גוש נתניהו עם 62 • הציונות הדתית מזנקת • שקד ואבידר בחוץ

גוש הימין חוצה רף שלא נראה זמן רב: הליכוד מטפס ל-35 מנדטים, בעוד סמוטריץ' ובן גביר ממריאים • גם איחוד בין העבודה למרצ לא משנה את המפה • 'הרוח הציונית' של איילת שקד ו'ישראל חופשית' של אלי אבידר לא עוברות את אחוז החסימה • ואיזו ממשלה היא המועדפת ביותר?
חרדים 10
ז' אב התשפ"ב / 04.08.2022 20:45

גוש נתניהו ממשיך להתחזק: מסקר חדשות 13 שערך הפרופ’ קמיל פוקס והתפרסם הערב (חמישי) ב’מהדורה המרכזית’ של חדשות 13, מעניק לראשונה אחרי זמן רב, לגוש הליכוד, הציונות הדתית והמפלגות החרדיות – 62 מנדטים.

לפי הסקר, הליכוד מקבל 35 מנדטים, הציונות הדתית עם 12 מנדטים וש”ס ויהדות התורה עם 8 ו-7 מנדטים בהתאמה.

המפלגה השנייה בגודלה היא יש עתיד של יאיר לפיד שנחלשת ל-21 מנדטים. האיחוד כחול לבן ותקווה חדשה נותר ללא שינוי עם 12 מנדטים.

חלוקת שאר המפלגות: העבודה עם 6 מנדטים כמו גם הרשימה המשותפת. ישראל ביתנו מקבלת 5 מנדטים ומרצ ורע”מ עם 4 מנדטים כל אחת.

בשורות לא טובות עבור הרוח הציונית של איילת שקד ויועז הנדל: הם לא עוברים את אחוז החסימה (2.8%), כמו גם המפלגה החדשה של אלי אבידר (1.5%).

מה יעלה בגורל מפת המנדטים אם העבודה ומרצ יתאחדו?

מבחינת ‘גוש נתניהו’ אין שינוי מבחינת המפלגות והוא נותר עם אותו מספר מנדטים – 62 מנדטים.

האיחוד של העבודה ומרצ מקבל 10 מנדטים, כשבנפרד מקבלת מרב מיכאלי 6 מנדטים ומרצ 4 – כך שאין שינוי, מלבד הביטחון שמרצ תעבור.

בשאלה נוספת התבקשו הנשאלים להשיב: מי מתאים יותר מבין נתניהו ללפיד לראשות ממשלה?

נתניהו ממשיך להוביל עם 47 אחוזי תמיכה מול 29 אחוזים ללפיד. 18 אחוזים השיבו כי אף אחד מהם אינו מתאים ו-6 אחוזים השיבו כי אינם יודעים.

באשר להתאמה בין נתניהו לגנץ – הפער גדול במעט כשנתניהו מקבל 48 אחוזי תמיכה מול 28 אחוזים לגנץ. 19 אחוזים השיבו כי אף אחד מהם מתאים ו-5 אחוזים אינם יודעים.

ואיזו ממשלה היא המועדפת ביותר?

34 אחוזים השיבו: ממשלה בראשות נתניהו ובהשתתפות הציונות הדתית והמפלגות החרדיות.

22 אחוזים השיבו: ממשלה בראשות לפיד בתמיכת רע”מ והרשימה המשותפת.

14 אחוזים השיבו: ממשלה בראשות גנץ בהשתתפות הליכוד והחרדים.

11 אחוזים מעדיפים ללכת לסבב בחירות שישי ו-19 אחוזים אינם יודעים.

סקר חדשות 13 נערך על ידי פרופ’ קמיל פוקס בקרב 701 נשאלים, בהם 600 מהאוכלוסייה היהודית ו-101 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד”ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7 אחוזים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בנט ושקד הוליכו שולל ,גנבו קולות הבטיחו שיאתגרו את ביבי מימין
    04/08/2022 21:00
    בית ישראל
  1. ותודה לאל , שישלמו ביוקר אמן , מבחינתי הם צריכים לגור 4 שנים בשיכון עמיגור קומה שלישית בלי מעלית … ואז נראה אותם מעניקים 50 מיליארד לפורעים בעכו ולוד