שרי רוט, מה את אומרת על התחקיר של ‘המקור’ על חסידות גור? • צפו

בפאנל של התכנית 'אזור בחירה' בהגשת ברוך קרא בערוץ 13 שוחחו על תחקיר תכנית 'המקור', שחסידות גור פעלה למנוע את שידורו - ללא הצלחה • חברת הפאנל שרי רוט התבקשה להביע את דעתה • אז היא סיפרה על הפנצ'ר בגלגלים והשיחה עם יצחק גולדקנוף
חרדים 10
ט"ו אב התשפ"ג / 01.08.2023 22:40

חיים ריבלין: חסידות גור היא החסידות הגדולה בארץ, העוצמתית וגם כוחנית מאוד. היא ניסתה להפעיל את השפעתה עלינו, לנסות למנוע את שידור תחקיר ‘המקור’ – וזה לא הצליח לה.

הזדמנות לרווקים ורווקות • היום זה קורה: מעמד תפילה מיוחד בעמוקה!

איפה זה כן מצליח לה? במשך ארבע שנים היא מנהלת מלחמת חורמה, אלימה, מטורללת, נגד קבוצה קטנה של אנשים שפרשו מהחסידות ועברו  לחצר המתחרה לאדמו”ר הנוכחי, של בן דודו הרב שאול אלתר, הבן של האדמו”ר הקודם מגור. החסידות מפעילה את כל העוצמה על הקבוצה הקטנה הזו של כ-400 משפחות. מנידוי, חרמות, היא קורעת שם משפחות, היא אוסרת על חסידי גור להיות בקשר עם אנשים שעברו לחצר הקטנה.

יש משפחות שהתפרקו לשנים, ממש ככה. הורים לא מדברים עם הילדים, ילדים לא מדברים עם ההורים, דברים נוראים. ואנחנו מלווים בחודשים האחרונים את הקבוצה הזו, את הקהילה הזו של הפורשים.

ברוך קרא: זה מעסיק אותם יותר מהרפורמה, עושה רושם.

ריבלין: לגמרי. גם מפנים נגדם אלימות מאד קשה, גם אלימות פיזית. מוגשות המון תלונות למשטרה, שלא עושה שום דבר. מי שיוצא במלחמה באמת יוצאת דופן, לוקח את חסידות גור לזירה שאותה היא לא מכירה – בתי המשפט הציוניים, החילוניים – ושם הוא מנהל מערכה אחר מערכה נגד חסידות גור, והוא משלם על זה מחיר מאד כבר, ושימו לב למשהו מאד מעניין שהוא אומר: ‘מי שנותן לנו את הסעד זה בתי המשפט’!

(מתוך התחקיר: שלמה אלבוים מקבל לדבריו סעד יחיד, ממערכת המשפט. אלבוים: “אני רוצה לעמוד בכיכר רבין, עם התלבושת שלי השבתית ולהגיד להם ‘רבותי, אל תתנו לגולדקנופף למנות שופטים. היינו פה לפני כמה חודשים, פוצצו לנו את הגולגלות, ואף אחד לא עשה כלום. רק כשאני מגיע לבית משפט, השופטים מסתכלים עלי. ואם לי יהיה שופט, שהשופט יתחיל לחשוב, ‘רגע, אתה מגולדקונפף או נגד גולדקנופף?’ אני אבוד”).

קרא: אשכרה מתחבר לרפורמה, לא תכננתי.

ריבלין: לגמרי.

קרא: שרי, מה את אומרת?

שרי רוט: תראה, קודם כל בוא נאמר ככה – אלוקים לא רוצה מעשי אלימות, שלא נחבר את זה בכלל למגזר החרדי. אני הייתי רוצה להאמין וזה עולה גם משיחות שעשיתי עם בכירים בגור, שהאדמו”ר שלהם לא יודע על זה, ושזה באמת שוליים שמארגנים את הדברים האלה. ככה קל לי להרגיע את עצמי, אני מקווה שאני צודקת.

קרא: אבל לא בטוח, מקריאת תנועות הגוף של חיים ריבלין, שהוא משוכנע בזה…

שרי: מהבירורים שאני עשיתי ככה עולה. עכשיו, אני רוצה לומר לך משהו. אנחנו באתר ‘חרדים 10’, אני חושבת בין כלי התקשורת היחידים האמיצים, שהביאו סרטונים של הצד השני, של הרב שאול אלתר, ומדווחים על האלימות נגד הקהילה.

פעם גם כנראה חטפתי, אין לי הוכחות שזה הם, אבל חניתי ליד בית כנסת של חסידי גור ויצאתי במוצאי שבת ושני גלגלים שלי פונצ’רו. עכשיו, הסיכוי שלי זה יקרה… אצלי אם רק מנורה חושבת להידלק אני כבר רצה למוסך… שני גלגלים! ונעמד חסיד גור ואמר: ‘אתם לא יכולים לנסוע הביתה, שני גלגלים’… אז לא הלכתי למשטרה ואין לי הוכחות ואני לא יודעת שזה הם – ובוא נדון לכף זכות שזה לא חסידי גור.

אבל, אני רוצה לומר לך שלמחרת, אחרי שפניתי לאחד האנשים בגור, התקשר אלי יצחק גולדקנופף, אז הוא היה פרומו חבר כנסת, הוא אפילו עוד לא כיהן כח”כ, זה היה לפני הבחירות. הוא אמר: אני לא יודע שזה חסידי גור, מהבירורים שלי זה לא, אבל אני רוצה להתנצל, אם זה בכלל מישהו מאיתנו.

ואני רוצה לומר שהוא ממש הביא לכנסת את המורשת הזו של נגד אלימות, לדבר בכבוד לכל עיתונאי – וגם לעיתונאיות. אז האמת הזו צריכה להיאמר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    קרע אשכא רעעעע
    06/08/2023 14:23
    סבאא
  1. איש דוחה