השרה דיסטל נאמה ובכתה: ‘הציבור החרדי הוא כיפת הברזל שלנו’

מאות, ובתוכם שרים מהקואליציה וח"כים מהאופוזיציה, השתתפו בטקס האזכרה השנתי לחללי בני ברק - ללא הפרעות • יעקב וידר: "זוכרים ולא שוכחים את גבורתם של הקדושים" • ח"כ מתן כהנא: "אני עומד כאן היום ומצדיע לכם, 413 חללי צה"ל וכוחות הביטחון בני עיר התורה בני ברק" • צפו
אריה ריבקינד
ד' אייר התשפ"ג / 25.04.2023 17:02

ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל: מאות משתתפים, מכלל גווני החברה הישראלית, התכנסו היום (שלישי) ביוזמתו של יעקב וידר, חבר מועצת העיר בני ברק, לטקס האזכרה השנתי לחללי בני ברק הקדושים – בבית העלמין ‘שומרי שבת’ בבני ברק, בו קבורים חללי צה”ל רבים.

את הטקס יזמו לראשונה לפני מספר שנים יעקב וידר, חבר מועצת העיר ביחד עם ר’ יצחק דרקסלר ז”ל, גיבור מלחמת יום הכיפורים שרבים מחבריו, גיבורי ישראל מהציבור החרדי, טמונים במקום – אך לא זכו לטקס ממלכתי.

בטקס השתתפו בני המשפחות השכולות, נציגי הממשלה השר מיקי זוהר, השרה גלית דיסטל אטבריאן והשרה עידית סילמן; נציגי הכנסת שמחה רוטמן, מתן כהנא וטלי גוטליב; חברי מועצת העיר בני ברק, נציגי צה”ל, נציגי יד לבנים, הנהגת תנועת בית”ר העולמית, נציגי פורום משרתי המילואים בבני ברק, נציגי תנועת ‘אם תרצו”, נציגי ארגון “עד כאן”, תלמידי מוסדות החינוך בבני ברק ותושבי העיר.

האירוע הונחה על ידי עיתונאי ‘מקור ראשון’ שילה פריד.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר אמר: “היה לי הכבוד להשתתף בטקס המיוחד והחשוב הזה בעבור חרדים רבים שקיפחו חייהם למען הגנת המולדת. בעזרת ה’ שתמיד נזכור שאנחנו עם אחד ושאחים אנחנו, תמיד”.

שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן אמרה בדמעות: “הציבור החרדי הוא כיפת הברזל של מדינת ישראל. כולנו חיים יחד, כולנו נוטלים יחד חלק בתרומת עם ישראל בארצו, ומורשתו של יצחק לוינשטיין, הלוחם החרדי עז הנפש שלצד קברו כולנו עומדים – היא שכולנו עם אחד ואין לנו ארץ אחרת.

“החיילים החרדים התמודדו כל חייהם לא רק מול חזית האויב, אלא גם מול שתי חזיתות מבית – הקהילה שלא אהבה לראות את המדים, והחברה החילונית שראתה בהם משתמטים. תודה ענקית לתלמידי החכמים שהוגים בתורה יומם ולילה. אתם לא עול, לא פרזיטים ולא טפילים. אתם עמוד האש והכתר על ראשנו”.

יו”ר ועדת החוקה, ח”כ שמחה רוטמן: “יש חשיבות רבה ומיוחדת בקיום טקס יום הזיכרון לחללי צה”ל ולנפגעי פעולות האיבה כאן בבני ברק, בבית החיים שומרי שבת, בעיר התורה והחסידות, שהצמיחה ממנה גם חיילים ולוחמים, וגם אנשי תורה וחסד, וגם כאלה שהיו גם וגם, באחדות ובשלום, כי כולנו בני איש אחד נחנו. האבל הוא של כולנו. והבניין המשותף של ארצנו, הוא של כולנו. והחיים כאן בארץ הם של כולנו, והם בזכותם של הנופלים. במותם ציוו לנו את החיים”.

ח”כ מתן כהנא מהמחנה הממלכתי אמר: ״באהבת ארץ ישראל, באהבת חיילי צה”ל, ביגון על נפילת חיילים, אין מגזרים, אין עדות ואין קבוצות. בדברים האלה כולנו מאוחדים. בשם אותה רעות ואחוות לוחמים אני עומד כאן היום ומצדיע לכם, 413 חללי צה”ל וכוחות הביטחון בני עיר התורה בני ברק”.

יעקב וידר, יו”ר סיעת הליכוד בעיריית בני ברק ויוזם הטקס אמר: “דווקא בתקופה זו גוברת החשיבות של טקס האזכרה החשוב שאנו עורכים לזכרם של חללי צה”ל החרדים, שמסרו את נפשם על הגנת עם ישראל וארץ ישראל. עם ישראל על כל גווניו השונים נכח כאן היום באזכרה, התפלל לעילוי נשמתם והוכיח שוב שאנחנו זוכרים ולא שוכחים את גבורתם של הקדושים”.

אודי טנא, רס”ן במיל ויו”ר פורום משרתי המילואים בבני ברק ויו”ר הפורום הדתי לאומי בעיר אמר: “בלב דומע אנו עומדים כאן ליד קבריהם של חללי בני ברק שמסרו נפשם. בימים של מחלוקת, מבני ברק יוצאת בשורה האחדות שבה נציגי כל המפלגות מתאחדים יחד. יהי זכר הנופלים ברוך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות