הרבי התחנן לשר: אל תפגע ב’קומה הכשרה’ • הפרשן: אל תוותר!

אדמו"רים וגדולי תורה - ובראשם הרבי מויזניץ' - נפגשו הבוקר עם השר יועז הנדל במשרד התקשורת, כדי לבקש שלא יפגע "בקומה הכשרה" של ועדת הרבנים לענייני תקשורת • הפרשן יעקב ריבלין: "הוועדה לא מאפשרת להקים קומות כשרות נוספות שאינן בשליטתה. הנדל. אל תוותר"
אריה ריבקינד
כ"ה כסלו התשפ"ב / 29.11.2021 12:18

אדמו”רים וגדולי תורה נפגשו הבוקר (שני) במשרד התקשורת בירושלים עם השר יועז הנדל – במטרה להשפיע עליו שלא יפגע “בקומה הכשרה” של ועדת הרבנים לענייני תקשורת.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

בראש המשלחת עמד האדמו”ר מויז’ניץ, ועמו האדמו”ר מסטריקוב – הנחשב כמי שמוביל את המאבק נגד חנויות הסלולר ללא ההכשר של הוועדה, הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל ראש ישיבת מיר, הגאון רבי משה צדקה ראש ישיבת ‘פורת יוסף’, חבר ‘המועצת’ של ש”ס הגאון רבי ראובן אלבז, הרב מנחם שטיין ועוד. גם מזכיר המועצת של אגו”י הגיע לפגישה.

הפגישה התקיימה לאחר שהשר יועז הנדל הודיע כי בכוונתו לבצע מהלך שאפשר ניוד מספרים כשרים גם לקומות ‘בלתי כשרות’, ולחייב את ‘ועדת הרבנים לענייני תקשורת’ לפעול בשקיפות בעת חסימות מספרים.

מהלכים אלה נוטלים, למעשה, מידי ‘ועדת הרבנים לענייני תקשורת’ את הכוח.

השר אמר לאדמו”רים וראשי הישיבות  בפגישה: “מה שאנחנו עושים, לא משנה איך יציירו את זה בתקשורת, זה לא נגד היהדות והחברה החרדית, זה בעדה. אני רוצה שיהיה לכם טוב. אני דואג לכל אזרח ישראלי, בין אם הוא מהעדה החרדית, ובין אם הוא מצביע ש”ס או אגודה, על אף שהוא לא קשור אליי פוליטית. למה? כי הוא אזרח ישראלי והוא אח שלי ואני דואג לו. עם ישראל ערב זה לזה, וגם אצלנו יש לא פחות מהחברה החרדית”.

השר הוסיף: “רבים בחברה החרדית מחזיקים טלפון לא כשר, אתם רוצים לטמון את הראש בחול?

“אני מרגיש שאני עגלה מלאה לגמרי. אני מכבד אתכם מאוד, אבל מרגיש נוח לשבת איתכם ולומר: ‘אני דואג לילדיי כמו שאתם דואגים לילדיכם, בדיוק באותה המידה’. אנחנו צריכים להסתכל על הפרטים, ובסוף הוויכוח האמיתי שנמצא על השולחן הוא איך מתייחסים למדינת ישראל ואם מדינת ישראל יכולה להסדיר את מה שקורה במרחבה”.

הפרשן הפוליטי יעקב ריבלין הגיב על הפגישה: “הערה חשובה –  יועז הנדל לא רוצה לבטל את הקומה הכשרה. הוא מבקש רק לאפשר למי שנמצא שם לעבור לקומה אחרת בלי שאנשי הועדה יסמנו אותו ויעבירו דיווח למוסדות החינוך. הועדה לא מאפשרת להקים קומות כשרות נוספות שאינן בשליטתה. הנדל. אל תוותר”.

עיתונאי ynet קובי נחשוני הגיב: “נס חנוכה במשרד התקשורת: רבנים ועסקנים בכירים באו אל הפריץ מממשלת השמד כדי להשתדל אצלו בעניין הוועדה לענייני תקשורת שהוא מבקש להזיז לה את הגבינה. נצפו: האדמו”ר מויז’ניץ’ ומוטי בבצ’יק”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רבלין, הלכת צעד יותר מידי.
    29/11/2021 15:19
    עמי
  1. יענקלה, מעריך אותך מאוד כעיתונאי ותיק, אך לענ”ד הכנסת ראשך בסיפור הזה שמעורבים בו גדולי ישראל בחזית, זה מחוץ לתחום שלך.
    אצלנו לא “הכול שפיט”, ויש מקומות שצריך לומר בגאון – אני לא מכניס ראשי בן ראשי הרים,בעניין כה מהותי.

    שא ברכה,

    יהודי,חרדי, עובד, שמחזיק טלפון חכם לעבודתו עם סינון ראוי.

    • יהודה   30/11/2021 11:49

      כולם יודעים מי הלך לשר התקשורת. רבנים מדרג ג’ (חוץ מהאדמו”ר מויזניץ’ שבשביל החסידים שלו הוא דרג א’). הרב צדקה כל היום מתעסק באינטרנט וטלפונים. הרב פינקל הוא אח של הרב בנימין פינקל שכל היום מתעסק באינטרנט וטלפונים. הרב אלבז חבר בועדת הרבנים לענייני תקשורת, מה הלאה? האדמו”ר מסטריקוב? עוד אדמו”ר שאף אחד לא שמע עליו?
      בקיצור, רוב הרבנים במגזר החרדי לא מתייחסים לשטויות האלה.