כספית: “ביזה”. מגל: “אם החרדים היו בשלטון שלכם – הכל היה בסדר”

ינון מגל ובן כספית דנו ב-103FM על חלוקת הכספים הקואליציוניים • בן: "הייתה ביזה" • מגל השיב: "הכול פייק. הכול פוזיציה, רק פוזיציה, פוזיציה, פוזיציה. זה כל כך ברור, כל כך שקוף"
חרדים 10
כ"ו אייר התשפ"ג / 17.05.2023 11:32

ינון מגל ובן כספית פתחו היום (רביעי) את תוכניתם ב-103FM בדיון על תחזית המאקרו של הכלכלנית הראשית במשרד האוצר, בה הפחיתה את צפי הצמיחה של התוצר ואת רמת הכנסות המדינה הצפויה.

לפי הנתונים העדכניים, הצמיחה בסוף 2023 תסתכם ב-2.7%, לעומת תחזית של 3% מינואר האחרון.

בן: “מה שפספסתם, אם לא עקבתם אתמול אחרי התקשורת זה שהכלכלנית הראשית צופה ירידה של 16 מיליארד שקל בתקציב הקרוב בהכנסות המדינה. באוצר אומרים שהרפורמה המשפטית מייצרת חוסר ודאות עם מחיר כלכלי”.

הוא עבר להסתה נגד החרדים: “בלילה, אחרי ה־13.6 מיליארד שקל, הייתה ביזה של עוד 370 מיליון לח”כים. גפני רשם את השיא עם 243 מיליון שקל. זה לא שרק החינוך החרדי הוכפל, גפני קיבל עוד רבע מיליארד אחרי. אתמול דווח שיש דרישה של אגודת ישראל של עוד 627 מיליון. כל זה קורה כשהשינוע הימי יורד, מחירי הסחורות בעולם יורדים, הכול יורד – אצלנו עולה”.

מגל השיב: “זה הכול פייק, כי ברור שאם החרדים היו בשלטון שלכם, אז הכול היה בסדר. לראיה, הממשלה הקודמת רצתה לתת להם מיליארד ש”ח בדיוק לאותם דברים, ובני גנץ נתן להם דף ריק, ואמר ‘תכתבו מה שאתם רוצים, אני חותם’. הכול היה מוכשר. כמו שבממשלה הקודמת היית פותח בהילולים ושבחים וצהלולים, פה, עכשיו, אתה פותח בזה.

“הכול פוזיציה, רק פוזיציה, פוזיציה, פוזיציה. זה כל כך ברור, כל כך שקוף. אני יכול להקריא לך גם מדברים אחרים שאתם לא מקריאים, אתם מקריאים רק על החרדים והמתנחלים.

“הנה אני אתן לך קצת – 125 מיליון ש”ח לחיזוק תנועות הנוער, 28 מיליון ש”ח לבתי חולים בפריפריה, 132 מיליון ש”ח להכשרה וגיוס עובדי הוראה למערכת החינוך, 20 מיליון ש”ח לשילוב בקהילה של מתבגרים מתמודדי נפש, 10 מיליון לחוסן נפשי, 15 מיליון למלחמה בעוני, תשעה מיליארד שקל למשרד לביטחון לאומי לגיוס שוטרים. שמעתם לאן רוב הכסף הולך? תשעה מיליארד מתוך ה־13 שהם מדברים, זה למשטרה. אם לא עשו לי פה טעות”

כספית אמר: “זאת טעות. אלה לא כספים קואליציוניים למשטרה. אגב התשעה מיליארד לא יהיו כמובן. זה פייק, אבל לא משנה”.

ינון: “אתם מבינים כמה שקר, כמה פייק”.

בן: “אין ביזה, הכול בסדר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות