דרמה בתיק 4,000? הזוג אלוביץ’ הגישו בקשה לביטול כתב האישום נגדם

סנגוריהם של בני הזוג, בעל השליטה לשעבר בחברת בזק ואשתו, הנאשמים בשוחד ועבירות נוספות בתיק 4000, טוענים במסמך המשתרע על פני יותר מ-200 עמודים, כי הופעלו לחצים דורסניים שמנוגדים לחוק • "הצטברות של מסה קריטית, מחרידה ומבהילה של פגמים" בתיק
חיים טוויל
י"ג אב התשפ"ב / 10.08.2022 11:48

שאול ואיריס אלוביץ’, הבעלים לשעבר של חברת בזק, הגישו היום (רביעי) בקשה לבית המשפט המחוזי בירושלים לבטל את כתב האישום נגדם, מטעמים של הגנה מן הצדק. כך דווח בחדשות

לטענת הזוג אלוביץ’, שנאשמים בשוחד ועבירות נוספות בתיק 4000 במשפט נתניהו, הגשת כתב האישום וניהול ההליך הפלילי נגדם עומדים בסתירה מהותית לעקרונות של צדק והגינות משפטית, ומחייבת את הפעלת דוקטרינת ההגנה מן הצדק בעניינם.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט, ומשתרעת על פני יותר מ-200 עמודים, מגוללים עורכי דינם של בני הזוג –  עוה”ד ז׳ק חן, שי אילון, נעה פירר, יהל דאר ושניר כלימי – את האירועים שלטענתם ממחישים “הצטברות של מסה קריטית, מחרידה ומבהילה של פגמים” בכל ההליך הפלילי נגדם.

לטענתם, “חקירת ‘פרשת 4000′ נוהלה באופן פסול ושערורייתי, המנוגד באופן בוטה וחריג לעקרונות בסיסיים של הגינות, צדק וחתירה אחר גילוי האמת”.

לטענת הזוג אלוביץ’, כבר משלב פתיחת החקירה נגדם במשטרה לפני כ-4 שנים, החוקרים חתרו לאישושה של תזת האשמה שעליה הם ננעלו בתחילת הדרך, תוך מתן משקל יתר לראיות שתמכו בה ובהתעלמות מוחלטת מראיות ועדויות אשר סתרו אותה.

עוד טוענים בני הזוג, כי לאורך החקירה המשטרה הפעילה נגדם תרגילי חקירה פסולים. בין השאר, שימוש בבני משפחה ומקורבים כדי להפעיל לחץ על איריס נוכח גילו ומצבו הרפואי של בעלה, איומים והפעלת לחץ על בנם אור כדי שיפעל לכך שאביו יהפוך לעד מדינה.

“כלפי החשודים הופעלו אמצעים דורסניים שמקומם לא יכירם במדינת חוק. כך בהליכים הקשורים לאיסוף ראיות, בהליכי מעצר, בשטף בלתי פוסק של הדלפות פוגעניות ומגמתיות במהלך החקירה והמשפט, בתפיסת רכוש בניגוד לחוק ובאופן משפיל, בתרגילי חקירה אסורים ומזעזעים, בהתערבות במרחב הייצוג שבין חשודים לסנגוריהם, באיומים ובתנאי מעצר וחקירה קשים באופן מכוון. אלה ננקטו בניסיון להפעיל על החשודים לחץ ולהביאם בדרך פסולה לספק לחוקריהם, בכל מחיר, ראיות מפלילות כלפי החשודים עצמם וכלפי אחרים”

בבקשה לבית המשפט נכתב: “המסקנה המתבקשת היא שהמשך ניהולו של המשפט לא יגשים את תכליתו בעשיית צדק . ההיפך מכך. הליכי החקירה והמשפט שנוהלו ומתנהלים בפרשה פגעו וממשיכים לפגוע לא רק בזכויות היסוד של המבקשים להליך הוגן, אלא גם ביכולת להוציא את האמת לאור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות