יחזקאלי: ‘בסוף, כשנרים מטוסים לתקוף, יהיה העימות עם ארה”ב’

הפרשן צבי יחזקאלי מחדשות 13 הסביר ב-103FM כי הסכם הגרעין לא מותיר לישראל ברירה, אלא לתכנן תקיפה נגד איראן: "היינו מנומסים מדי. האמריקנים הפקירו את ישראל, לא ספרו אותנו"
חרדים 10
כ"ט אב התשפ"ב / 26.08.2022 17:34

הסכם הגרעין המחודש הופך מדי יום לקצת יותר קרוב:  הפרשן צבי יחזקאלי מחדשות 13 הסביר היום (שישי, בראיון לניסים משעל ב-103FM, כי למרות הניסיונות הישראליים למנוע את ההסכם – “האמריקאים הפקירו אותנו ופשוט אנחנו לא מספרים את זה לעצמנו”.

לטענתו יחזקאלי, מתקרב היום בו לישראל לא תהיה ברירה והיא תיאלץ לתקוף באיראן – “ואז יהיה העימות עם ארה”ב”.

בפתח דבריו הסביר העיתונאי כי ההסכם הוא עובדה מוגמרת והאיראנים שואפים לחתום עליו במהרה: “זה הסכם חלומות מבחינתם. גם כסף יתחיל לזרום, גם פיצוי כלכלי על ביטול ההסכם, גם מנגנון להגנה מפני ביטול הסכם – בקיצור כסף, כסף, כסף, שמשמעותו טרור, המשך תוכנית הגרעין והחייאת השלטון. מה יותר מזה מבחינתם? הם קיבלו את מה שהם רצו ולא ויתרו על כלום, קיבלו את הכול. הם נותנים להם הכול, לא דרשו כלום, ואנחנו בהסכם גרוע מזה של 2015”.

הוא הוסיף: “ההסכם גם נותן לאיראן את הלגיטימציה הבינלאומית שעסקים יזרמו פנימה, השלטון יחייה והסנקציות יוסרו, ומצד שני הם ימשיכו לעבוד על העולם, לצחוק להם בפנים, להמשיך את פרויקט הגרעין מתחת לאדמה ולהודיע יום אחד שיש להם פצצה. מה העולם יעשה? יטיל עליהם סנקציות? ההסכם הזה הוא הרישיון לפצצה, הדרך לפצצה, הכשרת הפצצה האיראנית מצד העולם”.

על המאמצים הישראלים למנוע מארצות הברית לדהור להסכם – אמר יחזקאלי: “זה לא עוזר. האמריקאים בכלל לא דנים לגופו של עניין בסיפור האיראני, הם דנים לגופה של מדיניות שאומרת ‘תוריד לי את זה מהראש – תסגרו את זה בהסכם, גם אם יעבדו עליי שלא יעבדו עליי במשמרת שלי’, זו הגישה של האמריקאים והאירופים. גישה מוטעית, סכנה אסטרטגית, אבל האמריקאים תמיד אמרו לישראלים ‘נקשיב לכם’, אבל לא ספרו אותנו.

“כל מי שחשב שהאמריקאים ייקחו אותנו בחשבון טעה, וזה לא משנה איזה שלטון, האמריקאים עשו מה שנראה להם, הם לא סופרים אותנו. האמריקאים הפקירו אותנו פשוט אנחנו לא מספרים לעצמנו שהפקירו אותנו. אנחנו היינו נחמדים מדי, מנומסים מדי ולא צעקנו מדי, בסוף כשישראל תרים את המטוסים לתקוף אז יהיה העימות עם ארה”ב. כרגע ארה”ב משאירה אותנו לבד וישראל תצטרך לקבל את ההחלטה מתי לתקוף”.\

לדבריו, “ברגע שתהיה להם פצצה הם יאיימו עלינו. אני חושב שאת הטיל הראשון הם ירו לסעודיה, אבל אנחנו הגוף שהכי נוח לאיים עליו ושעושים ממנו הרבה רווחים באיומים. לכן אסור שתהיה פצצה לאיראנים. גם ביידן אמר ‘לא אתן להם’, אבל הוא לא יודע שמה שהם אומרים זה לא מה שהם עושים. כשתהיה פצצה ישראל תצטרך לצאת מהר למתקפה כדי להפסיק אותה ולא מדובר על חיסול של מדען פה ושם”.

יחזקאלי סיכם: “לא תהיה ברירה לישראל אלא להכין תוכנית ולתקוף לבדה את מתקני הגרעין. לא תהיה ברירה לעולם, הוא יקבל את איראן גרעינית כל עוד שלטון האייטולות נמצא. אלו שתי המשוואות שקיימות תמיד באיראן וכרגע ישראל עומדת מולן לבד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות