השר אלי אבידר לבנט: קפצת על רימון? הממשלה חיה על זמן שאול

השר מ'ישראל ביתנו' קרא את ראיונות סוף השבוע של נפתלי בנט ומטיח ביקורת על התנהלות הממשלה • קורא לחבריו לקואליציה לקדם במהירות צעדים משמעותיים כי הזמן משחק לרעתם
אריה ריבקינד
כ"ו שבט התשפ"ב / 28.01.2022 12:04

השר אלי אבידר פרסם היום (שישי) בחשבון הפייסבוק שלו ביקורת על נפתלי בנט ועל התנהלות הממשלה – וטען כי “הממשלה חיה על זמן שאוּל”.

התגוששות מומחים? הסערה המפותלת סביב החיסון נגד הקורונה

איך אפשר לעבור בנק בקליק ללא עלות? • כל השאלות והתשובות

איפה מתבצעות בדיקות הקורונה? איזו בדיקה עושים ומתי? כל המידע

“זאת המציאות. מסרב להיות נאיבי. מסרב לתת לגורמים הרסניים לקבוע בעבורנו מהלכים ולוחות הזמנים. שימו לב, איש אינו מדבר על בחירות. ההערכות מדברות על כ-40% מחברי הכנסת הנוכחית שלא יכהנו בכנסת הבאה. הפתרון הנוח לאופוזיציה, ולגורמים בקואליציה, הוא אי-אמון קונסטרוקטיבי. אי-אמון קונסטרוקטיבי יבטיח שיריון לאלה, מתוכנו, שמנסים להפיל את הממשלה”, כתב אבידר.

הוא סיפר: “שמעתי מחברי בליכוד על ‘שיחות נפש’ של חברות/ים בקואליציה: ‘רק אני יכול/יכולה להביא אתי שמונה חברי קואליציה ולעבור אליכם’, הם אמרו. השיחות הללו תפסו תאוצה עם פרסום האפשרות לעסקת הטיעון של נתניהו, והסכנה לא חלפה בגלל הסתבכות העסקה. החיים למדו אותי שמרגע שאנשים מקבלים החלטה לעבור צד, הם יעשו את זה גם כשהתנאים משתנים”.

לדעתו, הממשלה אינה יודעת כיצד להתמודד עם המצב הנוכחי.

“ועדת החקירה לנושא הצוללות הייתה על סדר היום מיום הקמתה של הממשלה. תמיד תירצו את אי הבאת הנושא ביציבות הקואליציה והעברת התקציב. אך גם לאחר העברת התקציב הנושא לא עלה. אז מה השתנה? הפרסום על עסקת הטיעון הלחיץ את הצד שלנו בקואליציה. פתאום ועדת חקירת הצוללות הפכה לחשובה ודחופה. הסיבות פחות חשובות – העיקר שהצלחנו. אבל המציאות לא השתנתה. מי שחצה את המחסום הפסיכולוגי להפלת הממשלה ימשיך לעשות את זה גם כעת”.

אבידר מפנה חלק מחיצי הביקורת לעבר נפתלי בנט. “קראנו את ראיונות סוף השבוע ואת המשפט של רה”מ: ‘קפצתי על הרימון’. הציבור שלנו… פחות מתחבר. מי שקיבל את ראשות הממשלה לא קפץ על רימון. הוא קיבל זכות גדולה לבצע מהלכים דמוקרטיים והיסטוריים שעד עתה לא מבוצעים. הקמת ממשלת השינוי אינה אקט הרואי או גבורה. זהו אקט של תקווה. תקווה, שיש בכוחו של הציבור הדמוקרטי להביא לשינוי”.

הוא הזכיר: “במאי 2020 יצאנו לרחובות. היה זה לאחר שמאסנו בחיפושנו אחר משיח. מאסנו בחיפוש אחר גוֹאל. יצאנו לרחובות כי חיפשנו גאולה. משיח/גואל יש למחנה השמרני, ושיהיה להם בהצלחה בהתרסקות במדרון. ההיסטוריה היהודית רצופה בטרגדיות שהמיתו על ראשינו משיחי שקר. יצאנו לרחובות כיחידים. ‘כל יחיד הוא מלך’, כתב זאב ז’בוטינסקי, ובדיוק לזה הוא התכוון. זו לא פעולה של מפלגה, ארגון או מנהיגים. כולנו יצאנו למסע לתיקון החברה הישראלית. להציל את הדמוקרטיה שנהרסה לנו אל מול העיניים”.

הוא היפנה קריאה לחבריו בקואליציה: “אין לנו זמן. חובה על כל אחת ואחד מאתנו להתייחס לכל שבוע בחיי הממשלה הזאת, כאילו שיהיה זה השבוע האחרון שלה. חייבים לקדם בכל הכוח את חוקי-הנאשם, ולתקן את החולשה המובנית בחוק הישראלי. בשום פנים ואופן לא להחריג את נתניהו. הוא לא זכאי או ראוי לשום הנחה. אתם יודעים מה לעשות. הוכחתם את זה בעבר.

“אל תחכו לרשימת משימות, סיסמאות, או מסרים. אל תחכו לארגונים או מנהיגים. כל אחת ואחד והיכולות המופלאות שלכם. כל קבוצה ואמצעי התקשורת שלה. תניעו את גלגלי הדמוקרטיה ותמשיכו במסע שלנו לתיקון החברה הישראלית. אני מאמין בכם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין מה לומר
    28/01/2022 15:51
    ניר
  1. מי סה בכלל האבידר הזה?
    מה הוא עשה בפוליטיקה עד היום
    חוץ מלנסוע לחול ולהנות ולבלות על חשבוננו