היועמ”שית לנתניהו: אתה בניגוד עניינים, אל תתערב ברפורמה

גלי בהרב-מיארה פנתה לראש הממשלה והנחתה אותו שלא להתערב ביוזמות הנוגעות למערכת המשפט במסגרת הרפורמה המשפטית - לאור הימצאותו בניגוד עניינים בשל המשפט נגדו • אוסרת גם לתת הנחייה ישירה או עקיפה באמצעות גורמים אחרים בכל הנוגע לקידום הרפורמות
אריה ריבקינד
י"א שבט התשפ"ג / 02.02.2023 09:47

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה פנתה היום (חמישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו והורתה לו, כי עליו  להימנע ממעורבות ביוזמות הנוגעות למערכת המשפט במסגרת הרפורמה המשפטית, בשל ניגוד העניינים בו הוא נמצא על רקע משפטו.

מכתבה של היועצת המשפטית לממשלה גובש, בין היתר, על רקע פניות שהתקבלו ומעלות טענות בדבר חשש לניגוד עניינים בשל מעורבותו של ראש הממשלה ביוזמות הללו.

עמדת היועצת המשפטית לממשלה היא, כי יישום המגבלות שאושרו בפסק הדין של בג”ץ, בנסיבות הנדונות, מוביל למסקנה כי על ראש הממשלה להימנע ממעורבות ביוזמות הנוגעות לשינויים במערכת המשפט.

זאת, בשל קיומו של חשש סביר לניגוד עניינים בין ענייניו האישיים הנוגעים למשפט בו הוא נאשם, לבין רכיבים מהותיים ביוזמות, בהתאם לאמות המידה שפורטו בחוות הדעת ואושרו בפסק הדין בעתירת ניגוד העניינים מ-2021.

בהרב-מיארה ציינה, כי מניעות זו חלה גם על מתן הנחייה ישירה או עקיפה באמצעות גורמים אחרים בכל הנוגע לקידום היוזמות.

יישום הקביעות בעניינו של ראש הממשלה מפורט בחוות דעתו של המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, ד”ר גיל לימון, שאושרה על ידי היועצת המשפטית לממשלה, ומהווה מסמך מחייב באשר לאופן יישום המגבלות שנקבעו בהסדר, כל עוד לא נקבע אחרת בעקבות שיח שאמור להתקיים בעניין זה בין ראש הממשלה לבין היועצת המשפטית לממשלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות