“מקפיאים הפרסום באופן מיידי”: ערוץ 14 ספג מכה קשה משטראוס

על רקע הסערה שחולל ארי שמאי: חברת שטראוס הודיעה על הקפאה של הפרסום בערוץ 14, בגלל "התבטאויות פוגעניות שונות, חוזרות ונשנות" • ערוץ 14 הגיב: "ביטוי מביך של התנשאות וניסיון לחנך מחדש" • ינון מגל: "שטראוס הכריזה מלחמה פוליטית. רוצים לחנוק את הערוץ ולסתום לכם את הפה"
אבי כץ
י"ד אב התשפ"ג / 31.07.2023 22:03

על רקע הסערה עו”ד ארי שמאי, חבר פאנל ‘הפטריוטים’ בערוץ 14, שקרא לשחרר את יגאל עמיר מהכלא – הערוץ סופג היום (שני) מכה כלכלית כואבת במיוחד.

אלעד רביד, סמנכ”ל השיווק של חברת שטראוס, שיגר למחלקת הסחר של ערוץ 14 מכתב בו הודיע כי החברה מקפיאה את הפרסום בערוץ באופן מיידי.

“בהמשך להתבטאויות פוגעניות שונות, חוזרות ונשנות, בעת האחרונה בתוכניות המשודרות בערוץ, אנו מודיעים בזאת כי אנו מקפיאים את הפרסום בערוץ באופן מיידי”, נאמר במכתב.

“כחברת מזון ישראלית, מקומית, גאה ואחראית, הפועלת מול מגוון רחב של קהלים בחברה, אנו לוקחים על עצמנו אחריות בבניית אמון הצרכנים כלפינו. בכלל זה, אנו בוחרים לפרסם בהתאם לאמנת אתיקה ערכית ודורשים זאת מכלל הערוצים והפלטפורמות התקשורתיות. רק ככל שנשתכנע שהערוץ עומד בדרישות האמנה ובערכים לאורם אנו פועלים ולאורך זמן, נשקול את המשך הפרסום”.

ערוץ 14 הגיב להחלטה: “ההחלטה של שטראוס להפסיק את הפרסום הינה ביטוי מביך של התנשאות וניסיון לחנך מחדש, באמצעות החתמה על אמנוֺת, את מאות אלפי הצופים של ערוץ עכשיו 14. מוטב ששטראוס תתמקד בטיב ואיכות המוצרים שלה, במקום לנסות לחנך את הציבור”.

מגיש תוכנית הפטריוטים ינון מגל כתב בטוויטר: “שטראוס הכריזה מלחמה נגד ערוץ 14, עופרה שטראוס המיליארדרית האולטרה שמאלנית, שנהנית מהכסף של עם ישראל, הודיעה שתפסיק לפרסם בערוץ 14 בעקבות האמירה אמש של ארי שמאי, וזאת למרות ששמאי הורחק מהערוץ.

“זו מלחמה פוליטית. הם רוצים לחנוק את הערוץ. ולסתום לכם את הפה. תעשו עם זה מה שאתם מבינים, אני מפסיק לקנות אותם. והמיליארדים של עופרה לא מזיזים לי”.

איש התקשורת שמעון ריקלין, אף הוא מגיש בערוץ, הגיב וכתב: “חברת שטראוס שלחה לערוץ 14 עכשיו מכתב שהיא מפסיקה את הפרסום בערוץ. הסיבה: ערוץ 14 לא עומד בדרישות אתיקה ערכית לאורם פועלת חברת שטראוס.

“ההודעה הזו היא המשך לחרם של חברות כלכליות גדולות על רוב הציבור הישראלי. מכיוון שהתנהגות כזו לא עומדת בדרישות האתיקה שלי אני מפסיק לרכוש את מוצרי שטראוס. שילמדו שהחרמה פועלת בשני הכיוונים”.

יצוין, כי המכתב של שטראוס שוגר, למרות שהערוץ הגיב מיד לאחר שידור התכנית והודיע כי שמאי לא יופיע יותר: “הדברים החמורים שאמר ארי שמאי משקפים את דעתו בלבד. לאור חומרת הדברים, שמאי לא יוזמן יותר להופיע בתכניות הערוץ”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    להחרים את שטראוס באופן מיידי!
    01/08/2023 00:50
    יהודה
  1. זאת השפה היחידה שהם מבינים!

  2. לא קונים שטראוס.
    01/08/2023 08:11
    חיים
  3. יש תחליפים לשטראוס. יש גלידות מצוינות של נסטלה, ויש שוקולדים אחרים.

  4. זאב זאב
    01/08/2023 10:05
    זאב
  5. הם מחרימים ואנו מחרימים… מי שמחרים את ערוץ 14 אנחנו נחרים אותו… נסתדר בלי שטראוס. נפגע להם בכיס עד שיבינו את מקומם…