הנציגים החרדים בספרא יתנגדו להקמת בית כנסת בקטמון?

יו"ר מר"צ בירושלים החליט להיאבק להקמת בית כנסת קבע לקהילה האתיופית בקטמון, והגיש הצעה לסדר שתדון היום בישיבת המועצה • כיצד יצביעו הנציגים החרדים המחויבים להתנגד להצעות האופוזיציה?
נחמן גור
כ"ג אלול התשע"ד / 18.09.2014 03:19

יביך את החרדים? יו”ר סיעת מר”צ בירושלים, פפה אללו, החליט להיאבק למען בית כנסת קבע עבור הקהילה האתיופית בשכונת קטמון, ואף הגיש על כך הצעה לסדר.

כפי שדיווחנו בחרדים10 ביום שני, לאחר שביקר במקלט בו שוכן כיום בית הכנסת – אמר אללו: “בא לי הרצון ללחם עבורם ולהשיג להם בית כנסת קבע”.

כחלק ממאבקו, הגיש אללו הצעה לסדר שתדון בישיבת מועצת העיר היום, בה הוא מבקש את תמיכת העירייה וראש העיר ניר ברקת בהקמת בית הכנסת.

“לפני כשבע שנים”, נכתב בהצעה, “עם עזרה של ניר ברקת, כיו”ר האופוזיציה, ובשיתוף הקרן לירושלים השיגה הקהילה האתיופית מקום לתפילה במקלט ציבורי זמני.

“דובר על כך שהמקום הוא זמני, אך עד היום הקהילה ממשיכה להתפלל במקלט ללא אפשרות לממש את ההבטחות. בימים אלו התברר שלמקלט יש 37,000 ש”ח חוב חשמל, ואף על פי שהמקלט עדין רשום על שם אגף חברה, אף אחד לא היה מוכן לשאת בהוצאות, כל אגף מעביר את האחריות לאגף אחר.

 “פניתי לראש מינהל תרבות חברה ופנאי, מר יוסי שרעבי, בבקשה להסדיר את החוב לפני החגים. לשמחתי הודיעו לי היום, לא על ידי מר שרעבי, שהעירייה שילמה חלק מהחוב, כ-10,000 ש”ח, וחברת החשמל אישרה שבחגים הקרובים יהיה חשמל. אך מה יהיה בעתיד זה לא ברור.

 “התברר שבמקום יש מבנה שלא שייך לעיריי,ה אך יכול לשמש כבית כנסת. ב-2008 מצאו מגרש בשכונה שיכול לשמש כמקום קבע לבית כנסת עבור הקהילה, המקום קיבל את הסכמתם של התושבים, אבל העירייה לא המשיכה בתהליך בטענה שאם המגרש יצא להקצאה, הקהילה לא תוכל לקבל אותו בגלל חוסר מימון, וזה אינו נכון. יש גופים פילנטרופיים שבטוח היו מוכנים לתרום לבניית בית-כנסת עבור הקהילה האתיופית. כך עשו בתלפיות”.

ואללו תוקף: “ראש העיר מתפאר שגייס יותר מחצי מיליארד ₪ עבור תרבות, רווחה, פנאי, אז מדוע כאן לא ניצל את מעמדו? האם פורמולה יותר מכובד מבית כנסת לקהילה האתיופית?” תוהה יו”ר סיעת מר”צ.

 אללו מבהיר: “אתמול ביקרתי במקלט ואני יכול להעיד שהוא אינו מתאים ולא מכובד וחייבים להעביר אותם למבנה קבע כמה שיותר מהר”.

לאור זאת מציע אללו:

  1. העירייה תצא בהוצאות של מקלט השייך לאגף החברה ומשתמשים בו היום כבית כנסת (עד שימצא מקום קבע).
  2. העירייה תצא בהקצאה למגרש שנמצא מתאים לקהילה האתיופית.
  3. רשות הקליטה ביחד עם מבנה ציבור ייקחו על עצמה בשיתוף עם הקהילה את כל הליך הבנייה של המבנה.
  4. ראש העיר יאתר בעדיפות ראשונה תורמים שיוכלו לממן את ההוצאות.

לפי ההסכם הקואליציוני, בהצעות לסדר שמוגשות על ידי האופוזיציה מחויבים חברי הקואליציה, להצביע נגד ולדחות את ההצעה לסדר.

אך מה יעשו הנציגים החרדים בהצעה לסדר שכזו? האם יתנגדו להקמת בית כנסת?

יו”ר סיעת ש”ס בירושלים, נתי לסרי, אמר לחרדים10: “סיעת ש”ס תדון לפני ישיבת המועצה כבכל חודש בנושאים שעל סדר היום. סיעת ש”ס חברה בקואליציה ובאם נצטרך הבהרות בכל נושא, ניסיון העבר הראה כי ראש העיר ומנכ”ל העירייה לרשותנו לתשובות והסברים בכל עת, באתגרים הרבים שלשמם נשלחנו למועצת העיר”.

יו”ר סיעת יהדות התורה בעיר אליעזר ראוכברגר, הגיב: “טרם ראיתי את ההצעה לסדר”.

גורם בכיר בסיעות החרדיות אומר לחרדים10 “זה מורכב”.

הגורם סירב לומר כיצד ינהגו, והאם יגיעו לסיכום מוקדם עם ברקת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות