ברסלב מטיחה ביו”ר ‘איגוד הקהילות’: אתם מונעים העליה לאומן!

עימות חזיתי • במכתב חריף ששיגר יו"ר 'איחוד ברסלב באומן' אל יו"ר 'איגוד הקהילות באוקראינה', הוא מאשים: "הזדעזענו מהצעות לממשלת אוקראינה לגבות כספים מחסידי ברסלב" • "עוול נורא עומד להתבצע על ידכם במניעת העליה לאומן. רואים במהלכים אלה פגיעה והשפלה נוראית. רוצים לנטרל את מייצגי ברסלב למען בצע כסף" • 'ועד שליחי חב"ד': "לא מתערבים בכל נושא הנסיעה לאומן. אין לאף אחד זכות לייצג את חב"ד"
נתן פרל
כ"ז תמוז התשפ"ב / 25.07.2022 21:44

עימות חזיתי בין הארגונים היהודיים באוקראינה: במכתב חריף ששיגר הרב נתן בן נון, יו”ר ‘איחוד ברסלב באומן’, אל הרב מאיר סטמבלר, יו”ר ‘איגוד הקהילות היהודיות באוקראינה‘, ביום חמישי האחרון – הוא מאשים אותו ב”גרימת נזק נורא” לחסידי ברסלב המבקשים להגיע לאומן לקראת ראש השנה.

זאת, לאחר שלטענת ‘איחוד ברסלב’, הרב סטמבלר, משליחי חב”ד, העומד בראש הארגון שמייצג את כלל רבני 160 הקהילות באוקראינה, בחש מול השלטונות האוקראינים כדי להגביל ולמנוע את כניסת החסידים לפני ראש השנה.

“חשוב לנו להבהיר ולהדגיש”, כותב הרב בן נון במכתבו, “כי  מעולם לא מוניתם על ידי חסידי ברסלב לייצגם מול הרשויות באוקראינה או לנהל את העלייה של חסידי ברסלב לציון רבם באומן.

“אנחנו, אנשי ‘איחוד ברסלב באומן’, שלוחי קודש של כל אותם עשרות אלפי חסידים, המוסמכים הבלעדיים לדבר בשמם מול הרשויות השונות, אנחנו יחד עם פעילים מרוב הקהילות מתכללים את כל האירוע הענק הזה  בראש השנה ובכל השנה כשלוחיהם.

“לצערנו נודע לנו, כי בזמן האחרון התקיימו כמה פגישות בין הנציגים של הפדרציה המכובדת שבראשותכם לבין אנשי ממשל באוקראינה, ללא הנציגות שלנו  ואף בלא ליידע אותנו, בה דנו  בהצעות ותוכניות  שונות לגבי הנסיעה של חסידי ברסלב  לרבם באומן, ואף בדיעבד לא קיבלנו מכם דיווח על שיחות שנעשו בשם חסידי ברסלב וגרמו לנו נזק נורא”.

יו”ר ‘איחוד ברסלב באומן’ מוסיף וכותב: “בנוסף הזדעזענו לשמוע  על פניות והצעות לעסקנים ואנשי עסקים שעל פיהם אתם כביכול תנהלו את העליה לאומן ותקבעו גם מי יגיע ומי חלילה לא יגיע, ועל הצעות שהועלו על ידכם מול ממשלת אוקראינה או מי מטעמה, לגבות כספים מחסידי ברסלב הנוסעים לרבם בצורות שונות.

“אנחנו מוחים נמרצות על התערבותכם בכל העניין שאין לכם כל חלק בו, ואנחנו רואים במהלכים אלה פגיעה והשפלה נוראית בציבור ענק”.

הרב בן נון ממשיך ותוקף: “מוזר לנו גם כי בעיצומה של מלחמה בה נלחמת אוקראינה על חייה, אתם פועלים בצורה שעלולה לגרום נזק חמור לתדמיתה אצל תומכי וידידי ברסלב בעולם המערבי כולו.

“עלינו להבהיר כי אנחנו  נביע את מורת רוחנו בפני כל גורם ממשלתי שנבוא איתו במגע, בכל אמצעי העומד לרשותנו, ונבהיר להם שכל סיכון או שיח שנעשה עמכם בלעדינו, אין ולא תהיה לו מבחינתנו שום משמעות, איננו מחוייבים אליו ונתנגד אליו בכל צורה חוקית, באוקראינה ומחוצה לה.

“כשלוחי ציבור ענק בישראל, וכשלוחי רבני ומנהיגי ברסלב בארץ ישראל ובעולם כולו, אנחנו גם מחויבים לדווח להם על העוול הנורא שעומד להתבצע על ידכם במניעת העליה לאומן  ועל הרצון של גורמים  מסוימים לנטרל את השליחים והמייצגים הרשמיים של חסידי ברסלב למען בצע כסף”.

יו”ר ‘איחוד ברסלב באומן’ מבהיר: “אנחנו מקווים שהכל נעשה רק בגלל חוסר ודעות והשגגה, ואנחנו בטוחים ומשוכנעים שתעשו הכל כדי לתקן את השגגה, ואנו דורשים שבמידה ופונים אליך בנושאים הקשורים לחסידות ברסלב, תפנה את הפונים לגוף הרשמי המייצג את חסידי ברסלב באוקראינה – ‘איחוד ברסלב באומן'”.

לחרדים 10 נודע, כי ‘ועד השלוחים של חב”ד’ זועם על התנהלותו של הרב מאיר סטמבלר ואף שיגר תגובה, לפיה חב״ד ושלוחי חב”ד אינם מתערבים בנעשה באומן.

במכתב ששיגר היום ‘ועד השלוחים חב״ד ליובאוויטש אוקראינה’  אל “הרב נתן בר נון, איחוד ברסלב באומן” – נאמר:

“קיבלנו את מכתבכם בענין העליה לציון באומן. ועד שלוחי חב”ד באוקראינה, וחסידי חב”ד בכלל, לא מתערבים בכל נושא הנסיעה לאומן לקראת ראש השנה הבעל”ט, ולא מתערבים בשאר עניניה של חסידות ברסלב, איש במסילתו יעלה.

“אין לאף אחד זכות לייצג את חב״ד אוקראינה בנושא, ללא הסכמת ועד השלוחים”.

שלוחי חב”ד מוסיפים: “אנחנו מאחלים לכם הצלחה רבה בכל ענין הנסיעה, ובטוחים כי בעז”ה תצליחו גם השנה להגיע לאומן אוקראינה בהשקט ובבטח.

ויהי רצון שתיכף ומיד נזכה לגאולה על ידי משיח צדקנו, וכל עם ישראל יתאחד בבית המקדש השלישי.

בכבוד רב ובברכת האמת והשלום אהבו”.

תגובת הרב מאיר סטמבלר, יו”ר ‘איגוד הקהילות היהודיות באוקראינה’ לחרדים 10: “הפדרציה לא עוסקת בנושא הנסיעה לאומן”.

הרב מאיר סטמבלר ומכתבו של הרב בן נון
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כולכם אפסים שלא מבינים שהעולם השתנה. התעוררו!!!
    26/07/2022 12:26
    Ss1972