ועדת השרים אישרה את קידום חוק הגיור • יעקב אשר: “לדיראון עולם”

רפורמת הגיור של השר לשירותי דת, אושרה בוועדת השרים לענייני חקיקה • כהנא: "‏עושים היסטוריה" • יעקב אשר: "פותח תחרות מסוכנת בין 'רבנים מטעם' שיגיירו גויים בסיטונאות" • ח"כ מאיר פרוש: לצערנו ולבושתנו, קולות הצהלה על החוק נשמעים ממקהלת הרפורמים והליברלים"
אריה ריבקינד
י"ט אדר א' התשפ"ב / 20.02.2022 15:51

הצעת חוק הגיור, המקדמת את רפורמת הגיור של השר לשירותי דת מתן כהנא, אושרה בצהריים (ראשון) בוועדת השרים לענייני חקיקה.

נתון דרמטי: יכול להיות שאתה מפסיד מאות אלפי ש”ח ששייכים לך

למעשנים בלבד: ככה תוכלו לחסוך למעלה מ-8.500 שקלים בשנה

השר כהנא הביע שביעות רצון מההחלטה ואמר: “‏עושים היסטוריה. ועדת שרים לחקיקה אישרה את מתווה הגיור שאני מקדם. אני מודה לעמיתי בקואליציה, לרבנים ולשותפים איתם כתבנו את החוק ולציבור הרחב שתומך בנו”.

הואט הוסיף: “יחד עשינו עוד צעד לשמירה על זהותה היהודית של מדינת ישראל: חוק גיור ממלכתי, על פי ההלכה, בחסות הרבנות. מתקדמים להמשך חקיקה בכנסת”, דברי כהנא.

ח”כ מאיר פרוש גינה את החלטת ועדת השרים לאשר את חוק הגיור של השר מתן כהנא.

“קביעת חוק אם זה עפ”י ההלכה, יכול להיעשות רק על ידי רבנים מוסמכים ועל אחת כמה, חוק חדש של גיור. לצערנו ולבושתנו, קולות הצהלה על החוק נשמעים ממקהלת הרפורמים והליברלים, ולכן החרדים לדבר ה’ אינם שותפים לזה”.

ח”כ יעקב אשר הגיב: “מדובר בניסיון להפוך את היהדות למועדון חברים פתוח שבו כל המרבה לגייר הרי זה משובח. הוא פותח תחרות מסוכנת בין ‘רבנים מטעם’ שיגיירו גויים בסיטונאות.

“חורבן הרבנות הראשית ומוסד הגיור הממלכתי יהיו חרותים לדיראון עולם על השר כהנא וחבריו ממפלגת ימינה”.

יו”ר יהדות התורה ח”כ משה גפני: “מתן כהנא בסיוע שותפיו לממשלה הרעה הזאת מחבל בכרם בית ישראל, גורם להתבוללות ופוגע בכל כוחו בעם היהודי.

“מתן כהנא בוגר החינוך הדתי לאומי מבייש את המקום ממנו הוא בא ומעמיד בסימן שאלה את מי שהוא מייצג.

“אנחנו נאלץ להתגונן בכנסת, ובספרי יוחסין. בכל מקרה – בכל קואליציה שנשתתף בה, תנאי בל יעבור מבחינתינו להשיב הכל לקדמותו.

“מעשי הממשלה הנוכחית ייעלמו כאבק פורח, ומה שהיה בקואליציות קודמות שהתחשבנו בכותרות בעיתונים ובהחלטות שיפוטיות לא ישוב עוד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות