‘בזכות בנט המחבלים רוקדים’: כוחות הביטחון הרסו מבנים בחומש

כוחות הביטחון הרסו שישה מבנים בחומש, אך לא הישיבה עצמה • דוברות המשטרה: "מבנים לא חוקיים שהוקמו בשבוע האחרון" • דוברות הישיבה: "שקר. שני מבני המשפחות שנהרסו, קיימים במקום זמן רב. ההרס הבוקר הוא סכין בגב, והשקרים הם לסובב" • מועצת יש"ע: "רוח גבית למחבלים"
חיים טוויל
כ' טבת התשפ"ב / 24.12.2021 10:57

כוחות של משמר הגבול ומחוז ש”י, יחד עם המנהל האזרחי, הרסו  הבוקר (שישי)  את בתי המשפחות, ומבנים נוספים ביישוב חומש, שלדברי המשטרה הוקמו בשבוע האחרון.

הכוחות הרסו שני בתי משפחות ביישוב וכן מבנה המשמש כפנימייה לבחורי הישיבה. מדובר ב-3 מבנים מעץ ועוד 3 מבנים בנייה קלה.

לפי שעה הכוחות לא נגעו בישיבה עצמה.

לא נרשמו אירועים חריגים במהלך הפינוי.

מישיבת חומש נמסר: “פרס לטרור. אין מילים. לצערנו אנו רואים כי ממשלת ישראל החליטה בעקבות הפיגוע בו נרצח יהודה דימטמן הי”ד, להוריד את הישיבה בחומש, המחבלים משיגים את מטרתם באמצעות קבלן הביצוע – ממשלת ישראל”.

בישיבה הגיבו להודעת דובר המשטרה לפיה הבוקר הרסו הכוחות ‘בתים שנבנו השבוע’: “מדובר בשקר. שני מבני המשפחות שנהרסו הבוקר, קיימים במקום זמן רב. כנראה שבשביל לתת פרס לטרור, הממשלה שולחת את מג”ב גם לפנות, וגם לשקר. ההרס הבוקר הוא סכין בגב, והשקרים הם לסובב”.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הגיב בחריפות להרס הבתים בחומש: “בנט וגנץ – בזכותכם המחבלים רוקדים עם בקלוואות והיהודים בוכים. עוד לא הרסתם את בתי המחבלים שרצחו את יהודה דימנטמן, עוד לא התייבש הדם של יהודה – וכבר הבוקר הרסתם בתים בחומש”.

ראש מועצת שומרון רמז להמשך המחאה המתוכננת: “הרבבות שצעדו אתמול בשומרון יצטרכו יצעדו באלפי רבבה לירושלים. עם ישראל לא יוותר”.

וידאו: ישיבת חומש

תגובת מועצת יש״ע להרס בחומש: ”ההרס הבוקר נותן רוח גבית למחבלים שרוצים לפגוע בנו. אנחנו דורשים מהממשלה לא לתת יד לחרפה הזו ולשנות מיד את המדיניות. ידעו כולם שבמשך 15 שנה מאז הגירוש, לימוד התורה בישיבה לא פסק. הרס הבתים לא יעצור את המתיישבים, נמשיך לפעול להסדרת הישיבה ולחיזוק המקום”.

ח״כ אופיר סופר מהציונות הדתית הגיב: ”בנחישות וברגישות. ככה הגיעו חברי הכנסת והשרים של ימינה למשפחתו של יהודה דימנטמן הי”ד. ‏נתנו לעם ישראל להתרגש מהעוצמות בחומש והבוקר החלו בהרס. ‏תחושה של דז’ה וו. ‏לרע”ם זה לא היה קורה”.

במפלגת ימינה טוענים כי ישיבת חומש לא נהרסה. “הישיבה בחומש בנויה על בחורים שמוסרים את נפשם על לימוד תורה ויישוב הארץ”, נכתב בהודעה ששלחו חברי הכנסת לפעילי המפלגה.

“הישיבה לא פונתה וגם לא מגורי (אוהל) התלמידים. פונו שני צריפים מעץ ואוהלים שהוקמו שם בזמן האחרון”, הוסיפו הח”כים והזכירו: “בשנים האחרונות, בתקופת ממשלות נתניהו שהצביע בעד ההתנתקות ב-2005 כולל נסיגה חד צדדית גם מהיישוב היהודי בחומש, חומש – כולל הישיבה עצמה בתקופתו – פונתה מספר פעמים, על פי חוק.

“בפינוי שנערך בחומש בשנת 2020 בזמן כהונת נתניהו, סמוטריץ’ שעכשיו משתולל כיהן אז כשר תחבורה שלא פצה את הפה כאשר נהרסו מבנים כולל בית מדרש”.

אלפים הגיעו אתמול באוטובוסים לצפון השומרון וקיימו עצרת במלאת שבוע להירצחו בפיגוע הירי של תלמיד הישיבה יהודה דימנטמן הי”ד. לפי הערכות, יותר מ-15,000 בני אדם השתתפו באזכרה בזירת הפיגוע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יורק
    24/12/2021 14:42
    א.
  1. יהי רצון שיצאה ביתו של נפתלי במהרה!!!