האחראי לאבטחת בתי חב”ד: “הם לא היו מצליחים לפגוע גם אם חלמו”

משטרת מומביי הגבירה את האבטחה סביב בניין בית חב"ד בעיר, לאחר שנמצאו תמונות שלו וחומרי נפץ אצל שני טרוריסטים • הרב שלמה פלס, האחראי על אבטחת בתי חב"ד בעולם: "בית חב"ד מומביי אחרי הפיגוע ב-2008 עבר תגבור והוא היום מתקן בטוח"
חרדים 10
י"ג אב התשפ"ג / 31.07.2023 12:39

שני חשודים בטרור נעצרו בימים האחרונים על ידי משטרת הודו בחשד שתכננו לבצע פיגוע בבית חב”ד במומביי.

יש לכם קרוב רווק או רווקה? את הסגולה הזו בט”ו באב אסור להחמיץ

על פי הדיווחים, בידי החשודים נמצאו חומרי נפץ, ציוד להרכבת מטענים ותמונות של בניין בית חב”ד. לפי החשד של המשטרה המקומית, החשודים שנעצרו ערכו מעקבים אחר בית חב”ד.

כפי שדווח אתמול בחרדים 10, מיד עם קבלת המידע המודיעיני, משטרת הודו החליטה על תגבור האבטחה באופן מיידי.

בית חב”ד היה אחד היעדים של פיגועי הטרור במומביי ב-26 בנובמבר 2008, ובבניין נרצחו שישה בני אדם, בהם שלוחי חב”ד הרב גבי ורבקי הולצברג הי”ד. מאז, שוקם בית חב”ד וחזר לפעילות מלאה, לזכרם של הנרצחים הקדושים.

במקום מוצבת אבטחה משטרתית הודית, 24 שעות ביממה, לצד שמירה נוספת מצד גורמי ביטחון שמפעילה חב”ד.

הרב שלמה פלס, האחראי על אבטחת בתי חב”ד בעולם, אמר היום (שני) ל’כאן חדשות’: “בסוף השבוע קיבלנו את ההודעה מהממשל המקומי על מעצר המחבלים שכנראה תכננו פיגוע בבית חב”ד במומביי.

“אני יכול לומר, לכל אותם יהודים שיוצאים לחופשות שבשנתיים האחרונות בתי חב”ד תגברו את האבטחה ואמצעי הביטחון. יש לנו צוותים שיוצאים כל הזמן ומייעצים. בית חב”ד מומביי אחרי הפיגוע ב-2008 עבר תגבור והוא היום מתקן בטוח, כך שאין לי ספק שהם לא היו מצליחים לפגוע בו גם אם חלמו על כך”.

בית חב”ד היה אחד היעדים של פיגועי הטרור במומביי ב-26 בנובמבר 2008, ונרצחו בו שישה בני אדם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אם ה' לא ישמור עיר..
    01/08/2023 16:56
    שלומי
  1. ברור שחשוב לעדכן ולהודיע שתוגבר מערך האבטחה – למעשה הוקם אגף מיוחד, ועושים עבודת קודש, מקצועית ומתאימה, כך שזו ההשתדלות הנדרשת. חשוב גם להדגיש זאת, כדי שיהודים ירגישו בטוחים בבית חב”ד, אך צורם מאד שאין שם שמים שגור בפיו של הדובר, וכן היומרה לקבוע שבשום אופן לא יכלו להצליח היל”ת. זו התרברברות מיותרת, ולא מועילה.