דרמטי: בנט וסער לא עוברים את החסימה, רוב ל’גוש ביבי’

על פי הסקר שפורסם בערוץ 14, בנט וימינה נמחקים • מה יקרה אם הוא וסער ירוצו ברשימה אחת בבחירות הבאות? מה המספר המביך שבנט מקבל בהתאמה לתפקיד ראש הממשלה? ומה הציבור רוצה שיקרה בעקבות המשבר הפוליטי - בחירות, המשך כהונה או ממשלה חלופית?
חרדים 10
ו' ניסן התשפ"ב / 07.04.2022 20:23

סקר המנדטים שנערך על ידי חברת הסקרים ‘דייקרט פולס’ עבור ערוץ 14 – לאחר פרישת סילמן מהקואליציה – ופורסם הערב (חמישי) במהדורה המרכזית של הערוץ, מציג נתונים דרמטיים במיוחד.

ניקיון לפסח: מה אתם יודעים על כללי תחזוקה של מערכת הגז הביתית?

לפי הסקר, גוש הימין זוכה ל-62 מנדטים גם ללא מפלגת ימינה.

עוד עולה מהסקר, כי לרשימת המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה מצטרף גם ראש הממשלה נפתלי בנט יחד עם מפלגתו, שמסתפקת ב-2.9 אחוז מסך הקולות. ימינה מצטרפת למפלגתו של גדעון סער שמקבלת 2.5 אחוז.

גם ביתר מפלגות הימין נרשמות תזוזות משמעותיות במיוחד:

מפלגת הליכוד בראשותו של בנימין נתניהו מקבלת 35 מנדטים, אחד פחות ממה שקיבלה בסקר הקודם. ש”ס בראשות דרעי מתחזקת במנדט אחד ומקבלת 10 מנדטים. הציונות הדתית ממשיכה את ההתחזקות ומקבלת 9 – עלייה של 2 מנדטים מהשבעה שיש לה בכנסת הנוכחית. גם יהדות התורה מתחזקת במנדט אחד וזוכה ל-8 מנדטים.

כתוצאה מהקריסה של שתי מפלגות הקואליציה – תקווה חדשה וימינה –  נרשמת עלייה גם במפלגת יש עתיד של יאיר לפיד, שלפי הסקר זוכה ל-20 מנדטים – עלייה של 2 מנדטים מהסקר הקודם.

כחול לבן של בני גנץ שומרת על כוחה עם 8 מנדטים, העבודה עם 7, הרשימה המשותפת עולה ל-7. ישראל ביתנו מאבדת מכוחה ויורדת ל-6 מנדטים, אחד בלבד יותר ממרצ ורע”מ שמקבלות 5 כל אחת.

תוצאות הסקר המלאות: הליכוד 35, יש עתיד 20, ש”ס 10, הציונות הדתית 9, יהדות התורה 8, כחול לבן 8, העבודה 7, הרשימה המשותפת 7, ישראל ביתנו 6 מנדטים, מרצ 5 מנדטים, רע”מ 5 מנדטים. ימינה (2.9%) ותקווה חדשה (2.5%) לא עוברות את אחוז החסימה.

החלוקה לגושים:

‘גוש נתניהו’ עולה למספר דרמטי של 62 מנדטים, כך שאילו הבחירות היו נערכות היום הן היו מצליחות להקים ממשלה, גם ללא הצטרפות של בנט, סער או גנץ.

גוש הקואליציה, לו יש לאחר פרישתה של סילמן 60 מנדטים צונח ל-51 בלבד. הרשימה המשותפת עם 7 מנדטים, כך שגם אם היו רוצים בגוש הקואליציה להקים ממשלה בתמיכה של הרשימה המשותפת – הם לא היו מצליחים לעשות זאת.

המחיקה של בנט וסער עשויה לשלוח אותם אל חדרי הדיונים במטרה להודיע על אחדות בבחירות הבאות.

האפשרות הזו נבדקה בסקר, ומפלגה כזו תקבל סך הכל 5 מנדטים. אילו הם אכן ירוצו יחד, מפת הגושים תשתנה בהתאם: גוש הימין ללא בנט יקבל 60 מנדטים לעומת גוש מפלגות הקואליציה שיצליח להגיע ל-54 מנדטים, כך שלאף אחד מהגושים לא תהיה ממשלה.

מי המתאים ביותר לכהן בתפקיד ראש הממשלה?

לרוב התשובה לשאלה הזו צפויה, וכך גם עכשיו – עם פרט מעניין הקשור ליאיר לפיד. נתניהו כצפוי הוא המועמד המוביל ביותר עם 45%. המתמודד הבולט ביותר מולו הוא שר החוץ ורה”מ החליפי יאיר לפיד, שמקבל 22% התאמה לראשות הממשלה, עליה של 6% מהסקר הקודם.

בני גנץ עם 13%, בנט עם 8% בלבד -12% מהמשיבים ענו שאף אחד מהם לא מתאים לתפקיד / טרם החליטו.

פרישת סילמן – בעד או נגד?

המשתתפים נשאלו האם הם תומכים בפעולה הדרמטית של יו”ר הקואליציה עידית סילמן?

51% השיבו כי הם בעד, לעומת 49% שהיו נגד.

המשתתפים נשאלו גם “מה הייתם רוצים שיקרה בעקבות המשבר הפוליטי?”

43% מהנשאלים רוצים לראות את ממשלת בנט ממשיכה לכהן, על אף שהיא תקרטע מאד. 32% היו רוצים לראות הקמה של ממשלה בראשותו של נתניהו, 17% מעדיפים בחירות חמישיות, ורק 6% רוצים לראות ממשלה משותפת של גנץ ונתניהו.

המדגם נערך באמצעות Direct Polls LTD עבור ערוץ עכשיו 14, בתאריך ה- 6 באפריל 2022, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 1,051 נדגמים בוגרים (בני 18+) המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%+- בהסתברות של 95%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות