זוהר: יש חברי אופוזיציה שפועלים במודע לקלקל היחסים עם ארה”ב

השר מהליכוד: "אותם אנשים, שתרמו לא מעט למדינה, מספרים שקרים על ישראל ובממשל האמריקני מוטרדים. אם ללפיד וגנץ יש אחריות כלפי המדינה, הם צריכים לעשות הכול כדי שהיחסים יהיו טובים" • על ההפגנות אתמול: "לא מתרשם, כמות המוחים מאוד נמוכה"
חרדים 10
כ"ג תמוז התשפ"ג / 12.07.2023 14:25

השר מיקי זוהר התייחס היום (רביעי) בריאיון ליואב קרקובסקי בתוכנית ‘בחצי היום’ ברשת ב’  לביקורת של הממשל האמריקני על קידום הרפורמה המשפטית, וטען כי ישנם גורמים מתוך האופוזיציה שפועלים במודע כדי לפגוע ביחסים עם ארצות הברית.

“ליבי נשבר למשמע הדברים שיוצאים מתוך חדרי הבית הלבן. מי שגורם את הנזק וטורח לספר דברים שאינם אמת לאמריקנים הוא ממש פה בישראל”, אמר זוהר.

“האנשים האלה, שתרמו לא מעט למדינה, בוחרים היום לכרות את הענף שכולנו יושבים עליו. הם פועלים במסדרונות הממשל האמריקני ומספרים להם שקרים והבלים על מדינת ישראל והתנהלותה – ובממשל האמריקני מוטרדים משום שהם שומעים את האינפורמציה השקרית הזו”, תקף זוהר,

השר סירב לנקוט בשמות. “גם פוליטיקאים מכהנים, שיושבים היום באופוזיציה בוחרים במודע לקלקל את היחסים עם ארה”ב, על ידי הכפשת ישראל והממשלה. לא ארחיק ואומר שהם פועלים כמו BDS מתוך הבית”.

זוהר הוסיף ורמז: “אם ליאיר לפיד יש אחריות על מדינת ישראל כראש האופוזיציה, ולבני גנץ כמפלגה בתוך האופוזיציה שיש לה פוטנציאל כגדול לפי הסקרים, יש אחריות כלפי המדינה – הם צריכים לקום בבוקר ולעשות הכול כדי שמערכת היחסים של ישראל עם ארצות הברית תהיה טובה”.

על ההפגנות של השמאל אתמול ברחבי הארץ אמר השר: “באופן אישי אני לא מתרשם מהיקף המחאות וההפגנות. מדובר פה במעשים קיצוניים, כולל סגירת כבישים ופגיעה בשגרת היום של האזרחים כדי להעצים את המחאה – על אף שכמות המוחים מאוד נמוכה. אנחנו בודקים כל הפגנה עם קשב ציבורי לכמות המוחים, הם לא עברו אתמול 30-40 אלף מוחים בכל הארץ יחד.

“אם חלילה יהיה מצב שבו יהיו מאות אלפי מוחים, נדע להגיב ולתמרן את הסיטואציה הזו כי אנחנו יודעים שרחשי הציבור הם מה שקובעים”, אמר זוהר. “רחשי הציבור הם כאלו – לפחות חצי מהעם רוצה ברפרומה, חלק גדול מהעם שלא מתעניין, ויש קומץ לא גדול שהחליט לעורר המון פרובוקציות כדי למנוע מאיתנו לממש את מה שהדמוקרטיה מאפשרת”.

בתוך כך, גורם מדיני בכיר הגיב היום על המאמר התוקפני שפרסם הפרשן תומס פרידמן, שונא נתניהו ידוע הנחשב מקורב לג’ו ביידן, בניו יורק טיימס, ובו נטען כי ממשל ביידן מבצע “הערכה מחודשת” לקשר עם ישראל.

“איננו מכירים החלטה על ‘הערכה מחדש’ של הממשל האמריקני”, מסר הגורם בעקבות המאמר. “אבל זה לא סוד שיש לנו חילוקי דעות עם הממשל בארה”ב.

“יש לנו חילוקי דעות עם הממשל האמריקני בעניין הקמת מדינה פלסטינית”, תיאר הגורם. “יש מחלוקות גם בנוגע לחזרה להסכם הגרעין המסוכן עם איראן ועמדתו של ראש הממשלה נגד מדיניות ‘אין הפתעות’ ביחס לפעולות ישראל נגד איראן”.

הגורם המשיך: “למרות ‘הערכות מחדש’ תקופתיות וחילוקי דעות לאורך השנים, היחסים בין ישראל לארה”ב התהדקו במשך עשרות שנים והגיעו לשיא של כל הזמנים”.

הגורם הזכיר, כי הממשל האמריקני ביצע “הערכות” גם מול ממשלות עבר של רבין, שמיר, ברק ושרון.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות