ארגוני הסיוע יחדלו מלטפל ב’אבולה’ בגלל רצח עובדים?

בעיה חדשה מקשה על פעילות ארגוני הסיוע במדינות אפריקה הנלחמות בהתפשטות נגיף האבולה: שבטים מקומיים רוצחים את הפעילים • מנהל משלחת רופאים ללא גבולות לחרדים10: "יהיה קצת קשה להמשיך ככה"
נחמן וייס
כ"ז אלול התשע"ד / 22.09.2014 10:16

בלעדי: נגיף האבולה הקטלני שהתפרץ בחודשים האחרונים, ממשיך לעורר דאגה ברחבי העולם, אך כעת מתברר כי בעיה חדשה מעיקה על ארגוני הסיוע הבינלאומיים, ויתכן כי תביא לעצירת הסיוע.

הנגיף התפרץ באיזורים בהם חיים שבטים ברברים, המתנגדים לטיפול במגפה, ופועלים כנגד גורמי הרפואה.

בשבוע שעבר הפכו האיומים למעשים: במדינת גינאה נחטפו שבעה אנשים, אנשי הצלב האדום המקומי, משרד הבריאות וסגן מושל המחוז הנגוע ביותר במדינה – ובסוף השבוע נמצאו גופותיהם.

אחד האנשים הפועלים במקום הוא אייל רייניך, המנהל האדמיניסטרטיבי של משלחת ‘רופאים ללא גבולות’ לגינאה, העוסק בהקמת מרפאות חירום לתושבי המקום.

בשיחה מיוחדת עם חרדים10 מספר רייניך על שהתרחש: “הם כולם נרצחו במצ’טות, הם נסעו לאחד הכפרים כדי לקיים הסברה בנושא הנגיף, ומן הסתם נפלו על אחד הכפרים שמאוד מאשים אותם בכל האמונות הטפלות והפצת הנגיף. חטפו אותם לפני שבוע – והם נמצאו אתמול.

“הכפר מן הסתם הוא מאלה שעוסקים בכישוף, והעיסוק בכישוף גם נוגע מאוד לכל מיני פרקטיקות שרק עוזרות להפיץ את הנגיף, כמו לאכול כל מיני חיות. הם נפלו למארב. פשוט באו להסביר, והפעם לא רק איימו עליהם, או זרקו חיצים או חניתות או אבנים על הרכב, אלא גם מימשו את האיום”.

לדבריו, “אני חושב שזו באמת נקודת ציון במאבק נגד המגפה הזאת. יהיה קצת קשה להמשיך ככה, אבל אני מקווה שנמצא דרכים אחרות”.

רייניך: “שנת הלימודים לא נפתחה, יש הרבה פרסומות לאנשים להיזהר, רוכלי הרחוב שעוברים בין המכוניות מוכרים במקום צעצועים, או בנוסף לזה, המון המון ג’לים לחיטוי”.

לפי הערכות שפרסם ארגון הבריאות העולמי בחודש האחרון, בגינאה לבדה כבר ישנם כ-495 מקרי מוות, מתוך כ-770 מקרי הידבקות בנגיף.

באופן רשמי ישנם כ-2400 אנשים שמתו מהאבולה, אך הערכות הן כי ישנם הרבה יותר מתים, שלא זוהו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות