בנט: ‘כשהתקציב יעבור עידן חדש ייפתח בליכוד’ • שידור חי מהדיון

במליאת הכנסת מתקיים דיון סוער לסיכום הדיונים על תקציב המדינה ולקראת תחילת ההצבעות בנט תקף את נתניהו: "הבעיה היחידה האמיתית שלך בממשלה עם רע"מ היא - שאתה לא עומד בראשה" • לפיד: "הלילה המדינה כבר לא בממתינה"
חרדים 10
כ"ח חשון התשפ"ב / 03.11.2021 19:32

במליאת הכנסת החל הערב (רביעי) דיון לסיכום הדיונים על תקציב המדינה ולקראת פתיחת תהליך ההצבעה על כ-780 הסתייגויות, לפני שהחוק יאושר במליאה בקריאה שנייה ושלישית.

מבהיל: 75% מהנפטרים מנגיף הקורונה עד גיל 60 לא היו מחוסנים

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

ראש הממשלה נפתלי בנט נשא נאום שהופרע שוב ושוב על ידי חברי האופוזיציה.

“הגענו לרגע החשוב ביותר מאז הוקמה הממשלה, רגע העברת התקציב. זוהי שעה חשובה. שעה חשובה ליציבות המדינה ולחיים הכלכליים שלה – אחרי שלוש שנים וחצי של בלגאן, ניהול כושל ושיתוק של המערכות, שנים שבהן המדינה הייתה כלי במשחק אישי, שנים של ארבע מערכות בחירות, אחת אחרי השניה, בלי הכרעה.

“הקשבנו לקולם של אזרחי ישראל, אלה שחששו באמת לגורל המדינה, שראו פולטיקאים שמשחקים באש ושוברים אותה מבפנים. הקשבנו – וקיבלנו החלטה. הקמנו ממשלה בישראל. מיד נדרשנו להתמודד עם וריאנט הדלתא, שכבר הספיק לחדור לארץ ולתפוס אחיזה. חודשים נלחמנו להשאיר את המשק פתוח, את העסקים פתוחים. התחלנו עם הבוסטרים לפני כל העולם, אנחנו מנהלים את הקורונה, היא לא מנהלת אותנו.

“אני לא מצפה להכרה או לנקודות על זה, לא מהתקשורת ובטח לא מכאן. בשביל זה יש חברים כמו בוריס ג‘ונסון. ועכשיו, למשימה הבאה – להעביר תקציב למדינה. העברת התקציב תבטיח יציבות ותשדר לאזרחים, למשק ולעולם שכלכלת ישראל איתנה וצומחת – למי שלא שם לב אנחנו ב- 7% צמיחה השנה. זה נתון פנטסטי. אבל, יש מי שרוצה מדינת ישראל יציבה ויש מי שרוצה מדינה בתוהו ובוהו תמידי.

“אדוני היו“ר, מולנו, בעיקר מול האגף הימני יותר של הממשלה הזאת, יש קמפיין מופרע של דה לגיטימציה ופייק. הנה דוגמא מהימים האחרונים למכונת השקרים שאנחנו מתמודדים מולה. פתאום, משום מקום, יש היגד חדש באויר: ‘ממשלת ישראל מעבירה את כספי המסים שלנו לחמאס’. מאיפה זה הגיע בכלל? ובכן – כי מישהו, באיזו עמותה, קיבל, איכשהו, שווה אגב לבדוק איך, אישור להיכנס לעזה ופגש שם מישהו מחמאס, וכל הארוע הזה מתרחש בכלל בזמן כהונתו של בנימין נתניהו כראש ממשלה”.

הוא הוסיף: “כל הדבר הזה, שמדברים עליו כבר שבוע, לא קשור אלינו בשום צורה, זה הכל בתקופת ביבי קרה, אין שקל אחד של משלם המיסים הישראלי שמתוקצב לעמותה הזאת. פשוט שקר. פייק. אגב, נתניהו, לפני שלושה שבועות, בנאום בכנסת ובסיעת הליכוד רמז שהקמפיין הזה עומד להגיע. תבדקו, זה נחמד. הם עובדים מסודר.

“אמרו לי משהו על זה אז, ואני חייב להגיד שהתגובה הראשונה שלי היתה – מה הוא השתגע, מה ההגיון פה – הרי זה הכל היה במשמרת שלו. מכל הטענות בעולם לבחור דווקא במימון חמאס – נתניהו, האיש שהמציא את מזוודות הכסף לחמאס? לא האמנתי שזה הגיוני. אבל כנראה שאין מה לחפש הגיון פה. זה ביבי. זה המודל העסקי שלך. בלי שהעם מפולג אין לך קיום פוליטי. ואם צריך להגיד שמדינת ישראל מממנת את חמאס – נגיד. שקר, כשחוזרים עליו מספיק פעמים, עם מכונה מספיק אפקטיבית, וברוך השם יש פה מכונה בסוף יהפוך לאמת.

“אני רוצה להגיד פה משהו. אין כסף לחמאס. גם את מזוודות הדולרים שלך הפסקנו. הבעיה היחידה האמיתית שלך בממשלה עם רע”מ היא – שאתה לא עומד בראשה”, אמר בנט לנתניהו וכינה אותו בלגלוג ‘אבו יאיר’. “כשהתקציב יעבור, עידן חדש ייפתח בליכוד”.

את סיכום הדיון על התקציב פתח שר האוצר אביגדור ליברמן.

“סוף סוף מדינת ישראל הופכת למדינה נורמלית עם תקציב. הממשלה הזו קמה לפני 143 ימים, וביום הקמת הממשלה תחזיות הצמיחה היו 5.1% והערכות לגבי הגרעון היו 6.8% נכון להיום אנחנו בצמיחה של 7.1% וגירעון סביב 5%. זה לא קרה בעצמו, זה מהחלטות דרמטיות שקיבלה הממשלה, אולי לא פופולריות אבל נכונות”.

“החלטה ראשונה לוותר על החל”ת, השנייה לא להיכנס יותר לסגרים והשלישית לרוץ לחיסון השלישי. היום זה נשמע פשוט אבל אני יודע איזה לבטים היו למקבלי ההחלטות. ממשלה שמסוגלת לקבל החלטות מהסוג הזה, תדע להצעיד את מדינת ישראל הרבה יותר רחוק ממה שחלמנו”.

לדבריו, “השאלה למה אנחנו מגיעים לתקציב רק אחרי 3.5 שנים? בגלל אינטרס אישי פרסונלי של איש אחד שהיה מוכן להקריב את כל כלכלת ישראל בגלל האינטרס האישי שלו.השאלה הנוספת היא למה הליכוד נמצא באופוזיציה? בליכוד כבר לא מכירים את המושג הדר בית”רי. נתניהו היה מוכן לעשות רוטציה עם כל אחד אבל לא היה מוכן לוותר על המקום שלו לאף אחד בליכוד. לו היה זז הצידה הליכוד היה מרכיב את הממשלה.

“אני שומע חדשות לבקרים שכל אגף התקציבים הגיע לכפר קאסם לפגוש את מנסור עבאס, אבל מי היה ראש הממשלה באותה תקופה? בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ, את זה שכחו להגיד. הגיעו שלושה מקורבים של נתניהו וביקשו ממנו להצטרף, ואז נתניהו הזמין את מנסור עבאס והציע לו לבטל את חוק קמניץ”.

אחריו נשא דברים שר החוץ יאיר לפיד. “הלילה המדינה כבר לא בממתינה. היא חוזרת למקום הנכון שלה. המקום שבו היא עובדת בשביל האזרחים, לא הם בשבילה. התקציב הוא נצחון משותף. כבר הרבה זמן לא היה לנו נצחון משותף”.

לפיד פנה לאופוזיציה: “זה בסדר שתצביעו נגד. זכותכם, אבל זה נצחון משותף. של כולנו. על הקורונה, על הסכסוך הפוליטי, על שיח השנאה. רוב האנשים רוצים אותו דבר. שתהיה פה מדינה חכמה ואכפתית שתתן להם להתפרנס ולהצליח. הם לא רוצים נדבות, הם רוצים הזדמנויות. התקציב הזה אומר לאזרחים האלה: בשביל זה אנחנו פה. אנחנו עובדים בשבילכם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות