סקר ‘דיירקט פולס’: 61 לגוש נתניהו • וכמה יש לשקד והציונות הדתית?

'גוש נתניהו' זוכה ל-61 מנדטים - זו הפעם השלישית ברציפות מי שלא מצליחים להמריא מעל אחוז החסימה הם איילת שקד ויועז הנדל שמקבלים רק 2.2% מהקולות • ומי המתאים ביותר להביא פתרונות ליוקר המחיה?
חרדים 10
ז' אב התשפ"ב / 04.08.2022 20:28

בחירות 2022: מסקר מנדטים של מכון הסקרים ‘דיירקט פולס’ שפורסם הערב (חמישי) ב’מהדורה המרכזית’ של ערוץ 14 עולה, כי גוש הימין ממשיך לשמור על יציבות –  ומשיג 61 מנדטים פעם נוספת.

לפי הסקר, הליכוד בהנהגת בנימין נתניהו עם 34 מנדטים. יש עתיד של יאיר לפיד מתחזקת מהפעם הקודמת, עם 23 מנדטים.

כחול לבן-התקווה החדשה של בני גנץ וגדעון סער לא ממש מתרוממת ויורדת ל-12 מנדטים.

הציונות הדתית ברשימה מאוחדת עולה ל-11 מנדטים, ש”ס עם 9 מנדטים, יהדות התורה עם 7 מנדטים. העבודה של מירב מיכאלי עם 5 מנדטים, ישראל ביתנו גם היא עם 5 מנדטים. כך גם הרשימה המשותפת ורע”מ שמתחזקת ומקבלת לפי הסקר 5 מנדטים.

מרצ, שם לא נקבעה עדיין זהות יושב ראש המפלגה, עם 4 מנדטים.

המפלגה החדשה – הרוח הציונית של איילת שקד ויועז הנדל, למרות האיחוד – לא עוברת את אחוז החסימה (2.2%).

ומה קורה במידה וסמוטריץ’ ובן גביר רצים בנפרד? במקרה כזה, כל אחד מהם יקבל רק 5 מנדטים. פחות מריצה משותפת.

בחלוקה לגושים: גוש נתניהו עם 61 מנדטים, כאשר זה כבר סקר שלישי ברציפות שהוא חוצה את הרף הזה. גוש המרכז שמאל והרשימה המשותפת עם 59 מנדטים בלבד.

ומי המתאים ביותר לתפקיד ראש הממשלה? בנימין נתניהו בפער גדול עם 49 אחוזים. יאיר לפיד עם 26 אחוזים. בני גנץ עם 22 אחוזים. טרם החליטו או לא יודעים – 3 אחוזים.

בהתאמה לראשות הממשלה: לפי הסקר, 50% מהציבור מעדיפים את נתניהו כראש ממשלה לעומת לפיד. 40% היו מעדיפים לראות את לפיד ממשיך לכהן בתפקידו. 9% חושבים שאף אחד מהם לא מתאים לתפקיד, ו-2% טרם החליטו.

מבין תומכי האופוזיציה: נתניהו זוכה לתמיכה גורפת של 97%, לעומת לפיד שזוכה לאחוז אחד בלבד. בקרב תומכי הקואליציה זוכה יאיר לפיד ל-81% תמיכה לעומת 3% בלבד לנתניהו.

בשאלה ההתאמה לראשות הממשלה – נתניהו או גנץ, זוכה נתניהו ל-50% לעומת גנץ שזוכה ל-32%. 16% מהמשיבים חושבים שאף אחד מהם לא מתאים לתפקיד, ו-3% טרם החליטו.

ומה חושבים על תפקודו של רה”מ לפיד? 27% מהמשיבים מגדירים את התפקוד שלו “טוב מאד”. 18% מגדירים אותו “טוב”, 12% מגדירים “לא טוב”, ו-36% מגדירים “גרוע”. 7% מהמשיבים לא ידעו להגדיר את תפקודו עד כה.

מבין תומכי האופוזיציה רק אחוז אחד העניק לו את הציון “טוב מאד”, לעומת 88% מתומכי הקואליציה שהשיבו “טוב מאד” או “טוב”.

בעקבות מעצר ראש הג’יהאד האיסלאמי בג’נין, החליטה הממשלה על סגירת צירים לתנועת רכבים ורכבות בעוטף עזה למשך שלושה ימים. כיצד אתם רואים את תגובת הממשלה בדרום?

46% חושבים שתגובת הממשלה בדרום היא כישלון ופגיעה בהרתעה. 43% חושבים שהתגובה שקולה ואחראית, ו-11% לא יודעים/טרם החליטו. 77% מתומכי האופוזיציה מאמינים כי תגובת הממשלה היא כישלון לעומת 13% בלבד מתומכי הקואליציה.

לאחרונה מתרחש גל עליות מחירים ויוקר המחיה בישראל עולה דרמטית. מי, לדעתכם, המתאים ביותר להביא פתרונות ליוקר המחיה?

בנימין נתניהו: 46%, יאיר לפיד: 24%, אביגדור ליברמן: 16%, אף אחד מהם: 10%. 4% נוספים השיבו כי הם לא יודעים או טרם החליטו.

בקרב תומכי האופוזיציה, 89% מאמינים כי נתניהו הוא המתאים ביותר להביא פתרונות ליוקר המחיה, לעומת 5% בלבד מתומכי הקואליציה.

ביום ראשון הקרוב יחול תשעה באב. כיצד אתם מציינים יום זה?

43% השיבו: “לא צם/ה, אך הזיכרון הלאומי על החורבן חשוב לי”. 27% השיבו: “צם/ה ומציין/ת את כל מנהגי האבלות”, ו-30% השיבו כי זהו יום רגיל עבורם.

בקרב תומכי האופוזיציה 45% צמים לעומת 55% שלא צמים. בקרב תומכי הקואליציה יצומו סך הכל 9% לעומת 91% שלא יצומו בתשעה באב.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD עבור ערוץ עכשיו 14, בתאריך ה- 4 באוגוסט 2022, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 1,139 נדגמים בוגרים (בני 18+) המהווים מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.2%+- בהסתברות של 95%.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות