השר עיסאווי פריג’ לא שולל פרישה מהחיים הפוליטיים: “הכל אפשרי”

אחרי שהשר לשיתוף פעולה אזורי עבר לפני חודשיים אירוע מוחי קל הוא מסביר את המחשבות לעזוב ולעשות משהו רגוע יותר: "צריך לחשוב על הילדים והאישה" • ולמה היום הוא יכול להצדיק את סגירת המעבר לפועלים עזתים: "להגיד שלא חל בי שינוי בתפיסת העולם? זה שקר"
חרדים 10
כ"ג ניסן התשפ"ב / 24.04.2022 13:58

השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג’ ממרצ, לא שולל פרישה מהחיים הפוליטיים, בגלל הלחץ ובעיות הבריאות מהן הוא סובל. כך הודה היום (ראשון) בראיון ברשת ב’.

עונת הרחצה נפתחה: כל המידע והכללים שהרוחצים בים צריכים

עם זאת הסביר כי לא קיבל החלטה סופית בנושא.

השר פריג’ עבר ב-8 בפברואר השנה אירוע מוחי קל ופונה במהלך עבודתו לבית החולים איכילוב לקבלת טיפול. ארבעה חודשים קודם לכן חש לא טוב בעקבות וויכוח במליאה ופונה למרפאת הכנסת.

“אני מתאושש לאט לאט”, אמר למראיינים אסף ליברמן וקלמן ליבסקינד כשהתעניינו בשלומו. “אני לא כמו פעם אבל נחזור, כל עוד אני מדבר איתך וצלול הכל בסדר”.

על האירוע המוחי שעבר אמר: “מה לעשות, זה חלק מהחיים. בחרנו מסלול שצריך לשמור על עצמנו”.

המראיינים התעניינו אם מדובר בלחץ שעבר. “ללא שום ספק. זו התנהלות אישית. אני אדם שחושב מהבטן, אני אמוציונאלי ויש לזה השלכות. בעקבות זאת, אתה מסיק מסקנות ומתחיל להתנהל בצורה יותר מחושבת. הגוף והשכל משתנה אוטומטית. אתה פתאום רגוע יותר, יש גם שינוי באורח החיים שלי, אני מרגיש את זה בחיי היום יום גם ברמת החשיבה. כשאתה אומר משהו אתה צריך לחשוב לא רק על העתיד אלא על ההווה, על הבריאות, לחשוב על הילדים והאישה”.

לא חשבת לעזוב את זה ולעשות משהו רגוע יותר?

“בהחלט”, ענה השר. “זה נמצא אצלי בצורה בולטת. אומר דוגרי”.

אתה אומר אם בעוד חודשיים תמצאו אותי בבית אל תתפלאו?

“הכל אפשרי”, הודה, “אבל יש לנו גם חובה פוליטית לנסות לקדם משהו. הרוב הדומם שטוב לו במדינה ורוצה חיים שקטים – לשם אני מכוון. צריך שהרוב הדומם ינצח, ולא לתת לרקטות של חמאס וקיצוניים כמו בן גביר להוביל אותנו לחושך”.

על סגירת המעברים ליציאת פועלים לישראל מרצועת עזה, אמר השר שהוא מצדיק את ההחלטה: “דברים שרואים מהממשלה לא רואים מהאופוזיציה, וזה גם המסר שראש הממשלה שלי צריך להבין… להגיד שלא חל בי שינוי בתפיסת העולם? זה שקר. אני רואה את הדברים מזווית אחרת. אידאולוגיה זה דבר חשוב ויקר, אבל צריך גם פרקטיקה ומציאות, לדעת איך לשלב. עזוב שמאל וימין – יש חיים. אתה מתבגר ורואה דברים אחרת. אתה רואה נתונים, נפגש עם אנשים ושואל שאלות את עצמך”.

על סגירת מעבר ארז ברצועה הוסיף: “אני מסכים עם שר הביטחון כי זו לא החלטה שנודעה לפגוע, אלא לבחון מחדש. רק לפני חודש פתחנו את השערים והכנסנו פועלים כדי לעזור לאוכלסייה האזרחית. קרה מקרה חריג בדרום וזה מחייב לעשות חושבים מחדש יום-יומיים, אבל האישורים והמדיניות ממשיכה. מדובר בסגירה של ימים והדברים יחזרו למסלולם, לא תהיה ענישה קולקטיבית, המדיניות שקבעה הפרדה בין האוכלוסייה האזרחית לחמאס נשארת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות