שרי רוט: גנץ מציע לחרדים צ’ק פתוח! ברדוגו: שני שליש דף.. • צפו

הפרשנית הפוליטית התארחה במהדורה המרכזית של ערוץ 14, בהגשת מגי טביבי • "ממשלת גנץ או לפיד הייתה נותנת לחרדים פי כמה - ועוד היו מקבלים מחיאות כפיים. אצל נתניהו הם צריכים להתנצל על כל שקל שהם מקבלים"
חרדים 10
כ"ו אייר התשפ"ג / 17.05.2023 01:26

מגי טביבי: מילה על ההסכמים הקואליציוניים כשגפני, שעומד בראש הרשימה, מקבל 243 מיליון שקל, כולל המוסדות, לא כולל המוסדות, הרבה ביקורת נשמעת כלפי המגזר החרדי…

שרי: ספרי לי על כך… אני הולכת ברחובה של עיר וחוטפת מבטים וריקושטים, מרגישה גנבת, מרגישה סחטנית. בסך הכל הכללי הבטיחו לחרדים הרבה יותר ואמרתי קודם ואני חוזרת ואומרת: ממשלת גנץ או לפיד הייתה נותנת להם פי כמה וכמה, אצל נתניהו הם צריכים להתנצל על כל שקל וחצי שהם מקבלים. עדיין מוסדות החינוך החרדים לא מקבלים מאה אחוז, אפילו לא חולמים לקבל מאה אחוז, אפילו לא בכיוון…

מגי טביבי: שרי, יכול להיות שנתניהו, ואני אשאל את זה בכוונה בצורה הקשה ביותר, נסחט על ידי המפלגות החרדיות?

שרי: השיטה הקואליציונית פה במדינת ישראל היא שמאז ימי בן גוריון ועד ימינו אנו – כך בנויה השיטה. מפלגת הרוב אף פעם לא תביא את ה-61 מנדטים, הקטנים מבקשים מהגדולים, ואני לא יודעת עד כמה זה סחיטה. מבקשים, נותנים, באותה מידה תהיי בטוחה שאם בני גנץ או יאיר לפיד מרכיבים הרגע ממשלה הם ‘נסחטים’ במרכאות אותו דבר על ידי החרדים, פי כמה וכמה, ועם צ’קים פתוחים, רק תמלאו.

ולחדש לך עוד משהו? במחאה, ברחובות, מוחאים להם כפיים, ‘איזה יופי שהצלתם אותנו מממשלת הימין, תנו כמה כסף שצריך’.

יעקב ברדוגו: 8 מפלגות הרכיבו, נדמה לי, את הקואליציה הקודמת, כל אחד קיבל את חלקו ומעל כולם התעלתה רע”מ ומנסור עבאס, שהיה יקיר הממשלה הקודמת – הרבה יותר מאשר החרדים.

ובואו נשים את העובדה על השולחן – אתמול התפרסם, מה שגם התפרסם לפני שנה אבל קיבל את ההד שלו אתמול…

שרי: שנה וחצי…

ברדוגו: היה מוכן יאיר לפיד עם נפתלי בנט…

שרי: עם ליברמן, הוא היה אדריכל ההסכם…

ברדוגו: לתת מיליארד שקלים! מיליארד עגול! לשני חברי כנסת, לא שהם יצביעו בעד התקציב אלא שהם יכניסו אצבע בעין לביבי נתניהו. והסחיטה היא המילה שנאמרת היום על ידם. עכשיו, אי אפשר לשחק במשחק הזה ולהגיד ‘הם’ ו’אנחנו’, ממשלה צריכה לפעול, ואם מישהו מתייחס לדברים שאומר יאיר לפיד לדעתי יכשל. ממשלה צריכה להביא תוצאות.

מוטי קסטל: וגם המסמך הריק שהציע בני גנץ לחרדים…

שרי: צ’ק פתוח!

ברדוגו: לא נכון, שני שליש דף…

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות