מועמד חדש לרבנות י-ם: חתן הגר”ע זצ”ל- הגר”מ טולידאנו

מתמודד ספרדי ראשון מצטרף למירוץ לרבנות ירושלים - הגאון רבי מרדכי טלידאנו, חתנו של הגר"ע זצ"ל • במכתב התמיכה בו נאמר: "קוראים לכל מי שיעזור ולסייע לו שחייב לעשות כן" • בראש החותמים: נשיא ה'מועצת' הגר"ש כהן
נחמן וייס
ט"ו אלול התשע"ד / 10.09.2014 17:18

מתמודד מפתיע: שם חדש מצטרף לבורסת השמות של המועמדים לבחירות לרבנות ירושלים – הג”ר מרדכי טולידאנו חתנו של הגר”ע יוסף זצ”ל, וזוכה לתמיכה נרחבת.

המירוץ לרבנות ירושלים מתחמם, מועמד נוסף שמצטרף למירוץ הוא הגר”מ טולידאנו. למעשה, הוא המתמודד הספרדי הראשון שמכריז על מועמדותו.

הרב טולידאנו, הוא חתנו של הגר”ע יוסף זצ”ל, ומכהן כאב”ד ירושלים בבית הדין הרבני בעיר. כמו כן, משמש כראש בית המדרש ‘יביע אומר’, וחיבר מספר ספרים בענייני דיינות.

במכתב תמיכה במועמדותו, שנכתב לפני כמעט שנה, בט”ו כסלו תשע”ד, נכתב: “אנו החתומים מטה ביודעינו את גופי התורה שתלויים במעמד הרבנות, קוראים אנחנו לכל מי שבידו להרים קרנה של תורה ולעמוד בפרץ לשמור על עולם התורה ולעשות כל שביכולתו, ובזה אנו חותמים במועמדותו של ידידינו הגאון רבי מרדכי טולדנו, חתנו של מרן הראשל״צ זצ״ל, וממשיך דרכו, לכהן כרב ראשי וראב״ד עיר הקודש ירושלים. אנו קוראים לכל מי שיעזור ולסייע לו שחייב לעשות כן״.

על המכתב חתומים: נשיא מועצת חכמי התורה הגר”ש כהן, חברי המועצה הגר”ש בעדני, והגר”מ מאיה, חברי מועצת גדולי התורה הגרב”מ אזרחי והגרב”ד פוברסקי, הראש”ל הגר”א בקשי דורון, האדמו”ר מבעלזא, ועוד.

מי שלא חתומים על המכתב, הוא גיסו, חבר מועצת חכמי התורה הגר”ד יוסף, המבקש מזה שנים להתמודד לרבנות ירושלים, ואף מחזיק בהבטחות מפורשות של אביו הגר”ע.

גורם המעורה בפרטים אמר לחרדים10, כי נערכה גם פגישה עם גיסו, הראש”ל הגר”י יוסף, ונכון לעכשיו לא ידוע מה היה בפגישה ואם הגר”י יתמוך בו.

בשלב לא ברור עדיין אם מפלגת ש”ס ואריה דרעי יתמכו בו במירוץ, ובש”ס הרשמית מסרבים להגיב לדברים. 

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אומרים שיש הקלטות של מרן זצוק
    10/09/2014 18:31
    דודו
  1. שבנו הרב דוד יהיה הרב של ירושלים… אני כבר הסתבכתי!

  2. הוא לא הסכים
    10/09/2014 18:50
    שרה
  3. לתת חלק מירושת הוריו לאחיותיו בטענה שבנות לא יורשות!
    במקביל הוא נאבק על כך שאשתו תקבל חלק בירושת אביה בדירה שהשאיר אפילו שבנות לא יורשות!
    הוא דו פרצופי שההלכה אינה נר לרגליו!
    הוא לא ראוי!