יאיר לפיד: “אני לא בטוח שזה הישג עיתונאי לגרום לאשתי לבכות”

בראיונות שהעניק רה"מ לערוצי החדשות התייחס לשלל סוגיות ביניהן הסכם הגז, הקמת הממשלה הפוטנציאלית ושירותו הצבאי • על האופציה להקמת ממשלה עם המפלגות החרדיות: "לא על הכול אני רוצה לדבר בטלוויזיה, אנחנו אחרי הבחירות נדבר עם מי שצריך בשביל להקים ממשלה"
קובי פינדרוס
ב' חשון התשפ"ג / 26.10.2022 23:23

ראש הממשלה יאיר לפיד העניק ראיונות לערוצי החדשות 11, 12 ו-13 וסיפק מספר אמירות מעניינות ביניהם על שאלת הרכבת הממשלה עם המפלגה המשותפת, והראיון המדובר של רעייתו ביחס לשירותו הצבאי.

הוא נשאל על החשש ממחיקתן של מפלגות השמאל ואמר: “לא מכיר אף סקר שבו מרצ והעבודה לא עוברות, אנחנו בבקרה על כך, צריך לעבוד קשה יותר, בימים האחרונים צריך לעבוד ממש חכם, ש 60 אלף מתלבטים בין הגושים ונצטרך לעשות עוד מאמצים בימים הקרובים”.

ביחס למפלגות הערביות, לפיד אמר כי הוא לא יקים ממשלה עם חד”ש-תע”ל, אך סירב להתחייב שלא ייעזר בתמיכתן.

גם סוגיית המפלגות החרדיות עלתה בראיונות ולפיד סרב לפזר את הערפל: “לא על הכול אני רוצה לדבר בטלוויזיה, אנחנו אחרי הבחירות נדבר עם מי שצריך בשביל להקים ממשלה – אני אדע להקים ממשלה גם בתנאים מורכבים”,

מחר צפויה להיחתם גם הסכם הגז עם לבנון, דבר שעורר לא מעט ביקורת מצד גוש הימין. “מ-2013 אני יושב בקבינטים ובוועדת חוץ וביטחון, אני לא זוכר כזה קונצנזוס במערכת הביטחון כמו במקרה הזה”, טען לפיד. “לא רק שקיבלנו אישור לא להביא את זה לכנסת, גם בבג”ץ קבעו שאנחנו לא צריכים להביא את זה לאישור הכנסת”.

לבסוף עתה לדיון סוגיית שירותו הצבאי של לפיד עם אינספור גרסאות סותרות ופיצוץ אחד של ריאיון על ידי רעייתו ליהיא. ראש ממשלת המעבר התייחס לכך ואמר:

“הדבר היחיד שהליכוד הצליח למצוא עליי זה סיפור ממוחזר מלפני 41 שנה. אני שירתתי במחנה שלוש שנים בצבא. מי שרוצה לדעת מה עשיתי בצבא, שיילך לארכיון ‘במחנה’. ליהיא לא אהבה את מה שהיה אתמול בריאיון בחדשות 13. היא באה לריאיון ושאלו אותה שאלות על שרה נתניהו ושידרו את הדברים שהיא אמרה אחרי שהיא יצאה מהריאיון. שרה נתניהו לא עשתה דבר רע לי או לליהיא. עלו לה דמעות בעיניים והיא חזרה הביתה עם דמעות בעיניים. אני לא בטוח שזה הישג עיתונאי לגרום לאשתי לבכות”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות