“אם אמסלם ודני דנון לא ימונו לשרים, לא יהיה רוב לחוק דרעי”

בכירים בליכוד הציבו אולטימטום לנתניהו: "לפתור את בעיית אמסלם ודנון. לא ייתכן שבשביל לרצות את יו"ר ש"ס, אתה הופך עולמות, אבל עבור בכירי הליכוד אתה לא נוקף אצבע"" • גם גורמים בכירים בציונות הדתית העלו חשש: "חוק דרעי השני עלול לסכן את הרפורמה המשפטית"
חרדים 10
י"א שבט התשפ"ג / 02.02.2023 00:25

החוק שנועד להחזיר את יו”ר ש”ס אריה דרעי אל שולחן הממשלה יצא השבוע לדרך, לאחר ש-36 ח”כים מהקואליציה חתמו על הגשתו.  לפי החוק, מן פסקת התגברות ספציפית למינוי שרים, אסור בכלל יהיה לשופטי בג”ץ להתערב בנושא של מינוי שרים.

אולם לפי דיווח הערב (רביעי) של דפנה ליאל בחדשות 12, החוק נתקל כבר כעת בקשיים.

ראשית, החוק מעורר מתיחות רבה בתוך הקואליציה, מאחר שגורמים בציונות הדתית – ובראשם ח”כ שמחה רוטמן, חוששים שהחוק הזה יסכן את הרפורמה המשפטית כולה.

הטענה של אותם גורמים היא ש’חוק דרעי השני’ הוא פרסונלי, ובשל כך יש עליו לא מעט ביקורת. אותם גורמים חוששים שאם החוק יובא כמקשה אחת, ייפגע המאמץ הכולל של הקואליציה להעביר את הרפורמה המשפטית, והם חשים אי נחת גדולה עם החוק הזה.

אולם זה לא הקושי היחיד: גורמים בכירים בליכוד העבירו לראש הממשלה אולטימטום.

לדברי אותם גורמים בליכוד, אם עד לתחילת חקיקת ‘חוק דרעי השני’, נתניהו לא יפתור את הבעיה של דודי אמסלם ודני דנון, שנשארו מחוץ לשולחן הממשלה, לא בטוח שיהיו לו 61 אצבעות כדי להעביר את החוק.

ניתן לומר גם להעריך שזו הפעם הראשונה שבה נשמע איום מפורש של חברים בקואליציה להצביע נגד – ועוד בחוק רגיש מאוד.

לפי חדשות 12, אותם הגורמים שהציגו לנתניהו את האלטימטום, העבירו את המסר: “לא ייתכן שבשביל לרצות את יו”ר ש”ס, נתניהו הופך עולמות, אבל עבור בכירי הליכוד הוא לא נוקף אצבע”.

הבוקר אמר חבר הכנסת דוד ביטן מהליכוד בגלי צה”ל: “מגיע לאמסלם לקבל תפקיד. עם כל הכבוד לנתניהו, אם הוא לא יתן לו – הוא ישלם מחיר פוליטי וציבורי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בגלל מרוקאי אחד שמן?
    02/02/2023 00:55
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אני בעד אמסלם לגמרי מגיע לו להיות שר בגלל האופי והאישיות שלו.
    אבל את המסית הראשי דוד ביטן האיש המושחת עם הארץ גמור.
    בושה מהלכת על שתיים
    היתיי משאיר בתפקיד…….

    מחלק סוכריות ראשי בכנסת