה תתמקדו ברפורמה ואז תעבירו את זה….

  6. לא הבנתי
    26/01/2023 08:49
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. 70% מהציבור זה חילונים ומסורתיים שנוסעים בשבת.
    אז גפני רוצה ש-70% מהתחבורה הציבורית תפעל בשבת?
    לא כולם שומרים פסח – אז גפני רוצה שנבדוק כמה בדיוק ולפי זה יהיה מותר להכניס חמץ?