קרויזר נבחר לועדה לבחירת שופטים • ולמה לפיד מאיים לעתור לבג”ץ?

ח"כ יצחק קרויזר מעוצמה יהודית נבחר כנציג הקואליציה בוועדה לבחירת שופטים • ח"כ אליהו ברוכי מ'דגל' נבחר לוועדה לבחירת דיינים • לפיד מאיים לעתור לבג"ץ אם בתוך 14 ימים לא תכונס הוועדה
אריה ריבקינד
כ"ג תמוז התשפ"ג / 12.07.2023 15:41

חבר הכנסת יצחק קרויזר מ’עוצמה יהודית’ נבחר כנציג הקואליציה בוועדה לבחירת שופטים.

קרויזר היה מועמד יחיד של הקואליציה זאת לאחר שחבר הכנסת משה סולומון פרש הבוקר מהמירוץ. מול קרויזר התמודדו שני נציגי האופוזיציה, עידן רול ורון כץ, שניהם מיש עתיד.

הוא נבחר ברוב של 86 חברי כנסת.

קרויזר הגיב: “שמח שחברי וחברות הכנסת בחרו בי כנציג הקואליציה בועדה לבחירת שופטים. נפעל לקדם מועמדים שתפיסת עולמם ציונית ויהודית הנאמנים למדינת ישראל, סמליה ומוסדותיה”.

חבר הכנסת אליהו ברוכי מ’דגל’ נבחר לוועדה למינוי דיינים.

ח”כ  ברוכי אמר “חז”ל אומרים: ‘כל דיין שדן דין אמת לאמיתו, מעלה עליו הכתוב כאילו נעשה שותף לקדוש ברוך הוא במעשה בראשית’. אני מודה על הזכות שנפלה בחלקי לעסוק בנושא הרגיש והחשוב הזה. כמובן, לא נבחרתי לתפקיד כדי לבחור. נבחרתי כדי להיות שליח. שליח של רבותיי שיודע

בתוך כך ראש האופוזיציה יאיר לפיד שיגר מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין בדרישה להפעיל את סמכותו לכינוס הוועדה לבחירת שופטים זאת תוך 14 ימים.

לפיד מזכיר כי עשרות תקני שיפוט נותרו בלתי מאוישים מזו תקופה ארוכה וכי עובדה זו מעצימה את העומס המוטל על שופטי ישראל ועל מערכת המשפט.

לפיד מבהיר כי אם בתוך 14 ימים לא תכונס הוועדה, הוא יעתור לבג”ץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות