הפרופ׳: “ההידרדרות התרחשה ברגע אחד, לא ראינו את זה מגיע מראש”

פרופ׳ אליהו סורקין, שטיפל במרן ראש הישיבה בימיו האחרונים: "זו זכות לראות את גדול הדור, שעד הרגע האחרון המשיך את שגרת הלימוד" צבי כהן, שמשו של הגרי"ג: "הרב אמר שהפעם הוא צריך חיזוק. כולם השתתקו. לא האמנו שהרב אומר דבר כזה"
חרדים 10
י"א סיון התשפ"ג / 31.05.2023 10:36

פרופ׳ אליהו סורקין, חסיד חב”ד, מנהל מחלקת טיפול נמרץ במרכז הרפואי ‘מעיני הישועה’, שטיפל במרן הגרי”ג אדלשטיין זצ”ל  בימיו האחרונים סיפר הבוקר (רביעי) לישראל כהן ומשה ארלנגר בתכנית ‘שמונה אפס אפס׳ ב’קול ברמה’, על הימים האחרונים של ראש הישיבה.

ממכרת: כל מה שאתם צריכים לדעת על הנזק של סיגריות אלקטרוניות

“זו זכות לראות את גדול הדור, שעד הרגע האחרון המשיך את שגרת הלימוד שלו, זה מעיד על הקשר בין הקב״ה לעם ישראל. שוחחנו על המצב של הגוף שהוא הכלי בשביל לאפשר את הרוחניות. בתור פרופסור אתה נזהר להפריע להם. לא דיברנו על העניין של המוות משום שזה מלחמה על החיים. ההידרדרות התרחשה ברגע אחד, לא ראינו את זה מגיע מראש”.

צבי כהן, שליווה כשמש את מרן הגרי”ג אדלשטיין זצ”ל, סיפר בתכנית: “בערב שבועות הגעתי לבני ברק. החלטתי שאני עובר דרך בית הרב, לא יודע מה הייתה הסיבה. ראיתי אותו כשחזר מהמקווה, אדם שהיה כולו אור.

“רב גרשון חשב על כל אחד ואחד, לא התגאה. לא ראה בעצמו מנהיג. תמיד אמר שהוא מחנך בישיבה. בחודשים האחרונים הגוף שלו סבל, כל הגוף שלו היה ייסורים אבל לא הראה כלום, אף פעם לא התלונן.

“ביום שני בלילה, הרב אמר לאושי שמולביץ תודה על הכל. ביום האחרון הנין מוטי פלאי אמר לרב גרשון שיגיד דבר חיזוק, הרב אמר שהפעם הוא צריך חיזוק. כולם השתתקו. לא האמנו שהרב אומר דבר כזה”.

הרב יעקב כהן, שהיה במחיצת מרן ראש הישיבה בחג השבועות ב’מעיני הישועה’, סיפר: “אף אחד לא ידע שראש הישיבה היה בטיפול נמרץ, זה היה הלם גדול. מנהל בית החולים פנה אליי ואמר שהם מחפשים כהן, וביקשו שנגיע בשעה המיועדת. הגענו לתפילה לפרוזדור סמוך לחדר, חשבת שיש כזה מקרה אז עושים מניין מהר, נדהמתי כשהגענו לקריאת שמע, הראש ישיבה אמר להמתין 7 דקות עד שסיים קריאת שמע. הוא ביקש בכל התפילה שהיא תהיה לאט. הרב התנהג כרגיל כאילו דבר לא קרה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות