הנשיא מנסה לשכנע את בריטניה: “איראן אינה מעוניינת בדיאלוג”

הרצוג המריא לביקור ממלכתי בבריטניה ואמר: "ישראל לא תוכל לאפשר לאיראן יכולת גרעינית והיא מצפה מבעלות בריתה להיות תקיפים ונוקשים כלפי האיראנים בדיאלוג שהם מקיימים עימם"
חרדים 10
י"ז כסלו התשפ"ב / 21.11.2021 13:07

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל המריאו היום (ראשון) לביקור רשמי בממלכה המאוחדת. במהלך הביקור יערוך הנשיא פגישות רשמיות ויהיה אורח הכבוד באירוע הוקרה מיוחד של קרן פרס בראשית למשפחת הרב לורד יונתן זקס זצ”ל, במלאת שנה לפטירתו, בהשתתפות מנהיגי הקהילות היהודיות ובכירי ממשל בריטיים בעבר ובהווה.

זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

עם המראתו אמר הנשיא: “אני יוצא היום יחד עם מיכל רעייתי לביקור רשמי בן 48 שעות לבריטניה, אחת מבעלות הברית הקרובות והחזקות ביותר של מדינת ישראל. אני אפגש עם יורש העצר הנסיך צ׳ארלס ואשמע ממנו בוודאי על ביקורו מלפני כמה ימים בירדן ובמצרים, ונדון במשבר האקלים. כמו כן אני אפגש עם ראש ממשלת בריטניה, ידיד ישראל אמיתי, בוריס ג׳ונסון, שלנו היכרות רבת שנים ואני אודה לו על החלטת ממשלת בריטניה להכיר בחמאס כארגון טרור על כל המשתמע מכך, זהו צעד חשוב מאין כמותו למלחמה בטרור”.

“אני אפגש עם שרת החוץ של בריטניה ועם חברי פרלמנט ויחד עם ראש הממשלה ג׳ונסון, שרת החוץ וחברי הפרלמנט ואישי ציבור ואבהיר להם שישראל לא תוכל לאפשר לאיראן יכולת גרעינית והיא מצפה מבעלות בריתה להיות תקיפים ונוקשים כלפי האיראנים בדיאלוג שהם מקיימים עימם. ישראל מבהירה עמדה זו לכל ידידותיה וכמובן מבהירה שהיא שומרת לעצמה את כל היכולות שלה כדי להגן על עצמה”.

בנוסף כתב הרצוג טור דעה בעיתון הסאנדיי טלגרף הבריטי, בו קרא להידוק הדיאלוג בין ישראל ובריטניה במטרה לעצור את התחמשותה הגרעינית של איראן: “איראן אינה מעוניינת בדיאלוג. היא מנצלת את הנכונות של העולם לנהל משא ומתן על מנת לקנות זמן”.

לדברי הנשיא, “ישראל אינה יכולה לאפשר לקיצוניים בטהרן להשיג נשק גרעיני. המדינות המתונות מזרח התיכון צריכות את בנות בריתן, כולל בריטניה, לנהל דיאלוג דחוף עימן על מנת לעצור את איראן, במקום לבזבז זמן על משחקיה”.

בהמשך הטור, הנשיא יוצא בקריאה נחרצת לדיאלוג, מתינות, ופרגמטיזם, ומצביע על הסכמי אברהם ופיתרון המשבר הפוליטי בארץ כראיה לכוחו של הדיאלוג לפתירת אתגרים שנראים בלתי-פתירים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות