סקר חדשות 12: כמה לגנץ-איזנקוט, ומה קורה אם בן גביר ירוץ לבד?

לאחר הצטרפותו של איזנקוט לגנץ וסער: מתחזקים ב-2 מנדטים ומקבלים 14 • הליכוד נשאר עם 34 מנדטים • יש עתיד יורדת במנדט ומקבלת 23 • הרוח הציונית מאבדת קולות ויורדת ל-1.2% מהקולות • ואיזו מכה מנחיתה התפצלות של בן גביר מסמוטריץ' על הליכוד?
חרדים 10
י"ח אב התשפ"ב / 14.08.2022 21:46

מסקר של מכון מדגם בראשות מנו גבע ששודר הערב (ראשון) ב’מהדורה המרכזית’ בחדשות 12 עולה, כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, ‘המחנה הממלכתי’ של גנץ-ריזנקוט היה מקבל 14 מנדטים. מדובר בהתחזקות של 2 מנדטים לעומת הסקר הקודם, אחרי ‘עלות השחר’, אז קיבל גנץ 12.

הליכוד בראשות נתניהו מקבל 34 מנדטים – ללא שינוי מהסקר הקודם, אך יאיר לפיד מאבד מנדט ונשאר עם 23 מנדטים, זאת ככל הנראה בעקבות הצטרפות איזנקוט ל’מחנה הממלכתי’.

הציונית הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ’ עם 10 מנדטים, ש”ס עם 8, ויהדות התורה עם 7 מנדטים – שלושתן ללא שינוי מהסקר הקודם.

גם בתחתית תמונת המנדטים נותרה כמעט ללא שינוי לעומת הסקר הקודם: הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה מקבלת 6 מנדטים, מפלגת העבודה בראשות מרב מיכאלי עם 5 מנדטים, וגם ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן מקבלת 5.

רע”ם של מנסור עבאס ומרצ עדיין קרובות לאחוז החסימה עם 4 מנדטים.

מי ששוב לא מצליחה לעבור את אחוז החסימה היא הרוח הציונית של איילת שקד. בסקר הקודם קיבלה הרוח הציונית 2.1% מהקולות, ואילו כעת היא מקבלת פחות – 1.2% מהקולות.

מפלגות נוספות שנשארו בחוץ: המפלגה הכלכלית בראשות ירון זליכה (0.8%), עלה ירוק בראשות דקל חץ-דוד עוזר (0.2%), ישראל חופשית בראשות אלי אבידר (0.2%) והבית היהודי בראשות יוסי ברודני (0.1%).

מבחינת החלוקה לגושים, המצב נותר ללא שינוי: אם מחשיבים את הרשימה המשותפת כמי שנמצאת מחוץ לתמונת הגושים לעת עתה, גוש נתניהו עם 59 מנדטים, והגוש שמייצג את הקואליציה הנוכחית מקבל 55 מנדטים. הרשימה המשותפת עם 6 מנדטים.

בסקר נשאלו המשיבים גם כיצד היו מצביעים אילו המפלגה של איתמר בן גביר הייתה מתפצלת מהציונות הדתית ורצה בנפרד.

במצב כזה, הליכוד מאבד מעט גובה ומקבל 31, יש עתיד נותרת עם 23, המחנה הממלכתי עם 14, עוצמה יהודית עם 8 והציונות הדתית עם 5. יתר המפלגות נותרות עם מספר מנדטים זהה לזה שבסקר המקביל, ללא הפיצול.

גם במצב הזה הרוח הציונית לא עוברת את אחוז החסימה.

ומי מתאים יותר להיות ראש ממשלה?

בשאלה האם נתניהו או לפיד – חל שינוי לטובת נתניהו לעומת הסקר הקודם: 46% סבורים שנתניהו מתאים יותר, ו-29% חושבים שלפיד הוא המתאים. 19% ענו שאף אחד מהם, ו-6% השיבו שאינם יודעים.

בשאלה האם זה נתניהו או גנץ – גם כאן חל שינוי לטובת נתניהו לעומת הסקר הקודם: 46% השיבו שנתניהו מתאים יותר, ו-22% השיבו שזהו בני גנץ. 25% השיבו שאף אחד מהם ו-7% ענו שאינם יודעים.

והאם מצביעי הליכוד מרוצים מתוצאות הפריימריז?

62% מהם השיבו שכן במידה רבה או רבה מאוד, ו-21% מהם ענו שכלל לא או במידה מועטה. יתר המשיבים ענו שאינם יודעים.

גם לגבי תפקוד שרת התחבורה מרב מיכאלי נשאלו המשיבים לסקר:

31% מהם השיבו שתפקודה טוב או טוב מאוד, ו-57% ענו שתפקודה רע מאוד או די רע. 12% השיבו שאינם יודעים.

על רקע השבוע בקטלני בכבישים, נשאלו המשיבים גם מהו לדעתם הגורם העיקרי לתאונות?

51% השיבו שהגורם האנושי (הנהגים, הולכי רגל, רוכבי אופניים ועוד), 27% ענו שחוסר באכיפה, 16% חשבו שאלה התשתיות ו-6% ענו שאינם יודעים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לגבי תאונות הדרכים
    14/08/2022 23:07
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. קודם כל הגורם האנושי הוא הגורם המרכזי אבל ודאי ששגגת אנוש (יש מגזרים שהשגגה קרובה למזיד) יכולה להיות פחות קטלנית אם היו תשתיות טובות וכן אם היה אכיפה אמתית ולא אכיפה בררנית (אדם עשה עברה קטנה חכמים עליו אבל כמה אנשים עושים תחרות מפחדים להתקרב למגזר שלהם…)