אנשי מודיעין עילית סובלים? אז מה. מינהל התכנון בולם כביש גישה נוסף

לדברי סגן השר אורי מקלב, "אין בעיה תקציבית במשרד התחבורה לפיתוח הכביש נוסף"  • בימים אלו פועלים להרחבת הכביש הקיים לכביש רחב ומתקדם בעל שישה נתיבים - שלושה בכל כיוון, הכולל נתיב לתחבורה ציבורית • "התפקיד שלנו בקדנציה הזו - להביא את אישור הכביש הנוסף"
יוני גרין
ט' תמוז התשפ"ג / 28.06.2023 17:33

סגן השר לפיתוח חרדי במשרד ראש הממשלה ובמשרד התחבורה אורי מקלב הודיע היום (רביעי), בדיון שיזם ח”כ אברהם בצלאל במליאת הכנסת, כי בוועדת התכנון העליונה לא מאשרים למשרד התחבורה לבצע את התכנון לכביש גישה נוסף לעיר מודיעין עילית.

הזדמנות אחרונה להירשם לשירות אזרחי: תכלס’, זה מה שאתה מקבל

מקלב הבהיר כי אין בעיה תקציבית לסלילת הכביש, ולמרות שהתכנון כבר בוצע – הוא אינו מאושר בוועדה.

מקלב תקף את התנגדויות של הארגונים הירוקים ואמר, כי לאור המצב – כאשר לעיר עם למעלה מ-80 אלף תושבים יש רק כביש גישה אחד –  על כולם להתגמש ולאפשר כביש גישה נוסף.

מקלב הודיע כי שוחח בנושא עם השרה להגנת הסביבה עידית סילמן וכי זו הבהירה כי לא תתנגד לסלילת הכביש.

“אנחנו רואים את הסבל הרב של התושבים במקום ומי שמבקשים להגיע לעיר”, אמר סגן השר בדיון. “אני מנהל שיח רב עם ראש העיר יעקב גוטרמן בנושא. באחרונה קיימנו סיור שטח של אנשי המקצוע יחד עם תושבי העיר, בכדי להסביר את התהליכים.

“כיום עומסי התנועה נובעים מהעבודות לפיתוח הכביש. משרד התחבורה מרחיב את הכביש מחד מסלולי לכביש מודרני רב נתיבי. עם  שלושה נתיבים לכל כיוון. זוהי עבודת תשתית מורכבת מאוד שנעשית בימים אלו. כרגע סיום העבודות מתוכנן לשנת 2026, אך משרד התחבורה פועל לזרז את סיום הכביש באמצעות תמריצים שונים”.

הוא הוסיף: “אי אפשר להתעלם מסוגית הבטיחות במקום ובמהלך הימים הקרובים ירחיבו את הנתיבים בכביש בכדי למנוע תאונות דרכים וחיכוך בין עוברי הדרך.

“זהו מצב חסר תקדים, בו למעלה מעשור ועדות התכנון לא מאשרות את הכביש החדש. התפקיד שלנו בקדנציה הזו הוא להביא את אישור הכביש ולהסיר את התנגדות כלל המשרדים לכביש נוסף.

“צריך ליישם את מדיניות הממשלה ולאשר את הכביש הנוסף”, קבע מקלב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות