הרב הדליק נרות מאחורי סורג ובריח בבית הכלא העתיק בעולם • צפו

הרב הראשי של רוסיה, הרב בערל לאזאר, ביקר בחנוכה את האסירים היהודים בכלא 'בוטירסקי' במוסקבה, הפועל כבר 240 שנה ברציפות • בעבר היו כלואים בו חסידי חב"ד שנאסרו בעוון הפצת יהדות
נתן פרל
ד' טבת התשפ"ג / 28.12.2022 16:06

בכלא ‘בוטריסקי’ הממוקם במרכז מוסקבה, מתקיימת פעילות יהודית קבועה – הנערכת ברובה בין כותלי בית הכנסת שבתוך אחד האגפים השמורים ביותר בכלא.

פעילים מסורים מגיעים מדי שבוע למסירת שיעורי תורה וחסידות, הנחת תפילין, ואף עורכים התוועדויות חסידיות, המרוממות את נפשם של האסירים היהודים הכלואים.

לכבוד חג החנוכה, הגיע רבה הראשי של רוסיה, הגאון רבי בערל לאזאר, למסיבת חנוכה שנערכה בכלא.

האירוע נפתח בקבלת פנים מטעם הנהלת בית הסוהר, שהביעה את הערכתה על הפעילות הרוחנית שמשפיעה מאוד לטובה גם על כלל  שאר האסירים.

בפגישה נכח גם רב השב”ס הרב אהרן גורביץ, אשר הציג בפני מפקדי וראשי בית הסוהר דוגמה של שלט הקדשה אותו יקבעו בקרוב במקום, להנצחת זכרו של החסיד הבלתי נשכח הרב מרדכי דובין זצ”ל, שהיה עסקן ציבורי מפורסם וכיהן כיו”ר אגודת ישראל וציר בבית הנבחרים הלטבי, ומי שניהל את הקהילה היהודית בלטביה ביד רמה.

הרב דובין נאסר בכלא זה וישב בו כשלוש שנים, כמו הרבה חסידי חב”ד בעלי מסירות נפש שהתענו בין כותלי המקום אשר פועל ברציפות יותר מ-240 שנה.

הקצינים ליוו את הרב הראשי לעבר בית הכנסת, שם כבר המתינו יותר ממניין יהודים, שהתרגשו למראה האורח שכובד בהדלקת נרות חנוכה. לאחר התפילה ושיעור תורה, נערכה התוועדות חסידית מרגשת.

בסיום האירוע, העניקו ר’ אלכסנדר זילברג ור’ שלמה דישקו, הפעילים במקום בכל השנה, ערכת מנורה לחנוכה לכל האסירים, יחד עם חבילת מזון וממתקים כשרים לכבוד החג.

לצד פעילות זו  מתנהלים ביקורים נוספים בעוד מספר בתי כלא במוסקבה, לצד פעילות ענפה ומושקעת שנערכה בארגון מרכז החסד היהודי שערי צדק במוסקבה, לכלל האוכלוסייה הבוגרת, קשישים וגלמודים שקיבלו מבעוד מועד ערכות חג גדולות עם נרות וחוברת הדרכה להלכות ומנהגי ימי החנוכה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות