רקטה שוגרה מאזור ג’נין לגלבוע: התפוצצה ליד הגדר בשטח יו”ש

בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות הפלסטיניות נראה ניסיון שיגור של רקטות מהכפר סילאת אל חרתיה הסמוך לג'נין לעבר מושב רם און שבגלבוע • דובר צה"ל: "התפוצצה בשטח פלסטיני. הרקטה לא היוותה סכנה לישובים" • רגבים: "ההודעה הקצרה של דו"צ היא לא פחות מטרוף מוחלט" • צפו
חיים טוויל
ז' תמוז התשפ"ג / 26.06.2023 16:04

דובר צה”ל אישר אחר הצהרים (שני) כי הבוקר שוגרה רקטה מהכפר סילאת אל חרתיה הסמוך לג’נין לעבר יישובי הגלבוע, וכי היא התפוצצה בשטח פלשתיני ולא היוותה סכנה ליישובים ישראלים.

אפילו 10 ס”מ: מה סיבת המוות של ילדים המובילה בקיץ? • הנתונים

בהודעה נאמר: “הבוקר שוגרה רקטה מאזור העיר ג’נין שהתפוצצה בשטח פלסטיני. הרקטה לא היוותה סכנה לישובים באזור. כוחות הביטחון הגיעו לסריקות במרחב, האירוע מתוחקר. אין נפגעים”.

מוקדם יותר  היום, פרסמה קבוצת טלגרם בשם “גדוד אל-עיאש”, המשויכת לגדודי עז א-דין אל-קסאם, סרטון בו נראה שיגור של שתי רקטות מאזור ג׳נין לעבר היישוב רם און שמדרום לעפולה.

בשלט שנתלה על המשגר נכתב: “גדוד אל-עיאש: ירי של התנחלויות בעוטף ג’נין בעמק יזרעאל באמצעות רקטות מסוג קסאם-1. יום שני, ה-26.06.23. הגדה מגן ירושלים”.

ח”כ דני דנון הטיח בראש הממשלה בנימין נתניהו בחלק הסגור של סיעת הליכוד: “לפני שנכנסתי לישיבה ראיתי דיווח של דו”צ על כך שהבוקר שוגרה רקטה מג’נין. שבוע שעבר נרצחו ארבעה יהודים בעלי ובינתיים לא ראינו שום תגובה.

“אדוני, למה אנחנו מחכים? שג’נין תהפוך לעזה? אנחנו יודעים שיש תכניות סדורות לטיפול בכאוס הבטחוני ההולך ומחמיר בצפון השומרון. למה הדרג המדיני לא מאשר אותם? תושבי השומרון לא יהיו ברווזים במטווח”.

תנועת רגבים הגיבה לירי הרקטה מצפון השומרון: “ההודעה הקצרה של דו”צ היא לא פחות מטרוף מוחלט: פלסטינים משגרים רקטה מאזור ג’נין לכיוון ישובי הגלבוע כשרק בנס, הפעם השיגור לא צלח.

“אנו רואים מול עינינו את התגשמות האיום של מדינת טרור בלב מדינת ישראל. כשמעלימים עין מהשתלטות על קרקעות ומהמציאות בשטח בה הפלסטינים יוצרים רצפי התיישבות מסוכנים, מקבלים רקטות למרכז.

“חייבים לעצור את זה לפני שאזעקות בצפון ובמרכז יהפכו לשגרה הישראלית החדשה.”

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות