בן גביר החרים הצבעה: החוק של האופוזיציה עבר – והם חגגו

שר האוצר לא מעביר את מה שהובטח למשרד הנגב והגליל בהסכמים - וח"כי עוצמה עזבו את ההצבעה על החוק של מאיר כהן ומיכאל ביטון • הקואליציה שינתה את דעתה כשהבינה שאין לה רוב - והצביעה בעד • עוצמה: "תושבי הנגב והגליל חשובים לא פחות ממשמעת קואליציונית"
אריה ריבקינד
כ"ו אייר התשפ"ג / 17.05.2023 16:38

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית הצעת חוק שתאפשר מימון של המדינה לאבחון לקויות למידה לילדים ממשפחות מעוטות יכולת שיזמו חברי הכנסת מאיר כהן ומיכאל ביטון מיש עתיד והמחנה הממלכתי.

הצעת החוק עברה בתמיכה של הקואליציה, לאחר שהבינה כי ללא עוצמה יהודית – אין לה רוב.

חברי הכנסת של ‘עוצמה יהודית’ נטשו את ההצבעה במליאה,  בשל עימות עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ – על רקע הדרישה לתקצוב לנגב ולגליל. לטענתם, שר האוצר לא מעביר את מה שהובטח למשרד הנגב והגליל בהסכמים הקואליציוניים.

לפי הצעת החוק, מוצע לחייב את המדינה להשתתף במימון אבחונים ללקויות למידה לילדים ממשפחות מעוטות יכולת, בהתבסס על הליך איתור שייעשה באמצעות מוסד החינוך ובהתאם לצורכי הילדים ולפי הוראות שיקבע שר החינוך.

הקואליציה תכננה במקור להתנגד להצעה, אך משהבינה שבהיעדר עוצמה יהודית לא יהיה לה רוב – שינתה את עמדתה ותמכה בחוק.

מעוצמה יהודית נמסר: “תושבי הנגב והגליל והפריפריה חשובים לא פחות ממשמעת קואליציונית”.

ביש עתיד חגגו את העברת החוק בקריאה טרומית ובדף הטוויטר של המפלגה נכתב: “גם מהאופוזיציה ממשיכים להלחם ומצליחים: הצעת החוק של שר הרווחה לשעבר, מאיר כהן, בעניין זכאות לאבחון לקויות למידה לילדים ממשפחות מעוטות יכולת – עברה היום במליאה בקריאה טרומית. הנצחון הוא לא רק של יש עתיד והאופוזיציה, הוא של אזרחי ישראל”.

על רקע העימות מול שר האוצר, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים פגישה דחופה עם חברי עוצמה יהודית, שבה אמר שיימצא פתרון.

השר לפיתוח הנגב והגליל, יצחק וסרלאוף, עקץ את סמוטריץ’ שביקר היום בגליל. “בצלאל, בלי סיסמאות ריקות. אם הגליל חשוב לך אל תקצץ בתקציבים לקידום הנגב והגליל”.

בעקבות הקיצוץ הדרסטי בתקציב הנגב והגליל, שוחח השר יצחק וסרלאוף עם ראשי ערים וראשי רשויות מהנגב והגליל והסביר כי תוכניות אסטרטגיות לפיתוח והזנקת הנגב והגליל יסגרו .

בשיחה הביעו ראשי הרשויות דאגה עמוקה מהקיצוץ, חיזקו את השר וסרלאוף במאבקו להחזיר את התקציב כפי שאושר בהסכמים הקואליציונים. “המאבק שלך, הוא מאבק של כולנו” הצהירו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות