אורבך שוב מאיים: “אני לא יכול להמשיך כך, האופציות פתוחות”

איילת שקד וניר אורבך הבהירו לראש הממשלה כי הם נגד "לשבור את הכלים" מול ח"כ עידית סילמן, שהצביעה נגד הקואליציה • מתן כהנא: סילמן הוכיחה אתמול במעשיה באופן סופי ומוחלט שהיא לא חלק מסיעת ימינה
אריה ריבקינד
ח' סיון התשפ"ב / 07.06.2022 20:47

המפלה של הקואליציה: ח”כ ניר אורבך פנה אמש (שני) לראש הממשלה נפתלי בנט והביע את האכזבה שלו מח”כ מאזן גנאיים ורע”מ.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, אורבך אמר כשפנה אל בנט: “הניסוי עם רע”מ נכשל, במצב הזה אני לא יכול להמשיך, כל האופציות על השולחן”.

לאחר המפלה בהצבעה על ‘חוק יו”ש’, תקפו חברי הכנסת ניר אורבך ואביר קארה את ח”כ מאזן גנאים שהתנגד, וכמעט הגיעו איתו לעימות פיזי במליאה.

אורבך אף הטיח בו: “אתם לא שותפים, הניסוי איתכם נכשל”.

בתוך כך: מחלוקת בתוך סיעת ימינה בשאלה כיצד לנהוג כלפי עידית סילמן.

לפי דיווח באתר ‘וואלה’, השרה איילת שקד וחבר הכנסת ניר אורבך מתנגדים לצעדים שיינקטו נגד ח”כ עידית סילמן לאור הצבעתה נגד מינויו של סגן השר מתן כהנא לתפקיד השר לשירותי דת.

לפי הדיווח, השניים הבהירו את עמדתם לראש הממשלה נפתלי בנט ואף נימקו כי לדעתם לא נכון “לשבור את הכלים” מול סילמן ולהדיחה מראשות ועדת הבריאות, אלא לקיים איתה דיונים ולנסות לשכנעה להרים את ידה למען מטרות שמובילה הקואליציה ומתאימות לסדר היום שלה.

עמדת אורבך ושקד מנוגדת לזו של ראש הממשלה נפתלי בנט שלדעתו יש לנקוט מול סילמן בצעדים מדורגים לאור אי הצבעה על הקואליציה – הראשון שבהם – הדחתה מראשות הוועדה.

סגן השר מתן כהנא אמר בכנס מוקדם יותר היום: “עידית סילמן הוכיחה אתמול במעשיה באופן סופי ומוחלט שהיא לא חלק מסיעת ימינה. אני מניח שיהיו לכך השלכות. נפעל מתוך שיקול דעת ולא מהבטן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות