כך הצילו שלושה אחים מקריית גת את חייו של ילד בן 3 בעיר אגאדיר

שלושה מבני משפחת אסולין מקריית גת, חובשים ב'איחוד הצלה, ישבו לאכול במסעדה במהלך טיול במרוקו - והחלו לשמוע זעקות לעזרה • כשבחינו שילד שישב בשולחן הסמוך מכחיל - הם פעלו במהירות - והפכו ל'גיבוי' השוק המקומי
חיים טוויל
ד' טבת התשפ"ג / 28.12.2022 16:58

שלושת האחים משה, נתי ואיציק אסולין מקרית גת, המתנדבים כחובשים ב’איחוד הצלה’, ישבו אתמול לאכול במסעדה בעיר אגאדיר שבמרוקו במסגרת טיול משפחתי, כאשר החלו לשמוע זעקות לעזרה.

האחים ראו התקהלות וזינקו לעבר הילד שישב בשולחן סמוך אליהם, והבחינו כי הוא מכחיל ולא נושם – והבינו מיד כי הילד נחנק מגוף זר.

מבלי להתמהמה הם ביצעו בו פעולות ‘היימליך’ מהירות, שבזכותן פלט הילד את הגוף הזר ששאף ונשימתו חזרה.

משפחתו של הילד היו אסירי תודה לשלושת האחים שהיו במקום הנכון ובזמן הנכון – ובזכות כישוריהם כחובשים הצילו את חייו.

נתי אסולין סיפר היום (רביעי) בריאיון לחדשות 12: “אנחנו בטיול משפחתי במרוקו – 5 אחים שכולם חובשים, ושניים מהם היו בצד. טיילנו אתמול בשוק הדייגים וישבנו לאכול במסעדה בעיר אגאדיר ושמענו מהשולחן שלידנו צעקות ורעש.

“התקרבנו לשם וראיתי פתאום ילד בן 3 שמתחיל להכחיל. הבנו מיד שהוא נחנק מגוף זר ולא נושם”.

מה עשיתם באותו רגע?

“התחלנו לבצע בו פעולות היימליך מהירות וניסינו להסביר למשפחה מה אנחנו עושים. ברוך השם, השתחררה לילד החסימה והוא חזר לנשום”.

איך המשפחה הגיבה?

“אחרי 20 דקות המשפחה של הילד חזרה ואמרה לנו ‘תודה רבה’. זה מאוד מרגש, התגובה שלהם חיממה לנו את הלב. זו לא רק המשפחה עצמה, כל הסביבה – הרוכלים בשוק אמרו: ‘תודה רבה’ ו’כל הכבוד לכם'”.

״אנחנו מתנדבים ב’איחוד הצלה’ ויוצאים לטפל במקרים כואבים, אבל לרוב יש לך נסיעה של דקה-שתיים כדי להיערך למה שקורה”, אמר נתי. “לא קורה הרבה שזה קורה לך פיזית מול העיניים. אחרי המקרה היינו באופוריה ועכשיו אנחנו ממשיכים את הטיול”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל הכבוד
    28/12/2022 20:17
    mch
  1. נראה לי שצריך לחייב כל אחד לעשות קורס קצר בהחייאה. מי הרב שייקח יוזמה ויפסוק הלכה?