סקר: רוב מוחלט בישראל מתנגד לנישואי ערבים-יהודים

בסקר שבוצע על ידי מכון גיאוקטוגרפיה הביעו 18 אחוזים בלבד מקרב הנשאלים תמיכה בנישואי קרוביהם לערביים • מקרב החברה החרדית נרשמה התנגדות של 89 אחוזים לנישואין מן הסוג הזה • ומה קורה כשהחתן מציע להתגייר?
אליעזר היון
כ"ח אב התשע"ד / 24.08.2014 19:47

חדשות טובות לזהות היהודית בארץ ישראל: 82 אחוזים בישראל מתנגדים או לפחות לא תומכים לנישואים של יהודים וערבים, כך עולה מסקר גיאוקטוגרפיה שנערך עבור אתר וואלה. רק 18 אחוזים הביעו תמיכה בנישואין מן הסוג הזה.

הסקר נערך על רקע חתונתם של מוחמד מנסור ומורל מלכה שעוררה דיון ציבורי חריף בשבוע שעבר. כזכור, מאות יהודים הפגינו מחוץ לאולם כמחאה על נישואיה של מורל, שנדרשה גם להתאסלם ערב קודם לכן.

מפילוח הנתונים עולה כי 43 אחוזים מהציבור היהודי היה מתנגד לנישואים עם ערבי או ערבייה, “משום שזו פגיעה ביהדות”, ו-26% נוספים “בגלל הרקע התרבותי והדתי השונה”.

שיעור ההתנגדות הגבוה ביותר לנישואים עם ערבים או מוסלמים בגין “פגיעה ביהדות” נרשם אצל הנשאלים החרדים, ש-89% מהם הצהירו כי לא היו מרשים לכך. אצל נשאלים דתיים, שיעור זה עומד על 67% ואצל המסורתיים 55%. גם 21% מהנשאלים החילוניים העלו את הנימוק הזה.

ומה קרוה כאשר החתן מציע להתגייר? כאן התמונה משתנה: כארבעים אחוזים הצהירו כי הם תומכים בנישואים כאלו, אך 45 אחוזים המשיכו עדיין להביע התנגדות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות