האופוזיציה הודיעה שתצביע עם הקואליציה – וסיבכה את הממשלה

ח"כ בצלאל סמוטריץ' שלח מכתב לשר זאב אלקין, עליו חתום גם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו וראשי הסיעות החרדיות - ובו התחייבות לתמוך בחוק איכוני השב"כ: "אפילו נדחה לשם כך את הצעות האי-אמון לשבוע הבא" • עם זאת, הם התנו את תמיכתם בכך שהקואליציה כולה תצביע בעד
אריה ריבקינד
כ"ה כסלו התשפ"ב / 29.11.2021 14:45

יו”ר הציונות הדתית, ח”כ בצלאל סמוטריץ, שיגר היום (שני) מכתב לשר זאב אלקין, השר המקשר בין הממשלה לכנסת, בו הודיע כי האופוזיציה תתמוך בהצעת החוק לאיכוני השב”כ שאושרה בממשלה.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

על המכתב חתומים גם יו”ר האופוזיציה בנימין נתניהו, משה גפני ויעקב ליצמן ויו”ר ש”ס אריה דרעי.

בציוץ בחשבון הטוויטר כתב סמוטריץ’: “במאבק בקורונה אין קואליציה ואין אופוזיציה. הודענו עכשיו להנהלת הקואליציה שנאפשר את ההצבעה על איכוני השב”כ עוד היום ונצביע בעדה, ואפילו נדחה לשם כך את הצעות האי אמון לשבוע הבא. הצלת חיים לפני הכל”.

עם זאת, במכתב ישנו גם תנאי: “מובן, כי המינימום המתחייב הוא כי הקואליציה כולה תתמוך אף היא בהצעת החוק. על כן, נבקשכם להתחייב כי לצורך קיום האמור, תוטל משמעת קואליציונית אשר תחייב את כל חברי הקואליציה לתמוך בהצעת החוק. באופן זה יובטח שהצעת החוק תעבור עוד היום בתמיכה רחבה מאוד בכנסת”.

באופוזיציה יודעים כי אין תמיכה מוחלטת בקואליציה בחידוש איכוני השב”כ – ולכן מתנים את תמיכתם בכך שהקואליציה כולה תצביע גם היא בעד. מדובר, איפוא,  בניסיון של האופוזיציה להביך את הקואליציה, שעדיין לא הספיקה להשיג הסכמות בתוכה.

עם זאת, בגלל התנגדות הרשימה המשותפת, ככל הנראה הצעת החוק לא תעלה היום להצבעה. הסכמתם נדרשת משום שסוכם כי בשבוע זה לא יעלו להצבעה – אלא בהסכמת כל סיעות הבית.

דרישת האופוזיציה מגיעה על רקע הבקיעים שצצו אתמול בקואליציה בתמיכה בחוק: ‏שר המשפטים גדעון סער, שרת החינוך שאשא-ביטון ושרת הכלכלה ברביבאי התנגדו להצבעת האיכונים בהצבעת הממשלה.

גם השר אלי אבידר – שאינו ח”כ, התנגד בתוקף למהלך. השרים עיסוואי פריג’ וקארין אלהרר נמנעו בהצבעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות